Fandom

Assassin's Creed Wiki

Freerunning

1 322cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonacac.pngIkonac1.pngIkonacbl.pngIkonac2.pngIkonac2d.pngIkonacbh.pngIkonacr.pngIkonac3.pngIkonac3l.pngIkonac4bf.pngIkonackre.pngIkonackr.pngIkonackbh.pngIkonacl.pngIkonaca.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

Kódex 23.png

A Kódexben található ábrák és leírások a szabadfutásról

A szabadfutás egy akrobatikus mozgásstílus, melyben a kivitelező a városok egyedi jellegzetességeit használja gyors továbbjutásra. Bár használata elsősorban az Asszaszinokra volt jellemző, több más csoport is képes volt a kivitelezésére, például a gyors őrök, tolvajok, pápai őrök, janicsárok, Borgia küldöncök és, néhány ritka esetben, a civilek.

KözépkorSzerkesztés

Altair free-run.jpg

Altaïr rés ugrást hajt végre Jeruzsálemben

A Harmadik keresztes hadjárat alatt Altaïr Ibn-La'Ahad képes volt felmászni bármilyen falon, ami nem volt túl sima és volt rajta valami, amiben megkapaszkodhatott. Emellett képes volt használni a következő mozdulatokat:
  • Lengés: Altaïr megfog egy gerendát, majd egy kis fordulat után elengedi azt, ezzel elérve egy újabb tárgyat, vagy egyszerűen leugorva a földre.
  • Elengedés: Altaïr elengedi magát lógó pozícióból vagy egy gerendáról.
  • Faltovábbítás: egy magasabb falszakasz felületének egyszeri megrúgása, mellyel lehetővé válik egy feljebb lévő kapaszkodó elérése.
  • Felmászás: egy tárgyra való felmászás, mellyel Altaïr felsőteste a tárgy pereme fölé emelkedik, a keze segítségével.
  • Továbbítás: gyors és sima haladás közepes magasságú tárgyak között.
  • Fékezési esés: egy előreirányuló gurulás, melyben a kezek, karok és a hát egy része érinti a talajt.
  • Kar ugrás: egy tárgy oldalára való érkezés lógó pozícióban, melyben a karok a tárgy peremét fogják, tartva az egész testet.
  • Hosszú ugrás: nagy magasságból való leugrás, melyet általában egy bukfenc követ.
  • Rés ugrás: hasonló a hosszú ugráshoz, azonban egy mélyebb rés fölött történik.
  • Pontos ugrás: egy mozgás közben végrehajtott ugrás, melyben Altaïr egy tárgyról egy másik tárgy bizonyos pontjára ugrik, melynek általában kicsi a felülete.

ReneszánszSzerkesztés

ItáliaSzerkesztés

Climbing rome.jpg

Ezio Rómában mászik meg egy épületet

A középkori technikák kiegészítéseként a reneszánsz kori olasz Asszaszin, Ezio Auditore da Firenze több új mozdulatot is megtanult.

Gyors mászásSzerkesztés

Akció módban (high profile) haladva Ezio sokkal gyorsabban volt képes épületekre mászni, mint Altaïr. Azonban ehhez a megfogott peremek felülete hagyományos kellett legyen, és álló pozícióból kellett kezdenie a mászást.

Ugró mászásSzerkesztés

„Kezdd lógó helyzetben, majd ugorj a fölötted lévő perem felé. Ahogy eléred, kapd el, és húzd föl magad!”
Rosa tanítja Eziót[src]

Az ugró mászás technikáját Ezio először Rosától látta Velencében. Ő is tanította meg neki a mozgássort, melynek segítségével egy függőleges ugrással kartávolságon kívüli peremeket is elérhetett.

Rugó-ugrásSzerkesztés

A rugó-ugrás manővert Ezio a Hiúságok máglyája alatt sajátította el, de csak a firenzei Oltrarno körzetben tudta használni. Ez a technika egy kétszeres hosszúságú ugrást tett lehetővé, miután Ezio ráugrott egy, a ház falából kiálló rugólapra.

Lógó fordulásSzerkesztés

Rev kötél.jpg

Ezio egy kötélen csúszik végig Konstantinápolyban a kampós penge segítségével

A sarkokon lógó lámpákba és virágcserepekbe kapaszkodva Ezio képes volt gyorsan bekanyarodni futás közben.

Kampós pengeSzerkesztés

Ezio használta az ugró mászást Konstantinápolyban is, azonban kampós pengéje használatával sokkal magasabbra tudta rántani magát, mint egyedül izomerejére támaszkodva. Emellett a lógó tárgyakat nem csak sarkokon való befordulásra használhatta, hanem - a pengét beléjük akasztva - egy hosszú ugrást is kivitelezni tudott. Szintén fontos lehetőség volt a kifeszített köteleken való végigcsúszás is, melyet szintén a kampó tett lehetővé.

Gyarmati AmerikaSzerkesztés

Assassins-Creed-3-42.jpg

Connor egy fán állva lesi áldozatait a határvidéken

Beépített területek és városok híján az Gyarmati Asszaszinok kénytelenek voltak elsajátítani a fáramászást és a fák ágain való szabadfutást. Ezen Asszaszinok egyik jelentős tagja Connor Kenway.

Modern korSzerkesztés

Desmond Miles és a többi modernkori Asszaszin képes volt a szabadfutásra, használva az összes középkori technikát és a reneszánsz kor gyorsmászását.

ApróságokSzerkesztés

Ex Desmond 1.png

Desmond szabadfutást hajt végre az Animus várótermében

  • Altaïr kódexének rajza azt mutatja, hogy ősi feljegyzések ihlették a szabadfutást.
  • Egy bug található az Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood és Assassin's Creed: Revelations játékokban, melyben a városlakók bizonyos helyeken vagy bizonyos körülmények között szabadfutási mozdulatokat végeznek.
  • A Brotherhoodban, miközben próbáljuk elkapni Lucrezia Borgiát, egy véletlenszerűen jelentkező bug miatt képes szabadfutással közlekedni a kertekben.
  • Szintén a Brotherhoodban fordulhat elő (s ez már nem bug), hogy Ezio képes körbefordulni egy fa gerenda körül (egy galoppozó lóról átugorva), ahelyett, hogy felhúzná rá magát.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki