FANDOM

Ikonac2IkonackrIkonaclIkontrend

Marco Barbarigo
MarcoBarbarigoRender
Életrajzi információk
Született1413
Itália
Elhunyt1486
Velence, Itália
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásBarbarigo-ház
Templomosok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed: Lineage
Assassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz (könyv)
AlakítjaFrank Fontaine
Hangját kölcsönözteTony Robinow

Marco Barbarigo (1413–1486), tagja a Templomos Rendnek és velencei Dózse volt 1486-ban.

A gazdag és előkelő származású családhoz tartozó Marco, zsarnokként uralkodott Velence felett, ami zúgolódást váltott ki az emberek körében. Testvére Agostino Barbarigo, unokatestvérei Silvio és Emilio Barbarigo volt.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Marco a velencei Barbarigo család sarjaként 1413-ban látta meg a napvilágot. Fiatal korától kezdve kényúrként viselte gazdagságával járó kiváltságokat az emberek felett, követelve a teljes alázatot és szolgálatot. Ahogy cseperedett személyiségének-e része dominánsa vált, így hát kevés habozás után csatlakozott a Templomos Rendhez.

Amikor elég idős lett, hogy megértse helyét a világban Marco, azonnal igényt tartott a családján belüli jussára, hisz rokonsága igen befolyásos volt, és a leggazdagabb a velencei nemességhez tartoztak. Mint családjában az idősebb fiú megadták neki mindazt, amit akart – hajókat, aranyat, ékszert.

Kapzsiságát mi sem bizonyította jobban, mint az, hogy egy másik férfitől evette feleségét, bizonyos Carlotta Morot.

Dante árulásaSzerkesztés

„„Emilio: Jó őrt találni, egy unokatestvérben, mennyit fizetsz neki?

Marco: Talán nem annyit-amennyit megérdemel; már kétszer mentette meg az életemet. ”
—Marco és Emilio Dantéról beszélgetnek[src]

A barátja és személyi testőre Dante Moro feleségére Carlottára, szemet vetett Marco, ezért megpróbálta a férfit eltenni láb alól, hogy megszerezze magának a nőt. A merényletben Dantét háromszor hasba egyszer pedig fejbe szúrták, azok, akiket Marco küldött a meggyilkolására.

MarcoCarlottaDante-AC2Database

Marco elviszi Carlottat Dantetól

Moro valahogy elmenekült a támadók elől és a majdnem végzetes sebesüléseiből felgyógyult. Igaz nem halt meg, de Marco remélte, hogy a koponyájára mért szúrás hatására elveszíti kollektív tudatát, és mint egy robotot tudja használni.

Marco kényszerítette Dantét, hogy váljon el feleségétől, eztán személyes rabszolgájává tette, majd összeházasodott Carlottával. Házassága alatt a nő sohasem veszítette el a reményt, hogy egyszer majd meggyógyul Dante, és mindenre emlékezni fog.

Dózsévá válásaSzerkesztés

„Rodrigo: És ön sosem kapott engedélyt tervezésre.

Marcobowing-AC2

Marco meghajolva mond köszönetet Rodrigonak

Marco: Bocsásson meg, maestro, csak szolgálni szeretnék. ”
—Rodrigo megrovásban részesíti Marcot a terveiért[src]

Mint a legtöbb család a Barbarigok is, részt vett a velencei kormány hatalomátvételében a „spanyol” Rodrigo Borgiával. 1485-ben rokona meggyilkolása után Emilio Barbarigo, Marco, Dante Moro, Silvio Barbarigo és Carlo Grimaldi, találkoztak Rodrigoval és közösen megtervezték az akkor épp hatalmon lévő Dózse Giovanni Mocenigo halálát.

A Templomos Nagymester érkezése előtt Marco azon vitázott a többiekkel, hogy ki kaparintsa meg a dózse megüresedett helyét. Amikor csatlakozott Rodrigo a társasághoz, kijelentette, hogy Marco fogja átvenni Mocenigo után a hatalmat.

Azonban nem tudták, hogy Ezio Auditore da Firenze a háttérből tanúja az eseményeknek és terveiknek.

HalálaSzerkesztés

„Üdvözöllek benneteket barátaim az idei legnagyobb társadalmi eseményen! Legyen akár béke, vagy háború, jólét vagy szűkösség– Velencében mindig lesz Karnevál!”
—Marco beszédet mond nyilvánosság előtt[src]

MarcoBarbarigoGoodbye

Marco utolsó pillanata

Dózseként Marco legtöbb idejét a velencei Palazzo Ducaleban töltötte, és soha sem mutatkozott nyilvánosa. Azonban Ezio szerzett egy „belépőjegyet” Marco személyes báljára. Az Arany Maszk segítségével – amit Dantétől lopott – senki nem tartóztatta fel a bejáratnál.

Azonban miután Moro észrevette a lopást riadóztatta a városi őrséget, és csatlakozott Ezio kereséséhez. Akárhogy is próbálkoztak nem találták az Assassint mert a kurtizánok segítettek neki, hogy elvegyüljön. Ekkor Marco kilépett hajója fedélzetére, hogy megünnepeljék a Karnevált.

Az ünnepség nagyon rövid volt, mert Ezio a rejtett pisztollyal végzett vele. Halála után testvére, Agostino Barbarigo lett az új Dózse. Marcoval ellentétben Agostino támogatta az Assassinrokat.

KülsőSzerkesztés

Marcolineage

Marco beszélget a hírvivőjével a Lineageben.

Marco, egy közepes testmagasságú férfi kicsit görnyedt háttal ez idős és gyenge megjelenést kölcsönzött neki. Leheletfinom szakálla, és hosszú fehér haja a korral való előrehaladottságát jelezte.

Azonos öltözékben járt a nyilvánosság előtt, kalapot is hordott, hogy elfedje ritkuló haját. A hermelinpalástja nemesi mivoltát tükrözte.

Ujjain és nyakán ékszereket hordott, puha tenyerén látszott a kényelmes életmódja, hogy soha nem kellett dolgoznia, viszont ruhája alatt egy idős és kövér ember rejtőzött.

Jellemzők és a személyiségeSzerkesztés

Marco szíve mélyén gyáva ember volt, aki a Palazzo mélyére menekült templomos társaival. Ha veszélyben érezte az életét, és momentán nyilvánosság elé kényszerült, megtévesztés gyanánt mást küldött maga helyett.

Azonban kénytelen volt megmutatnia magát a saját ünnepségén, Marco akkor is tisztes távolságról a hajója fedélzetéről szemléli az eseményeket. Ezért Ezio kényszerűen a rejtett pisztolyt használta a merénylet során, bár az Assassin jobban szerette volna, ha közel tud férkőzni hozzá. Marco tudta ezt így hát távol maradt a szárazföldtől.

Intelligens férfi volt, aki kedvére tudta manipulálni környezetét. Egyszerű szeszélyében gyilkosokat fogadott fel, hogy magáénak tudhassa Dante feleségét. A megtört Motot aki súlyos veszteségekkel de túlélte a merényletet, testőreként használta tovább.

Továbbá Marco nem volt tudatába környezetének, és nem ismerte fel a figyelmeztető jeleket. Kapzsi és hiú természetét mi sem tükrözte jobban a drága ruhák és ékszerek garmada, amit hordott, ez természetesen zúgolódást váltott ki a velencei szegények között.

Utolsó szavaiSzerkesztés

  • Marco: Ne, ez túl korai. Még nem vagyok kész!
  • Ezio: Ritkán vagyunk felkészülve. Che la morte non sia crudele.(A halál nem lesz veled kegyetlen.) Requiescat in pace. (Nyugodj békében.)

ApróságokSzerkesztés

  • Az Assassin's Creed: Lineageben, Marco Barbarigot Frank Fontaineról mintázták, aki akkor 73 éves volt. Igaz csak rövid ideig szerepelt, abban is egy futárnak adott egy levelet.
  • Történelmileg, Marco nem halt meg a karneválom, de abban az évben jogi vitába keveredett a nemesekkel.
  • Mikor Ezio lelövi Marcot a rejtett pisztollyal, Marco halálakor kilép a szekvenciális Memória áramlásból, bár még Ezio ottmarad és elmondja az utolsó szavakat.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Marco_Barbarigo