FANDOM

Ikonac2.pngIkonacbh.pngIkonacr.pngIkonackr.pngIkonackbh.png

„Hozd hozzám a bajaidat, és meggyógyítom őket!”
—Egy orvos a járkáló civilekhez[src]

Orvosok
Doctor.png
Életrajzi információk
KorszakReneszánsz
Politikai információk
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Revelations

Az orvosok egészségügyi ellátók voltak, akik mesterien bántak a gyógyszerekkel. Majdnem minden európai város utcáin megtalálhatóak voltak, fekete ruhában és néha csőrformájú maszkban. Az Asszaszin Ezio Auditore da Firenze tőlük vásárolt gyógyító szereket a reneszánsz alatt.

Az Oszmán Birodalomban, az orvosoknak eltérő volt a ruhaviselete, gyakran sötét színű ruhákat, valamint kúpos kalapokat viseltek.

HáttérSzerkesztés

A pestisjárvány a 14. században újból kitört Európában, kisebb-nagyobb hullámai még a 17. században is pusztítottak. Az európai lakosság egyharmada-fele pusztult el ez idő alatt. A legnagyobb európai pestisjárvány 1347–1353 között zajlott, miután 1346-ban a genovaiak Krím-félszigeten található Kaffa (ma:Feodoszija) erődjébe az ostromló kipcsakok – egyfajta biológiai fegyverként – katapultjaikkal számos, pestisben meghalt ostromló katona tetemét lőtték be. A járvány megjelent a városban is, ahol több ezer genovai polgár tartózkodott. A járvány miatt hajókon menekültek Kaffából, így a pestis eljutott Konstantinápolyba, majd Velencébe, Messinába, Genovába és Marseille-be, és onnan terjedt az európai kontinens belsejébe, illetve a tuniszi kikötő révén Észak-Afrikába.

A kirobbant pestisjárvány kísérőjelenségei közé tartozott a flagellánsok (önostorozó szekta) megjelenése is.

A pestis elterjedésének oka az volt, hogy a főbb kereskedelmi útvonalakon árukat szállító kereskedők hajói patkányokat (és bolhákat) rejtettek. Ezek a szárazföldre jutva megfertőzték a háziállatokat és az embereket is. A fertőzöttek nagy része pár napon belül meghalt, de voltak, akik csodával határos módon túlélték a pestist. Ők örökre védettséget szereztek, mások viszont immunisak voltak a fertőzésre.

Az orvostudomány fejletlensége miatt abban korban még nem tudtak védekezni, bár arra viszonylag gyorsan rájöttek, hogy veszélyesen ragályos. A fejlettebb európai városokban (Velencei Köztársaság) ezért később már lezárták a város, illetve a fertőzöttek otthonait (karantén), de a legtöbb helyen a pestis ellen kevéssé hatékony természetes gyógymódokat (füstölés, gyógyfüvek, kenőcsök stb.), illetve az egyház által javasolt érvágást, böjtölést és bűnbánatot ajánlották.

SzolgáltatásokSzerkesztés

GyógyításSzerkesztés

Az orvosok meggyógyították Ezio Auditore sebei közül mindegyiket, miután fizetett nekik 50 florinsot egy összegben. Mindazonáltal, az orvosok Monteriggioniban csökkentették az árakat.

OrvostudománySzerkesztés

Az orvosok szintén gyógyszereket is adtak el (75ƒ-ért), melyeket lehetett hordozni kisebb zacskókban. Ezeket a gyógyszerek leginkább fájdalomcsillapítók voltak, később Ezio képes volt rá, hogy több gyógyszeres zacskót tudott venni a szabóknál.

MéregSzerkesztés

Az orvosok árultak méreg fiolákat is, 175ƒ-ért egy összegben. Az asszaszin Ezio Auditore gyakran vett mérget tőlük, miután Leonardo da Vinci egy Mérgezett penge funkcióval fejlesztette a Rejtett pengéjét.

A méreg hasznos volt az észrevétlen gyilkosságokhoz és, hogy megzavarja az őröket, mert röviden a mérgezés előtt, azt okozta, hogy az áldozat megvadult, és csapkodni kezdett a fegyverével; így felhívta a figyelmét a közeli őrökre.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki