FANDOM

IkonacrIkonarendIkontrend

Vali cel Tradat
Vali cel Tradat
Életrajzi információk
Havasalföld
Elhunyt1511
Konstantinápoly,Oszmán Birodalom
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásTemplomosok
Asszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed: Jelenések
Assassin's Creed: Rogue (emlitik)

„Egyszer a hitem olyan fontos volt számomra mint a levegő és a víz... de amikor a törökök bevonultak a Havasalföldre, és az Assassinok nem állították meg őket, hogy tudnék továbbra is hinni?”
— Vali utolsó szavai

Vali cel Tradat egy havasalföldi nemes, az Asszaszin Rend egykori tagja, és a Templomos Lovagrend tagja volt. Kilépett az Asszaszin Rendből, mert az oszmánok leigázták a Havasalföldet és megölték titkos példaképét: Vlad Tepeşt. Bosszú után keresve belépett a Templomos Rendbe és az oszmánok és az Asszaszinok ellen esküdött fel.

2012-ben az Abstergo Industries az ő genetikai emlékeit használták fel az Animus újoncok képzésére. Jelzőjének az "Őrszem" (Angolul: Sentinel) nevet kapta.

ÉletrajzSzerkesztés

Assassin ÉleteSzerkesztés

Egy nemesként született a Havasalföldön. Vali a 20-as évei elején csatlakozott az Orgyilkosokhoz. Majdnem egy évtizeden át hű volt hitéhez, amíg az Assassinok fegyver szünetben egyeztek meg a török szultánnal, II. Bajeziddel.

Abban a hitben élt, hogy a fegyverszünet egyfajta árulás volt a népe felé, hiszen a törökök elfoglalták házaikat és megölték példaképét Vlad Tepest. Vali elhagyta a rendet és csatlakozott a templomosokhoz hogy bosszút álljon nem csak a törökök de az orgyilkosok felett is. Valit hamarosan az egyik legértékesebb gyilkosnak tekintették.

Biztonsági MegfigyelésSzerkesztés

A tapasztalt templomos ügynökök rájöttek, hogy bár Vali élete nagyrészében Assassin volt, mégis képességeit fel lehet és fel is kell használni. A Mentor Ezio Auditore da Firenze is megemlítette Konstantinápolyban, hogy képességei kiválóak.

Egy kis területre érkezve Ezio használta a sas látást, és bizonyítékot talált Vali legutóbbi gyilkosságáról. Ám hirtelen megérkezett Vali egy háztetőről leugorva végzett az egyik oszmán őrrel, majd a szénába érkezve rohanni kezdett Ezio elől.

Később Ezio tanítványa megpróbált végezni Valival a levegőből, ám Vali segítségül hívott pár bizánci katonát, biztosítva a figyelem elterelést, amely segítségével megszökhetett.

HalálaSzerkesztés

Vali később elfogott 2 Assassint, és azokat a bizánci őrökre bízta, ezzel célja az időszerzés, volt, hogy beszivárogjon az Orgyilkosok központjába, ám Ezionak sikerült meghiúsítania a terveit. Kiszabadította a foglyokat, ám ekkor Vali elrendelte a Galata Den megtámadását, a küzdelem súlyos veszteségekkel zárult mindkét oldalon.

Nem sokkal később, Vali és Ezio egy rövid időre találkoztak, ami szökési kísérlettel folytatódott. Egy tanonc azonban felfedezte Vali nyomait és a háztetőkön követve végül végzett vele (eközben Ezio is üldözte).

Mielőtt meghalt volna, elmagyarázta miért hagyta el a rendet, hogy nem tudott többé hinni és ezért árulta el őket. A halálakor két orgyilkos volt jelen, és az egyik adta fel az utolsó "kenetet" neki. (Ezio és Tanítvány

ApróságokSzerkesztés

  • A neve utolsó része ( cel Trădat) jelentése románul: " Az Áruló"

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés