FANDOM

Ikonac2.pngIkonacr.pngIkontrend.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg NikitaDragovich dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.
Girolamo Riario
Girolamo Riario2.jpg
Ludovico Orsi leszúrja Girolamót.
Életrajzi információk
Született1443
Savona, Genovai Köztársaság
Elhunyt1488. április 14.
Forlì, Pápai Állam
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásPápaság
Templomosok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II

Girolamo Riario (1443 - 1488. április 14.) Forlì és Imola fejedelme, valamint a templomos rend tagja volt. Riario segítette a Borgia családot, annak érdekében, hogy meghódítsák Olaszországot.

Riario Savonában született Paolo Riario és Bianca della Rovere fiaként, illetve IV. Szixtusz pápa unokaöccseként. 1473-ban Szixtusz átadta neki Imola fejedelmét, mivel összeházasodott Galeazzo Maria Sforza lányával, Caterina Sforzával. Négy évvel később pedig átvette Forlì fölött a hatalmat.

Girolamo az ellensége volt Firenze vezetőjének, Lorenzo de' Medicinek, aki felbérelte az asszaszint, Ezio Auditore da Firenzét, hogy tegye tönkre Girolamo terveit Forlìban és Romagnában.

A haláláig elkezdett egy térképet készíteni a templomos társaival, hogy megtalálják Altaïr Ibn-La'Ahad Kódexének az oldalait. 1488-ban Riario felesége, Caterina - az asszaszin testvériség szövetségese - felbérelte Checco és Ludovico Orsit, hogy megöljék a férjét. Az Orsi fivérek beszivárogtak Riario otthonába, ahol halálra szúrták az uralkodót és kifosztották a lakóhelyét.

A fia, Ottaviano követte Imola és Forlì helytartójaként, az anyjával, Caterina Sforzával, aki a kormányzója lett.

ApróságokSzerkesztés

  • Történelmileg Girolamo Riario az egyik Pazzi összeesküvő volt, munkálkodva Lorenzo de' Medici ellen. Az Assassin's Creed II alatt viszont nem említik, hogy tagja lett volna az összeesküvőknek (habár kiderül, hogy a templomosoknak dolgozik).
  • Romagna bérgyilkolási küldetéseinek néhánya magába foglalja a katonáinak meggyilkolását.
  • Az Orsi fivérekről szóló adatbázisi bejegyzésen kívül Riario látható a játékban (habár csak hátulról). Amikor Ezio és Leonardo Caterináról beszélnek, ő és a férje látható, ahogyan veszekednek a háttérben, Leonardo még megjegyzést is tesz róla a beszélgetésben.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Girolamo_Riario

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki