FANDOM

Ikonac2IkonackrIkonarend

„Úgy látom a férfiak jobban… nyitottak a vallás változásai iránt, ha olyan nőkről van szó, mint én.”
—Teodora nővér.[src]

Teodora Contanto
Zw-teodora
Teodora nővér
Életrajzi információk
Született1450
Velence
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásAsszaszin, Kurtizán
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz
Hangját kölcsönözteNadia Verrucci

Teodora Contanto avagy Teodora nővér (1450-?) az Asszaszin Rend tagja, és a velencei Kurtizánok vezetője volt.

Öt évet töltött zárdában, de azt vette észre a többi apácával együtt, hogy az emberek kiábrándultak hitükből. Ezért a kolostori életet maga mögött hagyva, megalapította a La Rosa Della Virtù bordélyházat, ahova olyan nők mentek szolgálni, akiknek hasonló elképzeléseik voltak a hittel kapcsolatban.

Segített az Assassin Ezio Auditore küldésében, hogy megölje Marco Barbarigot a velencei Templomos Dózsét. Teodóra lányaival Ezio könnyen bejutott Marco személyes báljára, ahol a merénylet történt.

Ezio és Rodrigo Borgia küzdelmében is jelen volt bár ő nem azért, hogy fegyvert ragadjon, sokkal inkább az Éden Almája megszerzésére fordította figyelmét. Teodora, Paola és Niccolò Machiavelli Rodrigo megfutamodása után fedték a valódi kilétüket, hogy ők mindannyian az asszaszin rendbe tartoznak.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

„Mint sok más fiatal nő, én is az egyházhoz csatlakoztam, de egyre jobban kiábrándultam a városban lévő „hívők” miatt.”
—Teodora az egyházhoz való csatlakozásáról[src]

Teodora Velencébe született egy ékszerész családba kiknek saját boltja volt a városban. Itt dolgozott, mint eladólány. A boltot látogató emberek hamar felfigyeltek szépségére és bájára. 1462-ben vásárolt egy férfi gyémánt fülbevalókat a kedvesének, Margaritának, ekkor vetett szemet az akkor 12 éves Teodorára. Félrelépett a lánnyal ezért, a férfi soha nem házasodott meg. Öt évvel később, 17 évesen Teodorának viszonya volt egy házas emberrel. Erről egy bírósági végzés tesz említést, november 26-ki dátummal. Az esetben a férj felesége rajta kapta őket, ezért riadóztatta a hatóságokat. Hogy elkerülje cselekedetének jogi következményeit, a szülei Santa Maria degli Angeli zárkába küldték, hogy ott békében éljen és imádsággal vezekeljen.

Mint KurtizánSzerkesztés

„Az emberek Istenre, mint fejben lévő ötletre gondolnak, aminek nincs szerepe a szívükben és testükben. Előbb meg kell tanulniuk, szeretni, hogy változhassanak. A lányok és én biztosítjuk ezt a gyülekezetben.”
—Teodora[src]

1000px-DiD 1

1473-ban a 23 éves Teodora megelégelte kolostori életét, és abból hogy saját meggyőzését nem tudja érvényesíteni az egyházon belül. Így hát maga mögött hagyta a zárkát, és egy nyitottabb közösséget alapított ahol, ahol az ajtóra szegezett nyilatkozatában, mint apáca az életről és a”földi”termékenységről tanított. Saját meggyőződése szerint, amit egy levelében fogalmazott meg: „csak egy igazi partnerségi kapcsolat a másikkal képes arra, hogy igazán belépjünk Isten seregébe.”

Ugyanebben az évben nyitotta meg a La Rosa Della Virtù (az Erény Rózsája) bordélyház a kapuit, a Velencei fesztiválok központjában, Dorsoduro negyedében. A lányok kizárólag az egyházból kilépett apácák voltak, kiknek hasonló gondolataik voltak. A Pápa nyomására a velencei Tanács be akarta szüntetni a bordélyt, de követeléseik 1516-ig nem hoztak eredményt, így tovább működhettek. Bár Teodora mindvégig apácának vallotta magát, nem tartozhatott a katolikus egyházhoz. Emellett az Assassin Rend tagjaként is szolgált.

Segítségnyújtása EzionakSzerkesztés

„Szükséged lesz az Arany Maszkra, hogy beléphess. Mielőtt azon gondolkoznál, hogy hamisítasz, egyet mindegyik meg van számlázva. Szerencsére van számodra egy ötletem. Lássuk tudunk-e nyerni neked egy maszkot.”
—Teodóra megosztja ötletét Ezioval[src]

1000px-NtW 3

Teodora elmondja a tervét hogyan szerezhetnék meg az Arany Maszkot

1486-ban Antonio de Magianis bemutatta Teodorának Ezio Auditorét. Teodora azt javasolta, hogy nyernek, egy Arany Maszkot a velencei játékokon, ami belépőjegyként funkcionált a Templomos Marco Barbarigo személyes báljára. Ezzel egyenes út nyílik az Assassin számára a Dózsemeggyilkolásához. Így hát részt kellett venni a karneváli versenyeken, ahol bár Ezio megnyerte az összeeset, a bíró a kenőpénz hatására Marco testőrét Dante Morot tüntette ki a Maszkkal. Antonio és Teodora következő ötletére, a kurtizánok segítségével Ezio ellopta a Maszkot, így bejutott az ünnepségre, ahol Teodora, ismét lányai segítségét ajánlotta. Átjutott az őrök figyelő tekintetén, és amint Marco is csatlakozott a fesztiválhoz Ezionak könnyű célpontjává vált. Munkája végeztével visszatért La Rosa Della Virtùba, hol további kényelméről a lányok gondoskodtak.

Éden Almájának megszerzéseSzerkesztés

„Valóban? Vagy más okból vagy itt fiam?”
—Teodora válasza mikor Ezio Rodrigo után menne[src]

1000px-Play along 10

Ezio beiktatása

1488-ban Teodora csatlakozott a többi Assassinhoz abban a reményben, hogy együttesen megszerzik a templomos nagymestertől, Rodrigo Borgiától az Éden Almáját. Mikor Ezio segítségére siettek, Ő, Paula és Niccolò Machiavelli kívülről szemlélték az eseményeket, míg a többiek a testőrökkel harcoltak. Rodrigo menekülése után felfedték az igazságot, hogy ők mindannyian Assassinok. Végül Eziot beiktatták a Rendbe, ahol Teodora is jelen volt, majd ünnepélyes keretek között mindannyian végrehajtották a Bizalomugrást.

A Kamra megtalálásaSzerkesztés

„„Mario: Most már értem! A Kamrához egyedül nem férhet hozzá – de a Jogarral igen!

Teodora: Milyen Jogar?” ”
—Az Assassinok beszélnek az Éden Darabjairól[src]

1000px-X marks 7

Bartolomeo ajánlata, hogy az Assassinok okozzanak felfordulást Rómában.

1499-re Ezio összegyűjtötte az összes kódexlapot és Teodora a többi Assassin társaságában összegyűlt, ezúttal Monteriggioniban. Remélték, hogy meg tudják határozni a Kamra helyzetét, amiről a prófécia beszélt. Amint a kirakós utolsó darabja a helyére került tudták, hogy Rómába kell menni. A tervük szerint Teodora és a többiek „feltűnést keltve” elterelik az őrök figyelmét, hogy Ezio bejuthasson a Vatikánba. Rómából Teodora visszatért Velencébe, ahol továbbra is a kurtizánok fejeként szolgált.

Későbbi életeSzerkesztés

1516-ban La Rosa Della Virtùt felégették az egyik püspök bosszújából, mert nem akart fizetni a szolgáltatásokért. Az Egyház nyilvános nyilatkozatában a tűzvészt Isten akaratának nevezték. Teodora további sorsa ismeretlen, ekkor lett volna 66 éves.

Apróságok Szerkesztés

  • Teodora neve az olasz Theodor, női megfelelője, ami görögül "Isten Ajándékát" jelenti.
  • Teodora modellje nagyon hasonlít Ridolfo Ghirlandaio: Az Apáca című festményére.
  • A "Rablás után" küldetés alatt, ha Marco meghal mielőtt Teodora távozik, az őrök üldözőbe vennék megbecstelenítenék és végeznének vele.

Forrás Szerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Teodora_Contanto

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki