FANDOM

Ikonac4bf

„Ó, a szél, ahogy az ember hajába kap! A tengerszag valahogy megnyugtató. A kimeríthetetlen lehetőségek nyers.. bűze! ”
—Bonnet Edward Kenwaynek az 1715-ös utazásukon Havannába

Stede Bonnet
AC4 Stede Bonnet render
Életrajzi információk
Született1688
Bridgetown, Barbados
Elhunyt1718. december 10.
Charleston, Észak-Karolina
KorszakA Kalózkodás Aranykora
Politikai információk
HovatartozásKalózköztársaság
Anna Királynő Bosszúja legénysége
A Bosszú legénysége
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed IV: Black Flag
AlakítjaJames Bachman

Stede Bonnet (1688-1718) egy 18. század eleji barbadosi angol kalóz volt, aki a Tizenhárom gyarmat partjai mentén hajózott. "A kalóz uraság" becenevet kapta, amiért csak kalandvágyból kalózkodott, miközben egy nagy hasznot hozó ültetvényt üzemeltetett Barbadoson.

Szemben felkapásával, Stede egy kedvelt segítő lett több jólismert kalóz között a Karib-tengeren, beleértve Edward Kenwayt, Edward Thatchet, Benjamin Hornigoldot és Mary Readet.

ÉletrajzSzerkesztés

Havannai életeSzerkesztés

1715-ben Stede szkúnerét az Angol Királyi Haditengerészet egy hajója a Bonavista-foknál azzal gyanúsította, hogy részt vett az ott nemrégiben lezajlott csatában.

Annak ellenére, hogy mindenét felajánlotta a britek visszautasították szabadon bocsájtását. Szerencsére Edward Kenway megmentette, aki először csak álnéven, Duncan Walpoleként mutatkozott be, akit nemrég meg kellett ölnie. Miután megmentette felajánlotta, hogy a hajóját elkormányozza Havannába, ahol mindkettőjüknek dolga volt. A megérkezés után egy kocsmába mentek.

Ott Edwardot felismerték, mint privatér és kalóz Nassauból, és egy bunyóba keveredett. Ezek hallatára spanyol őrök siettek a kocsmába. Edwardnak sikerült elmenekülnie, de Bonnet ott maradt, az őrök összeverték őt és elvették a cukrát.

Ezután a kikötőben találkoztak. Ott Bonnet elmondta neki, hogy az őrök elvitték Edward dolgait a cukorral. Edward, bár ígéretet nem tett, azt mondta megpróbálja visszaszerezni Bonnet cukrát.

KalózéletSzerkesztés

640px-Diving For Medicines 10

Thatch műsora Stede Bonnettel.

Időközben Bonnet elment Nassauba, hogy felcsapjon matróznak Edward Thatch hajójára, az Anna Királynő Bosszújára, ahol ismét találkozott Kenwayjel.Egyszer sajnos ő lett Tharch előadásának áldozata.

Később Thatch és legénysége Kenway segítségével összeütközött egy angol hadihajóval. A csata után Thatch megengedte Bonnetnek, hogy elhagyja a szolgálatot és segített neki megkeresni régi szkúnerét. A hajóját Bonnet átnevezte Bosszúvá. Kenwayjel való utolsó találkozásakor elbúcsúzott tőle, megköszönte barátságukat, amit ő úgy fejtett ki, hogy a barátságuk számára többet ér minden kincsnél.

Bonnetet és legénységét egy angol hadihajó megtámadta, amit szerencsére túlélt, de hamarosan elkapták és felakasztották kalózkodás vádjával.

SzemélyiségeSzerkesztés

Stede Bonnet egy viccelődő és hálás ember volt, ami abban mutatkozott meg, hogy nagy tiszteletet tanúsított Edward Kenwayjel szemben. Minden helyzetben humoros volt. Nagy hibája a naivsága volt, mert nem ismerte fel a kalózkodás veszélyeit, amit csak egy nagy kalandnak vélt.

Amíg Thatchcsal hajózott több lett benne merészség, megkeményedett a kalózok közt eltöltött idő alatt. Természetesen, amikor Thatch megmutatta Kenwaynek milyen az igazi félelemkeltés,  őt használta fel gyenge, halandó emberként a műsorához.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Stede_Bonnet