Fandom

Assassin's Creed Wiki

Salaì

1 323cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonacbh.pngIkonacbh.png

„Miért tölteném az időmet a műhelyben, mikor elmehetek szórakozni is?”
—Salaì Ezióhoz intézett kérdése.

Gian Giacomo Caprotti da Oreno
Salaì 1v.png
Életrajzi információk
Született1480
Oreno, Vimercate, Olaszország (Itália)
Elhunyt1524
Milánó, Olaszország (Itália)
KorszakReneszánsz
Politikai információk
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed: Brotherhood
Hangját kölcsönözteDavid Kaye

Gian Giacomo Caprotti da Oreno, legtöbben csak Salaìként ismerik (1480-1524), Leonardo da Vinci kedvenc tanítványa volt, sőt szeretője is.

ÉletrajzSzerkesztés

Mester elrablásaSzerkesztés

Ezio: Itt! A katakomba bejárata!

Salaì: Menj. Hozd vissza őt nekem.
—Ezio és Salaì, mikor megtalálták Leonardo fogva tartó helyét.

Rolethedice6.png

Ezio és Salaì megérkeznek a feldúlt műhelybe.

1506-ban Ezio Auditore da Firenze Salaì megkeresésére indult Leonardo da Vinci megbízásából, és rá is talált a római tolvajok bázisán, miközben elmélyülten játszott. Miután Ezio rá tudta venni, hogy elmenjenek, a visszaúton hermeticisták egy csoportja támadta meg őket.

Miután legyőzték támadóikat, Ezio visszavezette Salaìt egy kerülő úton, mintegy a további támadásokat megelőzvén. Mikor visszaértek, Leonardo da Vinci műhelyét feldúltan találták, magát a feltalálót pedig sehol sem lelték. Salaì észrevette, hogy valamit írtak a padlóra, majd segített Eziónak összeállítani a Püthagoraszi Templom bejáratát mutató térképet.

Salaì elküldte Eziót Lucrezia Borgia lakóhelyére, ahol visszaszerezte a villa festményeit. Bár nem talált meg benne semmilyen térképet, amit elrejtettek a keretben, Salaì visszaemlékezett, hogy Leonardo kipróbált egy eltűnő tintát, és javasolta Eziónak, hogy használja azt, mert lehet, hogy látni fogja a rejtett írásokat.

Az Asszaszin összerakta a térkép többi darabját, amit elrejtettek a festményekben, és pontosan eltalált a templom helyszínét. Salaì aggódva megparancsolta neki, hogy hozza vissza Leonardót neki. Majd amikor megmentette Leonardót a Hermeticistáktól, Leonardo szintén kérdezte Salaìt, és megkönnyebbült, amikor hallotta, hogy otthon van biztonságban.

Jellegzetességek és személyiségSzerkesztés

Salaì: Szép csuklya. Ön egy Julius szerzetes?

Ezio: Az én egyházamnak nincs köze Istenhez.

Salaì: Isten királyságán kívül van az emberek birodalma. Ott imátkozik, uram?”
—Salaì találkozik Ezióval.

ACBSP 2011-04-12 00-12-09-60.png

Salaì sétál Ezióval.

Bár Leonardo tanonca volt, Salaì a pénzzel gondtalan és pazarló volt, egyszer meggyőzött egy művészetkereskedőt, hogy eladja neki Leonardo egyik festményét. Szintén sokat töltött kint a műhelyben, és nem hagyta abba a szerencsejátékot miután azt mondta neki Ezio, hogy a mestere hívja őt.

Salaì szintén vidám és csintalan volt, szándékosan nyaggatta Eziót, amikor elsőnek találkozott vele, és ragaszkodott ahhoz, hogy megpróbáljon, vele beszélgetni miközben sétálnak, még akkor is, amikor az Asszaszin nem figyelt rá.

Bár Salaì állandóan ellopta a mestere érméjét és azt elköltötte divatos ruhákra, szintén imádta Leonardót, és nagyon lehangolt volt, miután őt elrabolták. Ők továbbra is hűek volt egymáshoz, amíg Leonardo 1519-ben meghalt. Majd Salaì híressé tette a Mona Lisa festményt.

Salaì ügyesen harcolt egy tőrrel, és nagyon jól tudta használni a free runninget és gyakran arra használta a háztetőket, hogy hamarabb haza érjen, miután bezártak a kocsmák.

ApróságokSzerkesztés

  • Salaì egy tőrt használ fegyverként, és ügyesen mozog a házak tetején is.
  • Nem tudott olvasni, míg Leonardo meg nem tanította.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Sala%C3%AC

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki