Fandom

Assassin's Creed Wiki

Piri Reis

1 322cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap7 Share
Ikonacr.pngIkonacpl.pngIkonac2d.pngIkonackre.pngIkonarend.png

„A szultán haditengerészetében navigátorként szolgálok, mára azonban már leszereltem és a térképészetet tanulmányozom. De a katonáskodásom alatt elismerésre tettem szert a tüzérség és a robbanóanyagok terén is. Ez az Asszaszinok javára vált.”
—Piri Reis Ezio-nak, 1511-ben

Piri Reis
Piri Reis.png
Életrajzi információk
Született1467
Oszmán Birodalom
Elhunyt1554 vagy 1555 (87 évesen)
Egyiptom
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásOszmánok
Asszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II: Discovery (csak említik)
Assassin's Creed: Project Legacy
Assassin's Creed: Revelations
Hangját kölcsönözteAlex Ivanovici

Haci Ahmed Muhiddin Piri (1467-1554), ismertebb nevén Piri Reis, híres admirális és térképész volt a török haditengerészetben.

A legtöbben nem tudják, hogy az Asszaszin Rend tagja volt, és az Oszmán Asszaszin Testvériség Mester Asszaszinja. Bár nem vett részt erőszakos küldetéseken, Piri technikusként szolgálta az Asszaszinokat. Elsősorban bombák előállításához szükséges módszereket és anyagokat biztosított a számukra.

Megbízható barátja volt a Török Asszaszin vezetőnek, Yusuf Tazimnak, és később összebarátkozott az Itáliai Asszaszinok Mentorával, Ezio Auditore da Firenzével is.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

„Tíz hónapig dolgoztam egy új térképen Bajazid szultán számára. Azonban ő öreg, én pedig maximalista vagyok... Talán a következő szultán értékelni fogja az igyekezetemet.”
—Piri Reis, II. Bajazid szultánról

Piri Reis az Oszmán Birodalomban született és már fiatalon tengerész lett. Tizenéves korában számos expedíción vett részt Kemal nagybátyja hajóján, bár munkájuk kétes törvényű volt.

Mikor már a huszas éveiben járt, a nagybátyjával a tisztes kereskedelem felé fordultak. Nemsokára Piri csatlakozott II. Bajazid szultán haditengerészetéhez. A Török Haditengerészetben navigátorként szolgált és harcolt a török-velencei háborúban (1499-1503). A harcok alatt sok jó barátot vesztett el.

1503-ban, a háború véget érte után, Piri úgy döntött, hogy befejezi katonai pályafutását és otthagyja a haditengerészetet. Ezután Konstantinápolyban tartózkodott mivel érdekei ezt kívánták. A Nagy Bazárban létrehozott egy kis szellemi "stúdiót", ahol térképészetet kezdett tanulni.

Szövetség az AsszaszinokkalSzerkesztés

Ezio: „Harcolunk a harcok befejezéséhez. Ez egy szomorú irónia.”
Piri: „Ez mindig is irónia lesz. De talán egy nap majd nem lesz olyan szomorú.”
Ezio és Piri az Asszaszinnok küzdelméről.

Piri reis terkep.jpg

Piri Reis által alkotott korabeli térkép.

Néhány kezdeti konfliktus ellenére az Asszaszin Renddel, Piri csatlakozott a Török Asszaszinokhoz, hogy tudósként és technikusként szolgálja. Később megkapta a Mester Asszaszin rangot is.

Miután szemtanúja volt és belefáradt a sok mesterséges határba, Piri tanulmányozta az Asszaszin filozófiát, amit ő a "legigazibb szellemi szabadságnak" nevezett.

A matrózként szerzett élményei segítségével, Piri különleges változatokat és burkolatokat talált fel, kifejezetten az Asszaszinok számára. Ezeket pénzért árulta a műhelyében, tekintettel arra, hogy a vásárlók megtudják tanulni a bombák használatát.

1511-ben megtudta Yusuf Tazim-tól, hogy Ezio Auditore Konstantinápolyba érkezik és nem sokkal később személyesen is találkozott Ezio-val. Yusuf elkülte Ezio-t Piri-hez, hogy tőle kérjen "útbaigazítást" Niccolò Polo és Maffeo Polo kereskedelmi útjáról, amelyet szívesen teljesített. Piri, Ezio-nak is eladott a különböző árusításra szánt bombáiból, és külön felajánlotta, hogy megtanítja őt a használatukra.

Piri meeting.png

Ezio találkozik Piri Reisszel

Idővel, az Asszaszin céh szerződéseket kötött az egész Földközi-tengeren. Piri néhányszor a segítségüket kérte a régió feltérképezésében, ezzel segítve őt pontosabb térképek készítésében. Ezen kívül, minden olyan város, amely Asszaszin irányítás alá került, onnan Piri újfajta bomba összetevőket kapott, melyeket a Nagy Bazárban lévő boltjában adott el.

1512-ben, Ezio felfedezett egy több rakományból álló lőfegyverszállítmányt, mellyel a bizánci templomos hadsereget akarták felszerelni. Nem sokkal később jelentette az eredményeit I. Szulejmánnak. Szulejmán elrendelte, hogy Piri biztonságosan vigye el Ezio-t Kappadókiába, ahol a Templomos főhadiszállás található.

Annak ellenére, hogy a Janicsárok megpróbálták a Nagy Lánc segítségével megakadályozni, hogy hajók elhagyják az Aranyszarv öblöt, Ezio-nak sikerült elpusztítania egy bombával, ami "százszor erősebb volt, mint az Asszaszinok normál bombái", és ezután felgyújtotta az Oszmán Flotta egy részét ezzel megtisztítva az utat Piri hajójának, amin elvitte Ezio-t Kappadókiába. Piri nem tudta megállni szó nélkül Ezio nem túl csöndes megérkezését, mielőtt kihajóztak volna.

250px-Setting sail 14.png

Ezio és Piri kihajózik a Aranyszarv-öbölből.

Miután megérkeztek a Kappadókiába, Piri megvárta Eziot, miközben a Mentor elindult, hogy végezzen Manuel Palaiologosszal és visszaszerezze az utolsó Maszjáf Kulcsot. Miután Ezio káoszt idézett elő a földalatti városban, a Templomosok ottani fegyverraktárának felrobbantásával, visszatért Pirihez és Konstantinápolyba hajóztak.

Későbbi életeSzerkesztés

1513-ban, Piri térlépészként folytatta a munkáját, és olyan térképet készített, ami híressé tette. A térképe pontos ábrázolásokat tartalmazott Dél-Amerika keleti partjairól.

Az 1550-es évek körül, mikor már 80 éves volt, Piri legendává vált az Oszmán Haditengerészetben, és hivatalosan is megkapta a "Reis" vagy az "Admiral" címet. (Ami a tengernagynak felel meg.)

Jellemzői és személyiségeSzerkesztés

Ezio: „Piri Reis? Azt hiszem, mintha láttam volna már néhány korábbi munkádat.”
Piri: „Reis? Yusuf Tazim küldött? Ez úgy hangzott, mint az egyik túlzása.”
Piri a "Reis" címéről, 1511-ben.

Crafting.png

Piri és Ezio társalognak.

Piri egy intelligens és szellemes ember volt, és ha elakadt a munkájában rosszkedvű lett. Maximalistaként, kezdetben úgy érezte, hogy a pártfogói a szerkesztési képessége alapján értékelik. Attól függetlenül, hogy az emberek miként jellemezték, Piri egy "ritka művészi és technikai tehetség" volt.

Piri is közeli barátja volt Yusuf-nak, aki rendszeresen egy magas ranggal illete Piri-t, a "Reis" címmel, melyet 40 év múlva hivatalosan is megkapott.

ApróságokSzerkesztés

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Piri_Reis

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki