FANDOM

Ikonacbh.pngIkonackbh.pngIkonaca.pngIkontrend.png

„Meg kell tanulnod franciául beszélni! Az elfedné barbár érzékeidet.”
—Octavian Bartolomeo d'Alvianonak.[src]

Octavian de Valois
Baron de Valois v.png
Életrajzi információk
Született1448
Franciaország
Elhunyt1503. augusztus
Róma, Itália
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásFrancia királyi ház
Borgia-ház
Templomosok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Testvériség (könyv)
Assassin's Creed: Ascendance
Hangját kölcsönözteArthur Holden

Octavian de Valois (1448 – 1503) Valois bárója, és a francia és pápai seregek tábornoka volt. Cesare Borgiát szolgálta, azáltal, hogy csapataival Cesare befolyását segítette Rómában.

ÉletrajzSzerkesztés

Hatalomra kerüléseSzerkesztés

1498-ban Octavian távoli unokatestvérét, XII. Lajost királlyá koronázták. Ez után Lajos megbízta Octaviant, hogy vezesse olasz hadjáratát, annak ellenére, hogy a bárónak még nincs harctéri tapasztalata, és csak formális kiképzést kapott. Mindazonáltal, Valois elfogadta a megbízást.

A következő évben Octavian találkozott Cesare és Juan Borgiával a francia udvarban. Néhány hónap után, a báró velük ment Itáliába, azt gondolva, hogy az ország mindent megadhat, ami az ellenségei elpusztításához szükséges.

Monteriggioni ostromaSzerkesztés

1500 januárjában Octavian is részt vett Monteriggioni ostromában. A kapu áttörése után, Cesare, Octavian fegyverével öli meg Mariót.

Róma francia tábornokaSzerkesztés

1503-ban Ezio Auditore da Firenze végül arra az elhatározásra jutott, hogy Octavian halála szükséges, hogy meggyengítse Cesarét. A báró legyőzéséhez megszerezte Bartolomeo d'Alviano és a római zsoldosok támogatását.

1000px-Gatekeeper 2.png

Octavian megjelenik a csatatéren.

A franciák megtámadták Bartolomeo barakkjait, ám visszaverték a franciákat, így Octavian maga is a harctérre ment, hogy felhívja ellenfelei figyelmét.

Ezután Octavian a feltétel nélküli megadásra szólította fel Bartolomeot, amit az dühösen elutasított. Sértésváltások után, Octavian még egyszer Bartolomeo megadását kérte, majd elmondta, hogy csapatai elfogták Pantasileát, Bartolomeo feleségét. Octavian cserét ajánlott, a nőt Bartolomeoért, majd adott időt gondolkodni a tábornoknak.

Azonban Ezio és Bartolomeo kitervelték, hogy miközben Bartolomeo megadja magát, francia páncélba öltözött olaszok szivárognak be a francia táborba.

HalálaSzerkesztés

Octavian Pantasileával várta a zsoldosvezért, katonákkal körülvéve, amik között ott volt Ezio, valamint több római zsoldos is. Sértésváltások után, Bartolomeo azt mondta a bárónak, hogy az igazi nemesség a csatában harcol az emberei mellett, és nem nőket rabol el. Ám erre Octavian csak ennyit mondott, hogy a vademberek sosem tanulnak, s Pantasiela fejéhez tartja pisztolyát.

Ezután Ezio a magasba lőtt rejtett pisztolyával, ami meglepte Octaviant, valamint jelt adott a zsoldosoknak a támadásra. Ezután Octavian Bartolomeo feleségével együtt, a tábor belsejébe menekült.

1000px-Au Revoir.png

Octavian halála.

Ezio hátrahagyva a többieket Octavian futott, ám az észrevette az asszaszint, és azt mondta lelövi a nőt, ha Ezio egy lépést is közelebb megy. Ám Ezio átlopakodva a táboron, végül végzett Octavian de Valoisszal.

Halálakor a báró azt mondta, ő csak a tiszteletet akart. Ám Ezio emlékeztette, hogy azt csak kiérdemelni lehet, örökölni, vagy vásárolni nem. Octavian felismerve a hibáját, végül lehunyta szemeit.

SzemélyiségeSzerkesztés

A báró hatalomra éhes természetű volt, és csak azt akarta, hogy tiszteljék és féljék. Abban hitt, hogy ezeket a dolgokat meglehet vásárolni, nem csak kiérdemelni. A nemesi vére miatt, úgy viselkedett, mint a királyok, és a csatákat, valamint az alatta állókat barbárnak titulálta. A személyisége majdnem pontosan Bartolomeo személyiségének ellentéte.

Utolsó szavakSzerkesztés

  • Octavian: Csak azt akartam, hogy tiszteljenek.
  • Ezio: A tiszteletet kiérdemeljük, nem pedig örököljük vagy megvesszük.
  • Octavian: Talán igazad lehet… Több időre lenne szükségem…
  • Ezio: Che tu sia pari nella morte (Kívánom, legyen kegyes hozzád a halál). Requiescat in pace (Nyugodj békében).

ApróságokSzerkesztés

  • A Testvériség könyvben Octaviennek írják a nevét, ám ez nem hiba, mert ez az Octavian francia változata.
  • A játékban sosem hívták az igazi nevén. Általában bárónak, Valois bárójának, vagy egyszerűen Valoisnak hívták.
  • A Testvériség könyvben Octavian lövi le Eziót, és nem két katona.
  • AzAscendanceben Octavian halála eltér a játékban lévőtől. Ott a Forum Romanumon tartja fogva Pantasileát, és Ezio a normál asszaszin ruházatában végez vele, és a báró utolsó szavai arról szólnak, hogy csak kis szerepet vállalt Cesare terveivől.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Octavian_de_Valois

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki