FANDOM

IkonacacIkonac1Ikonac2IkonacbhIkonacplIkonacrIkonac3Ikonac3lIkonac4bfIkonacktfIkonacktcIkonackfc

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

„A DNS úgy működik, mint egy archívum. És nem csak a fejlődési információkat veszi át az előző generációktól, hanem az emlékeket is. Elődeink emlékeit.”
Warren Vidic[src]

Animus

Az Animus, a gépezet, mellyel visszajátszható a genetikus memória

A genetikai memória, elméletben, egy személy összes emléke, mely a DNS-en keresztül öröklődik a leszármazott generációk számára. Ez hozza létre az állatok ösztönét, az emberekben pedig történelmi archívumként működik.

Az Abstergo Industries fejlesztette ki az Animus néven ismert gépet, mely képes dekódolni és 3 dimenzióban megjeleníteni ezeket az emlékeket, lehetővé téve a múlt eseményeinek újraélését, valamint titkos információk felfedezését.

Kitömörítés után ezek az emlékek nem csak azok számára visszajátszhatók, akiknek a génjei tartalmazták őket, hanem más személyeknek is az Abstergo egy másik fejlesztését, az Adattároló Szkennert használva.

Animus ProjectSzerkesztés

Fő cikk: Animus Project

A genetikai memória és az Animus megadta a Templomosoknak a lehetőséget, hogy addig feltáratlan történelmi eseményeket figyelhessenek meg, valamint hogy információkat nyerhessenek ellenfeleikről és az éden darabjairól.

Ez vezetett végül az Animus Project elindításához, melynek vezetője dr. Warren Vidic volt. A program alatt több, történelmileg híres felmenőkkel (részben nevesebb Asszaszinokkal vagy Templomosokkal) rendelkező személyt raboltak el vagy "tenyésztettek ki" az emlékeikért.

Az alanyok, 1-estől 17-esig, az Animusba lettek fektetve áttekintésre, hogy genetikai memóriájuk nagy szeleteit tömöríthessék ki. Más alakok, akik kevesebb vagy nem megfelelő felmenővel rendelkeztek, külön ki lettek "tenyésztve", emlékeiket pedig az Abstergo újoncok élték újra.

KorlátozásokSzerkesztés

„Sajnos mikor megpróbáljuk megnyitni ezt az emléket, az elméd visszautasítja ezt. Hiányzik belőled a kellő magabiztosság, hogy beléphess egyik elődöd testébe.”
Lucy Stillman Desmond Milesnak, a fiú egyik első Animus-használatakor[src]

AssassinsCreed Vidic Animus

Warren Vidic felügyeli az Animusban fekvő 17-es alanyt

A genetikai memória kinyerhető mind beleegyező, mind visszautasító alanyokból is. Ha valaki nem működik együtt, elég előidézni nála egy kómás állapotot, és a memória kitömöríthető az alvó elméből.

A genetikai emlékek első újraélése kezdetben nehéznek bizonyulhat, mivel a tudatalatti gyakran elutasítja az idegen memóriát. Traumatikus genetikai memóriák megnyitása szintén nehézkes, legalábbis amíg az alany nem fejlesztette fel szinkronizációját ősével.

Idetartozik az is, hogy - egy memória alapján, melyet Desmond Miles élt át, és Altaïr Ibn-La'Ahadhoz tartozott - egy személy genetikai memóriája időnként megáll a következő előd fogantatásánál. Maria Thorpe és Altaïr találkozója után, melyen megfogant közös fiuk, Desmond nem Altaïr emlékeit követte tovább, hanem a magzaton keresztül Mariát.

Emlék az emlékben esetek kivitelezhetők, ha betartanak bizonyos feltételeket. Például a 15-ös alany akkor élte át genetikai memóriáit, mikor terhes volt. Ennek eredményeképpen az Animus által kitömörített emlékek összemosódtak, mivel egyszerre voltak jelen a magzat anyjának és apjának genetikai memóriái.

Egy egyedi eset következett be akkor, amikor Desmond Ezio Auditore da Firenze későbbi emlékeit élte át. Amikor a fiú a Viana ostrománál lejátszódott emlékeket kezdte el visszajátszani, Ezio maga visszahívta Monteriggioni ostromát, ezzel kikényszerítve a memória innentől való visszajátszását.

Memória kinyeréseSzerkesztés

Fő cikk: Memória kinyerés A 21. századra, az Abstergo felfedezte hogy hogyan lehetne az emberi génállományból kinyerni az adatokat. Erre találták ki a memória kinyerő eszközt.

A memória kinyerés nagy szerepet játszott az örökség projektban, hogy felfedezzék a rég elveszett éden darabjait, és erre fejlesztették ki az Animi Programot, hogy "polgári" körülmények között folytathassák mindenféle gond nélkül a folyamatokat.

ForrásSzerkesztés