Fandom

Assassin's Creed Wiki

Maszjáf eleste

1 322cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonacr.pngIkonacksc.png
Előző eseményA Levantei Asszaszinok hanyatlása
Következő esemény1402-es kínai asszaszin tisztogatás
The torch 5.png
#Maszjáf eleste
KonfliktusMongol-Asszaszin konfliktus
Dátum1257
HelyszínSzíria, Maszjáf
KövetkezményA maszjáfi asszaszinok bukása
Az asszaszinok szétszóródása
Altaïr Ibn-La'Ahad halála
Szemben álló felek

Asszaszinok

Mongolok

Parancsnokok

Altaïr Ibn-La'Ahad

Hülegü kán

A seregek összetétele

Ismeretlen számú asszaszin

Ismeretlen számú mongol katona

Katonai veszteségek

Altaïr Ibn-La'Ahad (a csatán kívül)
Ismeretlen számú asszaszin

Ismeretlen számú mongol katona

Civil áldozatok száma

Ismeretlen számú

Maszjáf eleste egy a 13. század közepén történt esemény volt, mely során Dzsingisz kán unokája, Hülegü kán támadást vezetett a maszjáfi asszaszin erődítmény ellen, hogy megsemmisítse a Rendet nagyapja 1227-ben történt halálában játszott szerepéért.

A támadás a Maszjáfban élő asszaszin közösség teljes széthullásához vezetett, a vár teljesen elhagyatottá várt, mielőtt még a mongolok győzelmet arathattak volna. Az ostrom előtt már a legtöbb keleti asszaszin erődítmény már elpusztul. Maszjáf jelentette az asszaszinok utolsó támaszpontját, hiszen az összes többi levantei erődöt elpusztították a mongolok még 1256-ban.

OkaSzerkesztés

1217-ben, Dzsingisz kán rohamosan közeledett keletről, és ez megakadályozta az asszaszinok fejlődését. Altaïr Ibn-La'Ahad sejtette, hogy a kán rendelkezik az egyik Éden darabbal. Így Altaïr, Maria és Darim -aki egy kiváló számszeríjjász volt- útra keltek Mongóliába. A fiukat Sefet Maszjáfban hagyták, hogy vigyázhasson feleségre és két gyerekére. Malikot bízták meg, hogy távollétük alatt vezesse a Rendet.

Mongóliában kapcsolatba léptek az asszaszin Qulan Gallal, négyük elutazott Xing-gingbe, Xu megyébe, ami a Mongolok ostroma alatt állt. Darim talált egy helyet ahonnan belehetett látni az egész Mongol tábort, ártalmatlanították az összes őrt, akivel találkoztak, míg Altaïr és Qulan Gal bejutottak a táborba. Viszont Altaïr vesztett már valamit képességeiből, ahogy öregedett és az egyik őr észrevette. Az őr megölhette volna Altaïrt, de Qulan Gal gyorsabban cselekedett. Ezután a Mongol asszaszin kimenekítette a nagymestert a táborból, így megmentve az életét. Qulan Gal és Darim egy másik tervet ötlött ki, hogy "kiöntsék az ürgét-azaz a kánt- az üregéből". Miután a kán rájött, hogy veszélyben az élete lóháton akart menekülni, de a lovát lelőtte Qulan Gal. Ezután a kánt Darim ölte meg a számszeríjával. Tíz év elmúltával végre a család visszatérhetett Maszjáfba.

FeloszlatásSzerkesztés

TámadásSzerkesztés

„A sereg nagyja sincs már távol. Úgy tűnik, a portyázók azzal szeretnének hírneve kivívni maguknak, hogy rövid, de vad támadásokat indítanak.”
—Niccolò Polo a "A titkos keresztes hadjárat" című könyvében[src]

Altaïr elkezdett egy könyvtárat építtetni az erőd alatt, ahol a több ezer, az Almával kapcsolatos könyvét akarta tárolni, valamint öt darab, Alamutból származó memóriakulcs volt a könyvtár kulcsa. 1257-ben elküldte fiát Niccolò és Maffeo Poloért, akiknek elmesélte egész élete történetét. Később az irat Niccoló fiához, Marco Polohoz került.

Altaïr elkezdte feloszlatni a Rendet Maszjáfban, mert kijelentette, hogy az asszaszinoknak az egész világon el kell terjedniük. Ebben várta a Polo fivérek segítségét, akikre rábízta a kódexet is.

1257 végén Maszjáf mongol ostromzár alá került. Altaïr az Alma erejét felhasználva vezette ki a felfedezőket, majd a végső búcsú előtt rájuk bízott öt memóriakulcsot is, hogy rejtsék el őket.

A könyvtárSzerkesztés

Lost legacy 3.png

Altaïr elhelyezi az Almát.

Miután mindenki elhagyta az erődöt, Altaïr bezárkózott az immár üres könyvtárba. Az utolsó pillanatban, még elbúcsúzott fiától, majd egy emelvényen elhelyezte az Az Éden Almáját. Végül leült egy kényelmes karosszékbe, majd miután eltette az utolsó emlékeit a memóriakulcsba, örök álomra hajtotta a fejét.

KövetkezményekSzerkesztés

MaszjáfSzerkesztés

Miután a mongolok megtámadták Maszjáfot, teljesen elhagyták az erődöt az asszaszinok. Azonban, titokban megkezdték a működésüket, majd Céheket alapítottak, így az egész világon ismertekké váltak.

Polo testvérekSzerkesztés

Altaïr a Polo testvérekre bízta a Kódexet, és a Memóriakulcsokat, még a halála előtt. A kulcsokat elrejtették Konstantinápolyban, ám a Kódexet elragadták tőlük a mongolok. Marcol Polo végül visszaszerezte Dzsingisz kán sírjából.

Végül, Marco darabokra törte a Kódexet, nehogy a templomosok megszerezhessék. Később Domenico Monteriggioniban felépítette a Villa Auditore-t, ahová elrejtette Altaïr páncélját.

MongóliaSzerkesztés

Miután Hülegü kán elpusztította a levantei asszaszinokat, folytatta útját a Közel-Kelet felé még 2 éven át.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Fall_of_Masyaf

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki