FANDOM

Ikonacpl.pngIkonarend.pngIkonnemjó.png

„Messzire utaztam, és életeket vettem el. Hírnök vagyok és csaló.”
—Perotto Calderon

Perotto Calderon
Perotto Calderon.png
Életrajzi információk
Elhunyt1498
Agnadello
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásAsszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed: Project Legacy

Perotto Calderon (?-1498) az Itáliai Asszaszinok tagja volt a 15. században, az íjászat és megtévesztés mestereként ismerték. Utóbbi képessége sarkalta arra, hogy, mint kém beálljon a Borgiak soraiba.

Ő volt Giovanni Borgia apja, és Francesco Vecellio mestere.

ÉletrajzSzerkesztés

Élet a TestvériségbenSzerkesztés

„A testvéreim rám bízták egy gyerek gondozását…Azért vagyok, hogy megtanítsam neki Rendünk életét, ahogy én tanultam, az ő korában.”
—Perotto Francescoról

Perottót már nagyon fiatalon képezték, hogy tagja legyen a Testvériségnek. Ő kezdeményezte a hagyományos beavatási szertartást, A Hitvallás szavalását, a gyűrűsujj megjelölését, valamint a bizalomugrást.

Miután Perotto tapasztalt asszaszinná vált, a gondjaira bízták Francesco Vecelliot, s egy idő után már úgy gondolt az ifjúra, mint saját fiára. Bár kissé törékenynek és maximalistának tartotta, jól kitanította mindenre, és dicsérte az ifjú korán jelentkező bölcsességét.

Borgiák közé beépülveSzerkesztés

„Azt hiszik, csak egy egyszerű futár vagyok, pedig az igazi hűségem az esküdt ellenségeiké.”
—Perotto a Borgiáknál végzett munkájáról.

Masquerade projectlegacy.jpg

Perotto levelet hoz Lucreziának.

1498-ban Perotto a Borigáknak dolgozott, mint futár, hogy kikémlelje a római templomos tevékenységeket.

Ő elolvasta az információkat (és esetenként megváltoztatta őket) és kihallgatta Rodrigo Borgia és Cesare Borgia beszélgetéseiket. Tőlük megtudta a tervezett kivégzéseket, s ezeket az információkat, Francescoval elküldte a Rendhez.

Szolgálatai során leveleket szállított Lucrezia Borgiának, aki a házasságai között a San Sisto kolostorban tartozódott. Látva a levelek okozta könnyeket és hallva Rodrigo szavait, hogy szinte tárgyként kezeli a lányát, Perotto szánalmat érzett a nő iránt, s végül beleszeretett.

Viszony LucreziávalSzerkesztés

„Úgy döntöttem a szívemet követem az utasításaim helyett. Nem nézhetem tétlenül, hogy a családja tönkreteszi az életét. Nem hiszem, hogy folytatni tudnám nélküle.”
—Perotto gondolatai Lucreziáról.

PL Memory TheLadysFavour.jpg

Lucrezia és Perotto.

Hogy elnyerje Lucrezia kegyét, ajándékokat hozott neki, amiket gyakran a meggyilkolt célpontjaitól vett el, vagy a pápai jelentésekből szerzett. Idővel együtt sétálgattak a kolostorban, s Lucrezia arra szokta kérni, hogy meséljen a futári kalandjairól, vagy csak viccekkel sértegették egymást.

Ebben az időben Perotto összebarátkozott Lucrezia szobalányával, Giuliával, aki sokat segített neki. Elmondta Lucrezia kedvenc ételeit, ajándékait, valamint megtanította Perottonak a megfelelő megjelenést, és testtartást, ragaszkodva ahhoz, hogy egyenesen álljon és „ne úgy lopakodjon, mint egy gyilkos”.

Annak ellenére, hogy egyre közelebb kerültek egymáshoz, Perotto rangja miatt tartaniuk kellett a távolságot. Végül a kapcsolatuk egyre intimebb lett, és egy éjszakán Lucrezia teherbe esett. Végül megszületett a fiú, de torzként született, s az orvos szerint meghalt volna rövid időn belül.

Menekülés és árulásSzerkesztés

„Ellenségeim egyre nagyobb számban fognak jönni, ha nem a testvéreim kapnak el előbb. Életemet adnám a fiam életéért, egy legendáért kockáztatok mindent.”
—Perotto menekülése a Borgiáktól.

PL Memory Psychosomatic.jpg

Perotto a gyerekével.

Egy akkora titkot, mint egy gyerek nem lehet elrejteni, így Perottót megverték és börtönbe vetették. Giuila segítségével azonban megszökött a börtönből.

Sérülései ellenére visszavette a gyermekét Giuila testvérétől, és a gyerekkel a kezében elhagyta Rómát, hisz tudta, soha többé nem láthatja Lucreziát.

Rodrigo hamar tudomást szerzett a szökéséről, s utána küldte az embereit, akik Firenzében utolérték az asszaszint. Ám Perotto majdnem mindegyiküket megölte vagy megsebesítette az íjával.

Alone.jpg

Perotto a testvéreivel harcol.

Ezután Agnadelloba ment, mert tudta, hogy az egyetlen dolog, ami meg tudja gyógyítani a fiát, az Édeni Lepel. Ám elszomorította, hogy a város felé közeledve, asszaszinok állták útját, akik a leplet őrizték. Mivel nem volt más választása, ezért harcban megölte vagy harcképtelenné tette társait.

Ezután elérte barátja, a Lepel őrzőjének, Rinaldo Vitturinak a házát. Amint megtalálta az ereklyét arra kérte, hogy gyógyítsa meg a fiát, ám először az visszautasította. Ám Perotto ragaszkodott hozzá, s úgy érezte mintha elhagyná testét az élet, látszólag át a fiába.

Az ereklye meggyógyította a fiút, ám Perotto nem volt biztos benne. Ezután visszatette a Leplet a dobozba, majd elhagyta a házat.

Azonban Perotto gondatlansága miatt a Lepel drágán megfizetett neki. Testvérei (köztük a tanítványa Francesco Vecellio) eldöntötték, hogy Perottót, mint veszélyforrást meg kell szüntetni, így követték Rómából. A halott asszaszinok és civilek elmondásai alapján megtalálták Perottót.

Crescendo.jpg

Perotto halála.

A csata íjakkal kezdődött, s Perotto még több testvérével végzett, ám azok még közelebb mentek hozzá. Ugyanakkor Perotto nem volt hajlandó rálőni tanítványára Francescora, még akkor, sem ha ő volt a célpontja. Perottót végül körbevették, és gyors igazságszolgáltatásban részesítették, amiért megszegte A Hitvallást, amire felesküdött, hogy követi.

ApróságokSzerkesztés

Lateral Vision PL.jpg

Perotto Giovanni álmában.

  • Giovanni gyakran álmodott apjáról Perottóról, ám összetévesztette saját magával.
  • 1503-ban a vérzés effekt hatásán keresztül Perotto beszélni tudott Giovannival, és megkérte mondja el Francescónak, hogy nem haragszik rá.
  • Lucrezia adatbázisában szerepel egy Pedro Calderon nevű, pápai kamarás, aki közel kerül hozzá, ám Cesare végez vele féltékenyéből 1498-ban.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Perotto_Calderon

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki