FANDOM

Ikonac2IkonackrIkonackreIkonarend

Ezio: „És mégis miért tanítasz meg engem gyilkolni?”
Paola: „Nem azt teszem. Azt mutatom meg, miként maradhatsz életben.”
Paola és Ezio[src]

Paola
Karakterek Zw-Paola
Életrajzi információk
Született1438
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásKurtizánok
Asszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz
Assassin's Creed: Jelenések (csak említik)
Hangját kölcsönözteClaudia Ferri

Paola (1438 - ?) a firenzei kurtizánok vezetője, a La Rosa Colta tulajdonosa, és az asszaszin rend egyik tagja volt.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Paola 1438-ban született. Nyolc éves volt, amikor a szüleit megölték tengeren. Csupán ő és húga, Annetta maradt életben. Döntenie kellett, apácazárdába megy, vagy bordélyházba, és ő az utcai életet választotta.

Csatlakozás a kurtizánokhozSzerkesztés

„Engem is elárultak már.”
—Paola a múltjáról.[src]

Miután 20 évet túlélt az utcán, letartóztatták, mert megölt egy városi őrt. A tárgyaláson megjelent egy férfi, Giovanni Auditore da Firenze, akinek sikerült megmentenie Paolát a börtöntől. Ezután állt be Paola az Asszaszinokhoz, és hozta létre a La Rosa Colta bordélyházat, hogy ezzel is segítse az utcán élő nőket. Annetta mindeközben hűséges szolgálója lett az Auditore családnak.

Ezio Auditore támogatásaSzerkesztés

„A diszkréció rendkívül fontos a hivatásomban. Szabadon kell járnunk az utcákat: látszani, de ugyanakkor nem látszani. Neked is meg kell tanulnod, miként válhatsz egyé a tömeggel.”
—Paola Ezionak.[src]

1476-ban Giovanni Auditorét és a két fiát kivégezték a templomosok, Firenze elleni árulás vádjával. Annetta Paolához vitte menedékbe Giovanni feleségét, Mariát és a lányukat Claudiát. Itt nem sokára csatlakozott hozzájuk Giovanni egyetlen életben maradt fia, Ezio.

FT 2 v

Paola Ezióval beszélget.

Paola megtanította Eziót arra, miként maradhat észrevétlen, mivel Ezio bosszút akart álni Uberto Albertin - a férfin, aki kivégeztette a családját. Ezután Leonardo da Vincihez küldte, hogy az megszerelje Giovanni törött rejtett pengéjét.

Miután Ezio megszereltette a pengét, és segítségével megölte Ubertót, visszatért Paolához, aki elmagyarázta, miként vonhatja el magáról az őrök figyelmét magáról. Ezt követően, Ezio anyját és testvéréta a biztonságos Monteriggionibe vitte.

Az Éden Almájának megszerzéseSzerkesztés

„Eltűnt. De itt van, amiért jöttünk...”
—Paola Rodrigóról és az Almáról[src]

Play along 6

Paola Ezióval beszél Velencében.

1488-ban Paola és néhány másik asszaszin összegyűlt Velencében, hogy megszerezze az Éden Almáját, egy ősi kincset, melyet aznap hoztak Velencébe a Templomosok. Elmentek oda, ahol Rodrigo Borgia, a Templomos Rend Nagymestere, átvenni készült az Almát az embereitől.

Oda érkeztükkor az asszaszinok Ezióba botlottak, amint éppen Rodrigóval és az embereivel harcol. Míg Paola, Teodora Contanto és Niccolò Machiavelli nem avatkozott be, a többi asszaszin segítette Eziót a harcban. A küzdelem végeztével Rodrigo elmenekült, és Ezióhoz került az Alma. Nem sokkal később Niccolò felfedi előtte, hogy mindannyian asszaszinok.

Még aznap este Eziót hivatalosan is a rend tagjává avatja a többi asszaszin, és mindannyian bizalomugrást hajtanak végre a toronyból.

A hiúságok máglyájaSzerkesztés

„Jó munkát végeztél, Ezio.”
—Paola Ezio munkáját véleményezi Fire.[src]

BFV

Paola és La Volpe összetoborozza a polgárokat.

1494-ben Girolamo Savonarola a hat évvel korábban Eziótól megkaparintott Alma segítségével átveszi az irányítást Firenze felett, mely erős vezető nélkül maradt Lorenzo de' Medici halálával.

1497-ben Savonarola elindította a Hiúságok máglyáját, az összes firenzeit a reneszánsz vívmányinak elpusztítására kényszerítette. Niccolò találkozott Paolával, és informálta arról, hogy Ezio hamarosan kivégzi Savonarola tábornokait, és nekik kell majd felkelést szítaniuk a polgárok között.

Miután mind a hét tábornok meghalt, Paola, Ezio, La Volpe és Machiavelli már egy tömeget talált a Palazzo Pitti előtt, akik Savonarolát foglyul ejtették. Paola is jelen volt Savonarola máglyán elégetésénél, bár a zsarnokot Ezio megölte, mielőtt azt elérték volna a lángok. Ezio ezután beszédet tartott az Asszaszinok útmutatásáról, és arról, hogy az emberek megérdemlik a szabad akaratot.

Későbbi életeSzerkesztés

„Látod hát, hol van?”
—Paola a Kamráról kérdez.[src]

X marks 3

Paola és a többi Asszaszin az Auditore-villában.

1499-ben Paola az Auditore-villába utazott, hogy segítsen megtervezni Rodrigo Borgia meggyilkolását. Ő és a többiek elterelték a római őrök figyelmét, amíg Ezio bejutott a Sixtus-kápolnába. Ezután Paola továbbra is kapcsolatban maradt az Auditore családdal, főként Claudiával, akihez már szoros barátság fűzte. 1512-ben Claudia megemlíti, hogy Paola még életben van, és az Asszaszinok egyik vezéreként tevékenykedik.

ApróságokSzerkesztés

  • A Shaun Hastings által létrehozott Animus adatbázis szerint Paola feltehetően vagy 1446-ban vagy 1447-ben veszthette el a szüleit, miközben Annetta 1457-ben született. Vagy az egyik, vagy mindkét dátum téves.

GallériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Paola

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki