FANDOM

Csonk warning
A CIKK CSONK.
Kiegészítésre és/vagy javításra szorul.
Ikonac1IkonackscIkontrend

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

„Magam is kicsinyke áldozatot hoztam csupán. Nem sokat számít már. Mit meg kellett tenned, immár bevégeztetett, velem együtt.”
—Jubair, miközben Altaïr pengéjét belé mártja[src]

Jubair al Hakim
Karakterek Jubair
Életrajzi információk
Elhunyt1191
Damaszkusz, Szíria
Politikai információk
HovatartozásSzaracénok
Templomosok (titokban)
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed
Assassin's Creed: Titkos keresztes háború
Hangját kölcsönözteFred Tatasciore

Jubair al Hakim (? - 1191) a damaszkuszi tudósok vezetője, titokban a Templomos Lovagrend tagja volt. Egyike volt azon kilenc személynek, akik egy merényletsorozat áldozatául estek az asszaszin, Altaïr Ibn-La'Ahad pengéje által. Halálát, akárcsak többi templomos testvére halálát, Al Mualim rendelte el. Jubair Damaszkusz középső körzetében tevékenykedett.

ÉletrajzSzerkesztés

A tudósSzerkesztés

„Nem ősi tekercsek ösztönözték a kereszteseket is? Nem ők töltötték el Szaladint és embereit jogos dühvel velük szemben? Az ősök írásai mindenkit veszélyeztetnek, halált hoznak nyomukban.”
—Jubair, Altarïnak.[src]

Sok felfedetlen titok van Jubair templomos életének kezdete előttről. Ő és kilenc templomos társa őrizték az Éden Darabjának titkait.

A "Megvilágosultak" társaság feje volt, Damaszkuszban. Ugyanakkor templomos ideológiája miatt úgy vélte az irodalom csak gyűlöletet szít. A tudás keresése helyett, annak levadászását tűzte ki céljául, a damaszkuszi írásos forrásoktól való megszabadulást. Úgy gondolta a dokumentumok a gonosznak és a gyűlöletnek a forrásai ezen a világon. Ezeket hibáztatta a szaracénok és keresztesek között zajló háborúért, ilyen írás volt a keresztesek Bibliája, amely az egész hadjárat mozgató rugója volt.

Jubair al Hakim megvette számos híres író munkáit mint Platónét és Szókratészét. Kegyetlen ember volt, nem mutatott toleranciát a vele szembeszállókkal szemben. Úgy vélte a tanulás betegség, és be kell szüntetni azt, mert ez megakadályozza az embereket abban, hogy megtalálják igazi hivatásukat.

HalálaSzerkesztés

„Hát nem vagyok én is olyan, mint azok a drágalátos könyvek, melyeket meg akarsz menteni? Nem egy tudás forrása vagyok én is, amivel nem értesz egyet? Mégis oly könnyelműen fosztasz meg életemtől.”
—Jubair, Altaïrnak[src]

1191-ben, Altaïr Damaszkuszban folytatta tevékenységét, célja az volt, hogy elvegye a tudósok vezetőjének életét, miután több vizsgálatot is tett az ügyben, amelyekből rájött Jubair az értelmiség elleni motivációira és könyvégetési terveire.

SzemélyiségeSzerkesztés

ApróságokSzerkesztés

  • Jubair al Hakim az arab - spanyol földrajztudósról, utazóról és költőről Ibn Jubayról kapta nevét.
  • Akárcsak Talalt és Sibrandot, menekülésük közben a lakók feltartóztathatták.
  • Neve "Jubair" ami "Az első erőt" jelent, utalhat tettei erejére. Az arab "Al Hakim" pedig "bölcset" jelent.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Jubair_al_Hakim