FANDOM

Ikonackbh

Következő eseményValencia megtámadása
Zw-ACBH-DLC-1-1
#Kutatás Cesare Borgia után
IdőszakReneszánsz
Dátum1506
HelyszínRóma
KövetkezményMicheletto Corella bebörtönzése majd kiszabadulása
Utazás Valenciába
Érintett frakciókAsszaszinok
Templomosok
Érintett személyekEzio Auditore da Firenze
Niccolò Machiavelli
Leonardo da Vinci
Claudia Auditore da Firenze
La Volpe
Cesare Borgia
Micheletto Corella

Cesare üldözéseSzerkesztés

Kapitány: „Cesare megszökött!”
Ezio: „Mikor?”
Kapitány: „Az őrségváltásnál. Nagyjából fél órája.”
Ezio értesül Cesare szökéséről[src]

A Főhadiszállásról Ezio az Angyalvárhoz rohant, ahol hatalmas fejetlenség fogadta. Egy őrtől megtudta, hogy Cesare megszökött cellájából, valószínűleg egy beépített embere segítségével, viszont Lucreziát otthagyta. Mivel tudta, hogy a leggyorsabb szökési út a vízen át vezet, Ezio a legközelebbi kikötőhöz rohant.

A kikötőben hatalmas tömeget talált, így kénytelen volt az Almát használni Cesare megtalálásához. Mivel az egy vörös vitorlás hajót jelzett számára, odarohant, azonban az már kihajózott. Ezio egy csónakhoz szaladt, hogy annak tulajdonosát lefizetve követhesse a karavellát, azonban a csónakban meglepetésére Claudiót találta, akit La Volpe bízott meg azzal, hogy segítsen az asszaszinnak.

A hajó már kikötött Ostia kikötőjében, amikor Claudio csónakja befutott. Ezio és Claudio gyorsan felrohant a hajóra, és könnyedén legyőzték az azon lévő katonákat, mialatt Cesare segítség reménye nélkül nézte őket egy fa ládából. Ezután a templomost titokban ládával együtt visszaküldték Rómába.

A Pápa tanácsosaSzerkesztés

II. Gyula: „Cesare Borgiát elszállították az egyik legerősebb és legbiztonságosabb sziklavárukba!”
Ezio: „Hova?”
II. Gyula: „Oh, ez titkos információ, még számodra is. Nem vállalhatok semmilyen kockázatot Cesaréval.”
II. Gyula pápa és Ezio beszélgetése[src]

1504-re Ezio lett II. Gyula pápa legfőbb tanácsadója, és vele volt, amikor a pápának megvitték a hírt: Cesarét kiszabadították, és átadták II. Aragóniai Ferdinándnak és feleségének, Izabellának. Mikor Ezio Cesare pontos tartózkodási helye iránt tudakozódott, a pápa diplomáciai okokból megtagadta a választ; valószínűleg tartott az asszaszin azon cselekedeteinek mellékhatásaitól, melyek érintik a templomosokat. Ezen beszélgetés vége felé vetette fel Ezio közömbösen, hogy a pápa által testőrségnek felfogadott svájci zsoldosokat "Svájci Gárdának" kellene nevezni.

Másnap Ezio gyűlést hívott össze La Volpe, Bartolomeo, Niccolò, és Claudia részvételével, hogy megbeszéljék a leszámolást azon Borgia vaskalaposokkal, akik még mindig Itálián élősködtek. Össze is hoztak egy tervet, hogy felügyelet alatt tarthassák a Borgia lojalistákat, amíg a csapás ideje elérkezik.

A gyűlést követően Ezio és Niccolò felkereste Rodrigo számos korábbi szeretőjét, többek között Vannozza dei Cattanei-t, Giulia Farnesét és Cesare feleségét, Charlotte d'Albret-t. Miközben Giuliához mentek, észrevették, hogy valaki követi őket. A háztetőkön sikerült lerázniuk, bár nem volt egyszerű dolguk.

Ez alatt a misszió alatt Niccolò többször is megpróbálta rávenni Eziót, hogy használják az Almát Cesare megtalálásához, azonban a Mentor, nem akarva az Alma erejének befolyása alá kerülni.

Leszámolás a Borgia vaskalaposokkalSzerkesztés

Bruno: „A Borgia vaskalaposok! Megbíztak valakit, hogy kövesse magát és Maestro Eziót...”
Niccolò: „És?”
Bruno: „Amint eltűntek maguk az útból, elrabolták Claudiát!”
Ezio és Niccolò értesül Claudia elrablásáról[src]

Charlotte palotájának elhagyása után Eziót és Niccolòt felkereste Bruno, Niccolò egyik kéme, hogy a Borgiák egyik embere követte őket, hogy biztos ne legyenek útban, mikor elrabolják Claudia Auditorét. Megtudva Ezio húgának tartózkodási helyét a két asszaszin kiszabadítására sietett, azonban odaérve rájöttek, hogy az egész csapda volt; Bruno valójában a Brogiáknak dolgozott.

A vaskalaposok központjához érve Ezio észrevette Claudiát, egy székhez kötözve félmeztelenül és összeverve. Az egyik Borgia-hű katona egy kést szorított a torkához, ezzel próbálva kizsarolni, hogy Ezio és Niccolò örökre elhagyják Rómát. A két asszaszin azonban könnyűszerrel felülkerekedett ellenfeleiken, leszámolva a vaskalaposokkal, épségben kiszabadítva Claudiát.

Ezután Ezio megtudta, hogy Micheletto újra felbukkant a Rómától keletre fekvő Zagarolóban található Ludus Magnusban. Egy száz fős, tolvajokból és tanítványaiból álló sereggel Ezio gyorsan bekerítette és legyőzte az orgyilkos vezetése alatt álló kétszázötven fős túlerőt.

Michelettót Firenzébe szállították, és a Palazzo della Signoria legfelső cellájába zárták. Itt Niccolò, Amerigo Vespucci és Piero Soderini, az aktuális Gonfaloniere kínzással próbáltak információt szerezni tőle. Bár nem tudtak meg tőle semmit, Niccolò megígérte, hogy tovább fog próbálkozni, míg Ezio visszatért Rómába.

Az Alma elzárásaSzerkesztés

„Most már túl is játszottam szerepemet a történetedben, és most már vissza kell adj engem.”
—Az Alma Eziónak[src]

Napokkal később Niccolò ébresztette Eziót a hírrel, hogy Mecheletto megszökött a Signoriából néhány maradék Borgia-hű ember segítségével. Ezio hamar rájött, hogy ebből hamar előnyt kovácsolhatnak: ha követni tudják a bérgyilkost, az könnyen Cesare nyomára vezetheti őket.

Összehívva egy vészhelyzeti gyűlést Ezio megszervezte a hajtóvadászatot Micheletto után, a Róma és Ostia környéki területekre összpontosítva. Ezután Niccolò szinte megparancsolta Eziónak, hogy használja az Almát Micheletto megkereséséhez, azonban az ereklye csupán egy spanyol kastély elmosódott képét mutatta neki.

Ez összezavarta Eziót, és Niccolò tanácsára megkérdezte az Almát, miért nem kapott tőle választ. Az Éden Darabja azt válaszolta, eljött az idő, hogy lemondjon róla, hogy a későbbi generációk is hasznát vehessék; még a helyet is megjelölte, ahol biztonságba kell helyezni. Mintegy búcsúajándékképpen az Alma még elárulta, hogy Micheletto Spanyolországba tartott Nápoly kikötőjén keresztül.

Nápolyba utazásuk előtt Ezio és Niccolò elhatározta, hogy kéréséhez híven megválnak az Almától. A Colosseumba lépve áthaladtak a valamikori Romulus búvóhelyén, megjelölve útjukat, míg elérték a Kamra bejáratát.

Ezio belépett a Kamrába, és elhelyezte az Éden Almáját a középen elhelyezkedő talapzaton. Miután elhagyta a Kamrát, Ezio és Niccolò úgy látta, mintha az ajtó eltűnt volna, bár az egyszerűen felvette a környező falak kinézetét.

ForrásSzerkesztés