FANDOM

Ikonac2IkonacplIkonacktfIkontrend
Rasputin StateMuseumOfPoliticalHistoryOfRussia

Grigorij Jefimovics Raszputyin (1869. január 22. – 1916. december 29.) orosz misztikus, és titokban templomos. Beszivárgott az orosz királyi házba, hogy közel kerüljön a cárhoz, és családjához.

ÉletrajzSzerkesztés

Beszivárgás a királyi családhozSzerkesztés

Miután a cár fia megbetegedett, azt tanácsolták Miklósnak, hogy kérje Raszputyin segítségét. A templomos elvállalta a feladatot, hisz így a Jogar közelébe férkőzhetett. Miközben „gyógyította” Miklós cár fiát, a ereklyét kicserélte egy hamisítványra.

A Jogart a tunguszkai templomos kutatóállomásra vitte, ám az asszaszinok és Nikola Tesla végül elpusztította a létesítményt, és magát az ereklyét is.

Az ereklyéből azonban maradt egy darab, amit Raszputyin megszerzett, s ezzel továbbra is a cári család közelében maradt.

Guseva gyilkossági kísérleteSzerkesztés

1914-ben Raszputyin tanítványával, Khioniya Gusevával Raszputyin családjához utaztak, Szibériába. Később Guseva találkozóra hívta Raszputyint, ahol megpróbálta megölni. Habár felhasította Raszputyin gyomrát, később még is meggyógyult a templomos, ám Raszputyin a Jogar szilánkját használva megrongálta a nőt testileg és lelkileg egyaránt.

HalálaSzerkesztés

„Elfajzott mocsok. Végül csak nem volt hallhatatlan, heh?”
Nikolai Orelov látva Raszputyin holtestét.

1916. december 29-én Feliksz Juszupov és társai meggyilkolták Raszputyint.

1917-ben Nikolai Orelov és két társa kiásták a holtestét, hogy megszerezhessék a Jogar szilánkját. Végül elégették a holtestét.

ApróságokSzerkesztés

  • Raszputyin a valóságban is elég misztikus ember volt. Halála évében, egy levélben arról tájékoztatta a cárt, hogy nemsokára gyilkosság áldozata lesz. S valóban meg is ölik, ám a gyilkosság is igen rejtélyes. Végül belefullad a folyóba, ám előtte megmérgezik ciánnal (halálos dózissal), majd később lelövik, ám ezt is túléli, és lelövik még egyszer, de ezt is túléli. Végül a folyóba vetik.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki