FANDOM

Ikonac2.pngIkonackr.png

„Ne becsüld alá ezt a kellemetlen ellenfelünket, aki most a te városodban vadászik!”
—Rodrigo Borgia Ezio velencei jelenlétéről.[src]

Előző eseményPazzi-összeesküvés
Következő eseményForlì ostroma
BoF 5.png
#Velencei összeesküvés
IdőszakReneszánsz
Dátum1480-1488
HelyszínVelence
Appennin-hegység
KövetkezményEzio beavatása a Rendbe.
Érintett frakciókAsszaszinok

Templomosok

Érintett személyekEzio Auditore da Firenze

Leonardo da Vinci
Niccolò Machiavelli
Mario Auditore
Antonio de Magianis
Teodora nővér
Bartolomeo d'Alviano
La Volpe
Paola
Rosa
Emilio Barbarigo
Carlo Grimaldi
Marco Barbarigo
Dante Moro
Silvio Barbarigo

Rodrigo Borgia

A velencei összeesküvés egy Templomosok által létrehozott terv volt, melynek segítségével át akarták venni Velence irányítását. A főleg a nagy hatalommal rendelkező Barbarigo család tagjaiból álló velencei Templomosok munkáját a nagymester, Rodrigo Borgia ellenőrizte.

A terv végül kudarcba fulladt a firenzei Asszaszin, Ezio Auditore da Firenze közbenjárásának köszönhetően, aki egyenként levadászta az összeesküvőket. A Templomosok ettől függetlenül ideiglenesen mégis Velence uraivá váltak a dózse, Giovanni Mocenigo megmérgezését követően.

A városban állomásozó Asszaszinok, valamint a tolvaj, zsoldos és kurtizán céhek segítségével végül Ezio Auditore sikeresen megóvta a várost a Templomosoktól.

Korrupt államSzerkesztés

BetelepülésSzerkesztés

Velencébe érve Eziót és Leonardót gyorsan körbevezette a városban egy Alvise da Vilandino nevű személy, majd Ezio körülkémlelte Emilio Barbarigo lakhelyét, a Palazzo della Setát egy esetleges bejutási mód érdekében, azonban hamar kiderült, hogy hiába kutat rejtett utak után. Ekkor Ezio mellett elrohant egy csapat tolvaj, és megpróbáltak betörni a palotába. Kísérletük sikertelen volt, és Eziónak kellett megmenteni egyiküket, Rosát, akinek lábát nyíllal átlőtték.

Velencei tolvajokSzerkesztés

Sikeres menekülésük után Eziót bemutatták a Velencei tolvaj céh vezetőjének, Antonio de Magianisnak, és együtt kiagyaltak egy új tervet, melynek segítségével megölhették Barbarigót, ezzel felszabadítva a kereskedői negyedet.

IF 4.png

Ezio repül a Palazzo Ducale felé

A négy éven keresztül tökéletesített tervet végül siker koronázta, és végrehajtása alatt Ezio megtudta egy újabb templomos nevét - Carlo Grimaldiét. Mint kormányhivatalnok és a Tizek Tanácsának tagja Grimaldi közel került Giovanni Mocenigo velencei dózséhoz, és hosszadalmas munkával megkísérelte megnyerni őt a templomosok ügyének.

Templomos találkozóSzerkesztés

Kihallgatva egy beszélgetést, mely Rodrigo Borgia, Carlo Grimaldi, Emilio rokonai, Silvio és Marco Barbarigo között zajlott, Ezio megtudta, hogy a hatalom átvétele érdekében Mocenigo dózse megmérgezését tervezik. Az eset súlyát és sürgősségét átérezve Ezio és Antonio azonnal megoldást kerestek a dózse megmentésére, azonban ehhez be kellett volna jutniuk a Palazzo Ducaléba. Közösen körbejárták az épületet, de sem a főkapun, sem a hátsó falakon át nem lehetett bejutni, és még a Basilica di San Marco tetején át vezető út sem volt járható.

A repülő szerkezetSzerkesztés

Mikor visszatértek a palota előtti térre, Antonio dühösen megjegyezte, hogy csak a madarad lennének képesek bejutni a Palazzóba, mely megjegyzés Ezio eszébe juttatta Leonardo repülő szerkezetét. Egy sikertelen tesztrepülést követően Leonardo kigondolta a módszert, mellyel a szerkezet képes lehetett elérni a Palazzót.

Beszivárgása a Palazzo DucalébeSzerkesztés

A városi őrök meghatározott pontokról való éltüntetése után Antonio tolvajai hatalmas máglyákat gyújtottak a tetőkön, melyek fölött átrepülve a felszálló meleg levegő újabb lendületet adott Leonardo szerkezetének. Bár a terv tökéletesen működött, és Ezio bejutott a Palazzo Ducaléba, túl későn érkezett a dózse megmentéséhez.

Carlo elmenekült a helyszínről, miközben azt kiabálta, hogy Ezio ölte meg a dózsét, az ifjú asszaszin azonban hamar utolérte és megölte a templomost. Azonban a közvélemény Eziót gondolta bűnösnek, így ő vált Velence legkeresettebb emberévé.

A Velencei Templomosok megöléseSzerkesztés

KarneválSzerkesztés

HaB 9.png

Ezio, Marco megölése után, visszatér Teodorához

1486-ban a városszerte üldözött Ezio betért Leonardo műhelyébe, hogy a segítségét kérje, valamint egy újabb Kódexlapot is átadott neki. Leonardo a lap alapján megalkotta a rejtett pisztolyt, majd Eziót Teodora nővér bordélyába irányította, amit éppen Antonio is búvóhelyként használt. A Karneválnak köszönhetően Ezio észrevétlenül eljutott a bordélyig, ahol Antonio és Teodora segítségével tervet szőtt Marco Barbarigo megölésére. Mivel Marco szinte sosem merte elhagyni a Palazzo Ducalét, az egyetlen lehetőség az volt, hogy Eziót bejuttassák a dózse privát ünnepségére. Ehhez viszont meg kellett nyerje az Arany Maszkot a négy karneváli kihívás teljesítésével.

Ezio sikeresen megnyerte a versenyeket, viszont Silvio Barbarigo és Marco rabszolgája/testőre, Dante Moro közbelépett, és a bírák lefizetésével Danténak juttatták a Maszkot. Erőfeszítéseik ellenére azonban Ezio ellopta az ünnepségre tartó testőrtől a Maszkot, bejutott a privát ünnepélyre, és a tűzijátékok robbanásai közben észrevétlenül lelőtte Marcót új fegyverével. Ezzel megnyílt az út Agostino, a Borgiákkal nem szimpatizáló Barbarigo előtt, aki nem mellékesen Antonio szövetségese volt, hogy ő legyen a következő dózse.

Találkozás BartolomeóvalSzerkesztés

CF 2.png

Ezio megmenti Bartolomeót

Bosszúhadjárata velencei szakaszának végéhez közeledve Ezio megkereste Silvio Barbarigót és Dante Morót, akik elfoglalták a Velencei Arzenált egy csapat hozzájuk hű zsoldos segítségével. Mivel egyedül nem lett volna esélye az Arzenál megostromlására, Eziót barátai Bartolomeo d'Alviano velencei zsoldosvezérhez irányították. Az ifjú asszaszin azonban nemsokára értesült róla, hogy Silvio zsoldosai megtámadták Bartolomeo főhadiszállását, őt és emberei nagy részét elfogták, a többit megölték.

Ezio könnyedén kiszabadította Bartolomeót és katonáit, és mikor a zsoldosvezér értesült Ezio céljáról, minden erejét összegyűjtötte Silvio legyőzéséhez. Silvio embereinek nagy részét kicsalva az Arzenálból Ezio egy csapat zsoldossal megtámadta az épületet, és bejutva megölte Silviót és Dantét.

Ezio ezután jött rá, hogy a templomosok terve a dózse lecserélésére csupán elterelő művelet volt, hogy észrevétlenül felszerelhessenek egy hajót Ciprus felé. Az, hogy mi célból hajóztak a szigetországba, Ezio előtt titokban maradt.

Az Alma megszerzéseSzerkesztés

Hajózás CiprusbaSzerkesztés

„Több, mint tíz éve volt, hogy végignéztem, amint az apám és a testvéreim meghalnak. Tíz éve vadászok az ezért felelős emberekre. Közel járok már a végéhez, de semmivel sem járok közelebb ahhoz, hogy mindez miért történt!”
—Ezio az életéről beszél[src]

Play along 8.png

Ezio szövetségeseivel beszélget

Két további év telt el, amíg Ezio újra hallott a kihajózott templomosokról: Ezio 28-ik születésnapján adta át neki Rosa a hajójegyzéket, melyben szerepeltek a Ciprusról visszatérő hajó adatai. Az Arzenálba belopózva Ezio megfigyelte, amint egy templomos őr leszáll a hajóról egy Éden Darabjával, és egyenesen egy, a város közepén lévő templomos táborba viszi azt.

Szembeszállás Rodrigo BorgiávalSzerkesztés

Ezio belopózott a táborba, csendben megölte az őrt, majd felvette annak páncélzatát, és saját maga vitte tovább az Almát, egyenesen Rodrigo Borgiához. Végre szembekerülve a családtagjai haláláért leginkább felelős személlyel, Ezio gúnyolni kezdte a templomos Nagymestert, mivel nem jelent meg a Kódex által megjósolt "próféta", a körülmények teljesülése ellenére.

Rodrigo válaszában azt állította, ő maga a próféta, majd rátámadt Ezióra. A párbaj rövid ideig tartott, mivel Ezio könnyűszerrel felülkerekedett. Rodrigo városi őrök egy csapatát hívta Ezio ellen, és azzal gúnyolta az asszaszint, hogy az "emberei" nem bukkantak fel.

Beavatás az Asszaszin RendbeSzerkesztés

Ebben a pillanatban megjelent Mario Auditore, Antonio, Paola, Teodora, La Volpe és Bartolomeo, akik oldalán Ezio könnyedén legyőzte az őröket, visszavonulásra kényszerítve Rodrigót. A csata után Ezio összes megjelent segítőtársa elárulta, hogy mindannyian az Asszaszin Rend tagjai. Ezután érkezett meg Niccolò Machiavelli, aki felfedte, hogy Ezio maga a próféta, és a jelenlevők mind azon dolgoztak idáig, hogy Ezio méltó legyen az Asszaszin Rendbe való beavatásra.

Aznap éjjel újra összegyűltek a város egyik tornyában, ahol Eziót hivatalosan beavatták a Rendbe. Megjelölték bal kezének gyűrűsujján, majd mindannyian végrehajtották a ceremoniális bizalomugrást.

KövetkezménySzerkesztés

Fő cikk: Forlì ostroma

Niccolò: „Amint elmentél, ismét megtámadtak. Checco Orsinál van az Alma!”
Ezio: „Mi? Nem! Merre ment!?”
Ezio és Niccolò, Ezio Forlìba való visszatérésekor[src]

Leo work 3.png

Ezio és a többiek vizsgálják az Almát.

Röviddel beavatása után Ezio Marióval és Machiavellivel felkereste Leonardót, remélve, hogy az meg tud állapítani valamit a különleges tárggyal kapcsolatban, melyet Rodrigo "az Almának" nevezett. A művész rövid tanulmányozás után megállapította, hogy a fém, amiből készült, nem lenne szabad létezzen, valamint, hogy a tárgy technológiailag roppant fejlett, annak ellenére, hogy rendkívül ősi.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki