FANDOM

Ikonac2Ikonackr
Ez a cikk az eseményről szól. Amit keresel, lehet, hogy a DLC.

„Akkor hát igaz? Savonarola átvette az irányítást Firenze felett?”
Ezio Auditore kérdezősködik a Firenzében történt hatalomátvételről.[src]

Előző eseményFelfedezés Spanyolországban
Következő eseményÖsszecsapás a Vatikánban
Still life 1
#Hiúságok máglyája
IdőszakReneszánsz
Dátum1497 - 1498
HelyszínFirenze
KövetkezményGirolamo Savonarola halála
Újra az Asszaszinokhoz kerül az Éden egyik Darabja, a Hatodik Alma.
Érintett frakciókAsszaszinok

Savonarola emberei

Pápai sereg
Érintett személyekAsszaszinok:

Ezio Auditore da Firenze
Niccolò Machiavelli
La Volpe
Paola
Savonarola emberei:

Girolamo Savonarola

A Hiúságok máglyája egy az itáliai Firenze városában központosuló esemény volt 1497 és 1498 között, melyet az olasz dominikánus pap Girolamo Savonarola gerjesztett. Savonarola úgy gondolta, hogy a "reneszánsz idea" megrontotta Itáliát, ezért prédikációiban azt hirdette, hogy vissza kellene térni a középkori életformához.

Az Őrült SzerzetesSzerkesztés

1. nő: „Néha azt kívánom, hogy az Assassino (Assassin) térjen vissza Firenzébe, hogy eltűnjön a zsarnokság.”
2. nő: „Ez csak mítosz! Egy történet amit a szülők elmondhatnak a gyermekeiknek.”
Két nő beszél Ezióról Firenzében, 1497-es évben.

1497 évében az Asszaszin Ezio Auditore da Firenze visszatért Firenzébe, hogy megtalálja Savaranolát és hadnagyait. Ezio hamar össze is futott Machiavellivel, aki köszöntötte őt, és megjegyezte: "szép idő a hazatérésre". Megerősítette, hogy Savaranola ellenőrzése alá vette Firenzét, amiben az "áruló ereklye" segített neki. Ezio kimondta szükség lesz az együtt működésre, ám Machievelli megdorgálta, "az most bonyolultabb lesz mint hinnéd".

640px-Florentine Fiasco 2

Ezio és Machiavelli beszélnek Savonaroláról.

Ezio Auditore da Firenze megérkeztekor Machievelli beszámol neki a máglyákról. Megemlíti, hogy bár néhány héttel távozása után Eziot mindenki szidalmazta, később már szinte "imádták" őt és várták visszatértét. Azonban a zsarnokság felütötte fejét amikor Savaranola átvette az irányítást a város vezetői felett. Ezek a vezetők pedig elnyomták a népet, és biztosították Savaranola hatalmát.

Savaranola HadnagyaiSzerkesztés

„Ha meg tudjuk szabadítani alvezéreitől és fel hevítjük a nép elégedetlenségét, lesz egy esélyünk, hogy lecsapjunk.”
—Ezio, Machiavellinek.

A firenzei Oltarno Körzetben felfedeztek Borgia emblémájú katonai testeket, ami bizonyíték arra, hogy Rodrigo tisztában volt vele, hogy Savaranola birtokban van az Alma. Az alma segítségével kilenc embert fosztott meg szabad akaratától, hogy a félelem segítségével szabályozzák a várost és lakosságát. Ezio tudta, hogy a közvetlen támadás biztos kudarc lett volna, így először végzett a kilenc delikvenssel, míg La Volpe és Paola segített felbuzdítani a kerületek embereit.

Love's Labour 3

Cristina meghal Ezio karjaiban

Ezio véletlenül rátalált Manfredo Soderinire, aki éppen a halálán volt Savonarola embereinek támadása után. Ezio gyorsan megkérdezte tőle, mi történt Cristinával, mire Manfredo elmondta, hogy támadói üldözni kezdték őt.

Ezio sikeresen leszámolt Cristina támadóival, viszont későn érkezett ahhoz, hogy megakadályozza súlyos megsebesülését. Cristina elmondta, hogy szeretett volna egy második esélyt kettejük számára, majd, miközben Ezio karjaiban tartotta őt, meghalt.

Savonarola halálaSzerkesztés

Miután Ezio leszámolt Savonarola kilenc fő követőjével, a fellázadt tömeg megostromolta a Palazzo Pittit, a "máglyák időszakának" végét követelve. Savonarola megkísérelte az Alma erejével lecsillapítani a tömeget, azonban Ezio egy dobókéssel kiütötte az ereklyét a kezéből.

640px-Mob justice 5

Ezio beszédet tart a tömegnek.

Az ezt követő káoszban az Almát egy Borgia őr kapta fel a földről, hogy Rodrigónak juttassa el azt, Ezio egy rövid üldözés után azonban sikeresen visszaszerezte azt. Savonarolát ezalatt a tömeg elragadta, majd úgy ítélték, halálának oly módon kell bekövetkeznie, mint ahogy a város tudását pusztította: máglyahalálra ítélték. Viszont a tömegben álló Ezio úgy vélte, ilyen kínokat senki sem érdemel meg.

Az asszaszin fellépett a vesztőhelyül szolgáló emelvényre, és megszabadította Savonarolát kínjaitól. Ezután Ezio a döbbent tömeg felé fordult, és egy beszéddel arra biztatta őket, hogy különböző vezetők eszméi helyett kövessék a saját gondolataik által kijelölt utat. Ezután Mario, Niccolò, Paola és La Volpe oldalán elhagyta a várost, készen arra, hogy felfedje az Alma rejtett titkait.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki