FANDOM

Ikonac2IkonackrIkonackbhIkonackreIkonarend
Rosa
Karakterek Zw-rosa
Rosa adatbázisi képe
Életrajzi információk
Született1460
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásTolvajok
Kurtizánok
Asszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz
Assassin's Creed: Testvériség
Hangját kölcsönözteLita Tresierra

Rosa (1460 - ismeretlen) tagja a velencei tolvajok céhének, aminek a vezetője Antonio de Magianis.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Egy velencei nemes és egy helyi prostituált gyermekeként látta meg a napvilágot 1460-ban. Mivel anya foglalkozása révén nem nevelhette, Rosa az utcán cseperedett fel. 15 éves korában az akkor idegen Antonio de Magianist próbálta kizsebelni, de hamar elkapták. A Velencei Tolvaj céh vezetőjének, megtetszett a lány és befogadta a tanítványai közé, ahelyett hogy feladta volna az őröknek. Rosa tehetsége hamar megmutatkozott, ami Antonio szerint főleg mozgékonyságának köszönhette. A lányt gyakran szólította „piccola”-nak (olaszuk: kis drágám), mert nagy hiányt szenvedett a szülői kapcsolatokban.

Ezio Auditore segítségnyújtásaSzerkesztés

„Amikor el jön az ideje, hogy megrohamozzák ezt a helyet, akkor emlékezzetek, hogy mit tanítottam nektek.”
—Rosa és Ezio a Palazzo della Seta támadása előtt.

1480-ban az akkor 20 éves Rosa és pár tolvaj megkísérelt egy támadást a Palazzo della Seta ellen. Abban az időben a korrupt Emilio Barbarigo uralta a Velencei kereskedőket és ezzel a támadással próbálták megingatni hatalmát. Míg társai elterelték az őrök figyelmét Rosa megpróbált felkapaszkodni az épület tetejére, de egy íjász eltalálta a lábát és kísérlete kudarcba fulladt.

Mivel a nyílvessző súlyos sérülés okozott az éppen ott lévő Ezio Auditore da Firenzetől kért segítséget, akit mellesleg aznap próbált kifosztani. Ennek ellenére Ezio készségesen állt rendelkezésére és együtt elmenekültek a csatornák felé.

Ezio carrying rosa

Ezio tartja Rosát.

Büszkén próbát talpon maradni sérülése ellenére, de Rosa egy idő után összeesett és képtelen volt tovább menni, ezért Ezio karjában vitte, Ugohoz Rosa egyik tolvajtárasához. Gondolával menekültek, a közelben lévő íjászokkal Ezio bánt el. Amint elérték a céhet, sértéseket kiabálva Ugo helyett Ezio vitte. Antonio hamar kihúzta a nyílvesszőt a combjából és ellátták a sebet.

Ahogy felépült a lány megtanította Ezionak hogyan kell magasabban fekvő párkányokat megfogni. Hamar elsajátította a mozdulatot, ezért Rosa kihívta őt versenyezni a Santa Maria dei Frarihoz amit Ezio az időkorláton belül könnyedén teljesített.

Évekkel később a Tolvaj céh 1485-ben ismételten támadást kíséreltek meg a Palazzo della Setával szemben. Most már Ezio is csatlakozott az előkészületkézhez, megölte a palota tetején strázsáló íjászokat, így Rosa és a többi tolvaj álcázhatták magukat. A sikeres merénylet után ahol Emilio Barbarigo életét vesztette, megnyitották a palota kapuit Antonio előtt.

1488-ban születésnapi ajándék gyanánt Eziot a l'Arsenale a templomos hajó naplójával lepte meg.

He who waits 1

Rosa viccelődik Ezio ajándékával.

Római kurtizánok vezetőjeSzerkesztés

1504-ben Claudia Auditore da Firenze volt a római Kurtizán céh vezetője, de visszavonult miután bántalmazta néhány fanatikus Borgia. A céh nem maradhatott sokáig vezető nélkül ezért La Volpe kapcsolatba lépett Antonioval, aki felajánlotta Rosának, hogy foglalhatja el Claudia megüresedett helyét. Miután beleegyezését adta Rómába költözött és a Rosa in Fiorében tevékenykedett tovább.

1512-ben Rosát említette Claudia, hogy az olasz asszaszinok vezetői közül az egyik lett.

Jellegzetességek és személyiségSzerkesztés

„Ti venisse il cancro, brutto bastardo! ...a te e quella grandissima troia di tua madre! (Remélem, hogy kapsz pestist, te rohadék! ...te és a szajha anyád!”
—Rosa Antonióval miután sérülést kapott.

Rosa volt az egyetlen női tagja a Tolvaj céhnek, ezért agresszív és kemény személyisége mögé rejtőzött, hogy megfeleljen férfi társainak. Antonio egyszer megemlítette, hogy néhány társa megpróbált csókot lopni a lánytól de csúnyán helybenhagyta őket.

Nem félt parancsot osztani vagy kinyilvánítani véleményét. Például Ugo nem kapott tőle mást csak rovást, holott segítségére sietett a bajban. Gyakran kiabált, és sértegette a társait.

Átkozódott különösen, ha megsérült. Miután Antonio ellátta még utána is "bastardonak” vagy „porca puttananak” hívta.

Romantikus életeSzerkesztés

MSMD 1

Rosa és Ezio flörtölnek.

Miután Ezio megmentette Rosa hozzáállása gyökeresen megváltozott. Sokkal kacérabb és érzékibben viselkedett a jelenlétében.

Az idő előrehaladtával Ezio és Rosa szoros barátságot kötöttek egymással, gyakran megesett, ha kettesben voltak közelebb kerültek egymáshoz. Egyszer versenyeztek a velencei háztetőkön, aminek a nyereménye egy szenvedélyes csók volt.

ApróságokSzerkesztés

  • Rosa a szultán késsel harcolt.
  • Mikor Ezio megöli Emilio Barbarigót a másodperc töredékéig a saslátást használatában Rosa pirosan mutatkozik.
  • Lehetséges hogy Rosa meg akarta ölni ebben az esetben. Ez a jelenet a "Everything Must Go" küldetés után van.
  • A nyíl ami Rosa lábába fúródott a játék közben eltűnik majd újra megjelenik.
  • Az Assassin's Creed: Reneszánsz című könyvben Rosa az egyik legjobb futó a céhben.
  • Szintén a Reneszánszban Ezio és Rosa intim kapcsolatba is kerülnek egymással.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Rosa

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki