FANDOM

Ikonac2Ikonace

Santa Maria del Fiore
4604132759 3ef2f165ca
Politikai információk
Rövid leírásFirenze legnagyobb és legszebb katedrálisa.
ElhelyezkedéseSan Giovanni negyed, Firenze, Itália
Építészeti információk
Építésének ideje1296-1887
Funkciójatemplom
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II

A Santa Maria del Fiore (jelentése: Liliomos Mária), Firenzei dóm vagy csak egyszerűen Doumo volt a legnagyobb katedrális Firenzében.

TörténeteSzerkesztés

ÉpítésSzerkesztés

A székesegyházat 1294-ben néphatározat alapította. Az építést 1296-tól Arnolfo di Cambio kezdte meg. Sok pillérrel, oszlopokkal, levélfaragványokkal, figurákkal látta el. Alapjában benne van a Santa Reparata templomának illetve más kisebb templomoknak és a környéken álló házaknak az alapja is. Legalján nagy kövek vannak, majd tartós kavics és mészkő követi ezt. Arnolfo beboltozta a kupola alatt elhelyezkedő három fő tribunát is, de 1300-ban elhunyt. Később Giotto vezette a munkálatokat, őt Andrea Pisano és Francesco Talenti követte. 1357-ben az eredeti tervet kibővítették. Filippo Brunelleschi 1420-ban átvette a munkát, ekkora már készen volt a hosszház, a boltváll magasságáig a kupolatér. Ő a kupolát készítette el, ezt 1436-ban szentelték fel.

Pazzi összeesküvésSzerkesztés

1478-ban a Pazzik összeesküvést terveztek a Medicik ellen. A Nagymise alatt akartak megölni Lorenzo de' Medicit és testvérét, Giuliano de' Medicit. Ezio Auditore da Firenze azonban tudott a tervről, és a tömegből figyelte az eseményeket, hogy időben közbeléphessen.

Végül Ezio nem tudta megmenteni Giulianót, ám Lorenzót biztonságba vezette, majd elbánt Francesco de' Pazzival.

Hiúságok máglyájaSzerkesztés

1497-ben a Hiúságok máglyája alatt, Ezio a Doumo tetjén végzett Girolamo Savonarola egyik hadnagyával.

ApróságokSzerkesztés

  • A templom a legmagasabb pont az ACII-ben, de még így is, meg sem közelíti a valós méreteit.
  • A hiányosan ábrázolt homlokzat, történelmileg helyes, de a homlokzat alatti rész megegyezik a mostanival, ami az 1800-as években készült, míg az eredetit sosem fejezték be.
  • A hiányzó főbejáratot a valóságban több száz évvel a játékbeli esemény előtt befejezték.
  • Az épület legtetején található egy Madártoll.
  • Iltani szarkofágja a katedrális kupolájában található.
  • Az Assassin's Creed: Embersben Ezio 1524-ben, egy szívrohamban hal meg egy az épülethez közeli padon.

ForrásSzerkesztés