Számszeríj

1 322cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Wikipedia.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg Ezio Borgia dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.
Ikonacac.pngIkonacbh.pngIkonacr.png

„Nagyon kompakt és könnyű. [...] Az az előnye, hogy több mint egy fegyver, ez többé-kevésbé csendes fegyver.”
Leonardo da Vinci, a számszeríjról illetően.[src]

Bez nazwy.png

A számszeríj egy nagy hatótávolságú fegyver, amely egy állományra felszerelt íjból állt. Kisméretű nyilakat lőtt ki, gyorsabban, mint egy íj. Közelharcban is használni lehet.

TörténelmeSzerkesztés

KözépkorSzerkesztés

Altaïr idejében is létezett már számszeríj, de csak a keresztes hadseregben használták. Nem volt nagyon elterjedt technika. Altaïr amikor katonának álcázta magát, a hátára volt csatolva egy számszeríj.

ReneszánszSzerkesztés

180px-Constantinople Crossbow.png

Török számszeríj

Ezio Auditore Rómában a kovácsnál hozzá juthatott a számszeríjhoz, ami 12800 florintsba került. Vásárlás után, a nyilak számát folyamatosan növelni lehetett annak arányában, hogy milyen csomagot vásárolt a szabónál. Minden ilyen alkalommal mikor fokozta tarisznyája méretét 5 nyílvesszővel többet használhatott, ami az alap 15-től egészen 25 darabig növekedhetett. A nagy tarisznyát a szabónál előírt küldetés után lehetett beszerezni.

HasználataSzerkesztés

LopakodásSzerkesztés

A számszeríj hasonlatos volt a pisztolyhoz, szintén távolsági fegyverként üzemelt. Sokkal halkabb, de lövéstávolságot tekintve egyenértékű a pisztollyal. Egyik nagy előnye hogy használat közben lehet vele mozogni. A pisztollyal ellentétben ez nem hívta fel az örök figyelmét, így hangtalanul közeledhetett a kiszemelt célpont felé, egy csendes lövés után az áldozat holtan esett össze.

HarcbanSzerkesztés

A lopakodó képességek mellett, csatában is megállta a helyét, csak tudni kellett használni. Közelről veszélyesebb is, hisz képes ellensúlyozni az ellenséges támadást, és a lovasok ellen is nagyon hatásos. Néhány őr is rendelkezett számszeríjjal.

ApróságokSzerkesztés

  • Az Assassin's Creed trailerben Altaïr számszeríjjal ölt meg egy őrt, ám a játékban nem használhatjuk a fegyvert.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki