FANDOM

Ikonacr.pngIkonackre.png

„Sajnálom, hogy így történt. Barátoknak kellene lennünk, ahelyett, hogy egy könyvtár kulcsai felett vitázunk. Mindketten ugyanazért küzdünk, Ezio. Csak a módszereink különböznek.”
Ahmet Ezio Auditore da Firenzének.[src]

Exchange 4.png
#Harc a Maszjáf kulcsokért
IdőszakReneszánsz
Dátum1512
HelyszínKonstantinápoly
KövetkezményI. Szelim lesz az új szultán.

Ahmet halála.

Ezio Auditore Maszjáfba utazik.
Érintett frakciókAsszaszinok

Templomosok

Érintett személyekEzio Auditore da Firenze

Ahmet
I. Szelim

Sofia Sartor

A harc a Maszjáf kulcsokért egy 1512-ben, Konstantinápolyban történő esemény volt.

Közel, kappadókiai missziója után, és Manuel Palaiologos halálát követően, Ezio Auditore da Firenze megközelítette Ahmet herceget, aki felfedte előtte hűségét a bizánci templomosok iránt.

Ezio nem volt hajlandó átadni a Maszjáfi Kulcsokat, ám Ahmet megfenyegette, hogy végez Sofia Sartorral, a nővel aki Eziónak segített megtalálni a kulcsokat, aki éppenséggel Ezio aktuális szerelme. Ezio figyelmen kívül hagyta a fenyegetést, Ahmet és emberei pedig visszaindultak Konstantinápolyba.

Ezio nem vesztegette az időt, sietve menekült Kappadókiából, a hajójára, ami visszafelé indult Konstantinápolyba.

VisszatérésSzerkesztés

Megérkezésekor Ezio egy hírnökre lett figyelmes, aki az ő vérdíjának összegéről prédikált. Azonban ezt figyelmen kívül hagyta és elindult Sofia Sartor könyvesboltjához.

Sofia könyvesboltjának ellenőrzéseSzerkesztés

„Fivérek, nővérek. Az egész város fellázadt ellenünk. Míg Yusuf gyilkosai egy biztonságos helyről nevetve figyelik mindezt. Harcoljatok velem, és mutassuk meg mi jár annak, aki egy asszaszin útját keresztezi.”
—Ezio, Yusuf halála után.[src]

1000px-Discovery 3.png

Ezio összegyűjti az asszaszinokat Yusuf halála után.

Belépve a könyvesboltba, Ezio rendetlenségre lett figyelmes, amit a bizánci katonáknak tulajdonított. Szétszórt holtestek hevertek a földön, Ezio tovább haladva a Török Asszaszin Yusuf testét is meglelte. Egy papírt és egy tört talált a hátában.

A tőrt eltávolítva, feladta neki a végső kenetet "Kiérdemelted a békét barátom.". Egy csoport asszaszin tanítvány jelent meg, akiket Ezio az Arzenál megtámadására biztatott, ahol Ahmet rejtőzködött.

Az Arzenál megtöréseSzerkesztés

Szulejmán: Ha lehet, kíméld meg a bácsikám életét.

Ezio: Az apád megtenné?

Szulejmán: Nem.”
—Szulejmán beszélget Ezióval, Ahmetről.[src]

Egy másik asszaszin, Ezio egy teljes körű csapást indított Konstantinápoly fegyverraktára ellen, szemben a bizánci katonák légióival. Bár a folyamatos hullámok ellenére, az Asszaszinok által feltüzelt dühös polgárok segítségével áttörtek, mégis Yusuf halála, adta meg a végső támadás elindítását. Számtalan asszaszin összecsapott az őket körülvevő templomosokkal, Ezio eközben Ahmetet kereste. Végül felfedezte Ahmetet az Arzenál egy eldugott területén.

1000px-Discovery 6.png

Ezio és Ahmet szemtől szemben.

Ezio gyorsan nekirohant Ahmetnek, és a rejtett pengéjét, pár centire a torkától belemélyesztette páncéljába. Ezio követelte, hogy árulja el Sofia tartózkodási helyét, ám Ahmet emlékeztette rá, hogy nincs olyan helyzetben, amiben parancsolgathatna, inkább tárgyalnia kellene. S bár kiderült, hogy céljuk egyező, mégis az eszközök, amikkel el akarják érni azt különbözőek. A szavakat követően, Ahmet, felszólította Eziót, hogy vigye a Maszjáf-i Kulcsokat a Galata toronyhoz, Sofia életéért cserébe. Ezt követően Ahmet elhagyta a helyet.

Hirtelen I. Szulejmán jelent meg, aki hallotta beszélgetésüket. Bevallotta, hogy bánat tölti el nagybátyja hűtlensége miatt, viszont tudja, hogy hogyan állíthatják meg. Eziót I. Szulejmán még megkérte, hogy ha lehetséges kímélje meg Ahmet életét, ám tudták mindketten előre, hogy I. Szulejmán apja I. Szelim nem fogja meghagyni az életét. Majd távoztak.

A CsereSzerkesztés

Ezio: Nem akartalak belekeverni ebbe. Sajnálom.

Sofia: Te nem vagy felelős más emberek tetteiért.”
—Ezio és Sofia, a menekülés előtt.[src]

1000px-Exchange 5.png

Ezio és az asszaszinjai szemben Ahmettel.

Visszatérve az asszaszinok székhelyére, Ezio összeszedte a Maszjáf-i kulcsokat és készen állt a találkozásra a többi Asszaszinnal. Ezio röviden beszélt a gyászról a tanoncoknak, és kinevezett egy új Mester Asszaszin vezetőt Yusuf tiszteletére. Ez után utasította a többi asszaszint, hogy gyülekezzenek a torony közelében, és készüljenek a bizánciak fogadására.

A találkozási pontnál, Ezio követelte Ahmettől Sofia tartózkodási helyét, ám ő nem felelt. Amikor Ahmet előre küldte embereit Ezio irányába, Ezio előhívta tanoncait, így holtpontra jutottak. Ismételten felszólította Sofia elengedésére, erre Ahmet felmutatott a Galata-torony tetejére, ahol Sofiat egy zsákkal a fején egy bizánci őr tartott fogva.
1000px-Exchange 8.png

Ezio rohan Sofiáért.

Az asszaszin felkapaszkodott a toronyra, azonban kiderült, hogy a nő valójában Azize volt, egy másik asszaszin, és Sofiát valójában felakasztották egy távolabbi udvarban. Ejtőernyője használatával Ezio még épp idejében elérte szíve hölgyét, így megmentette az életét. Ezután egy szekérrel Ahmet után eredtek, aki a Kulcsokkal együtt Maszjáf felé tartott.

Konfliktus a vidékenSzerkesztés

Ahmet: Szóval most mi lesz, Ezio? Hogyan fog ez végződni?

Ezio: Csak saját magamra vagyok kíváncsi.”
—Ezio és Ahmet, a küzdelem után.[src]

640px-End road 4.png

Ezio üldözi Ahmetet lovas kocsival.

Hosszas üldözés után - melynek nagy része alatt Ezio egy kötélen lógva, ejtőernyőjével "vitorlázva" húzatta magát a Sofia vezette szekérrel - az asszaszin megragadta Ahmetet, és ketten együtt leestek egy sziklapárkányról. Zuhanásuk alatt Ezio felülkerekedett a templomoson, és egy ejtőernyővel megmentette mindkettőjük életét.

A kemény landolás után magukhoz térve látták, hogy egy sereg tart feléjük, élükön Szelimmel. Szelim elmondta, hogy az öreg szultán őt választotta utódjául, majd lelökte fivérét a sziklaszirtről.

Az új szultánSzerkesztés

„Ez nem csak [Suleiman] jóváhagyása volt, én most itt helyben megölnélek téged. Hagyd el ezt a helyet, és ne térj vissza.”
—Szelim Eziónak.[src]

640px-End road 18.png

Szelim megérkezik a seregével.

Ezután Ezióhoz fordulva elmondta neki, hogy csak Szulejmánnal való jó viszonyának köszönheti életben maradását, viszont megtiltotta neki, hogy még egyszer betegye a lábát Konstantinápolyba.

Sofiával Maszjáfba utazva Ezio az öt kulccsal felnyitotta a titokzatos könyvtár ajtaját. Odabent viszont könyvek helyett Altaïr teste fogadta, kezében egy memóriakulccsal. A kulcs felfedte a valamikori Mentor utolsó perceit, valamint a könyvtár végében elrejtett Éden Almája helyét.

Ezio először az Alma után nyúlt, de aztán visszahúzta kezét, úgy gondolva, már eleget látott egy élet számára. Az Alma egy fényhullámot bocsátott ki magából, majd Ezio elkezdett Desmondhoz beszélni. Tudatában annak, hogy csupán egy üzenet hordozója, Ezio lecsatolta páncélját és fegyvereit, ezzel jelezve, hogy befejezi asszaszini életét. Ezután arra kérte Desmondot, hogy ne tegye életének szenvedéseit fölöslegessé, és figyeljen.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki