FANDOM

Ikonacl.pngIkonac2.pngIkonacbh.pngIkonackr.pngIkonarend.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg NikitaDragovich dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.

„Ez egy jó életre is vezethet, testvérem.”
—Federico Auditore da Firenze[src]

Federico Auditore da Firenze
Karakterek FedericoAuditoredaFirenze.png
Életrajzi információk
Született1456
Firenze, Olaszország (Itália)
Elhunyt1476. december 29. (20 évesen)
Firenze, Olaszország (Itália)
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásAuditore-ház
Asszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed: Lineage
Assassin's Creed II
Assassin's Creed: Brotherhood (újraélt memóriaként)
Assassin's Creed: Reneszánsz
AlakítjaJesse Rath
Hangját kölcsönözteElias Toufexis

Federico Auditore da Firenze (1456 – 1476) volt egy firenzei nemesember és az asszaszin rend egyik tagja az apja által.

Federico Giovanni és Maria Auditore da Firenze legidősebb fia, valamint Ezio, Claudia és Petruccio legidősebb testvére, illetve Mario Auditore unokaöccse volt.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Federico kényelmes életet élt családjával együtt a firenzei Palazzo Auditoréban, és eredetileg iskolázott volt, mivel egy bankár akart lenni a Medic banknál.

Mivel a legidősebb gyermek volt az Auditore-háznál, Federico átvette a családja védelmét. Erre jó példa, amikor Antonio Maffei megpróbálta elkapni Giovannit az otthonában, Federico találkozott az apjával, aki elmondta, hogy mindenáron meg fogja védeni őket.

Federicónak sikerült késleltetnie az őröket, amíg Giovanni el nem hagyta a helyszínt. Eközben Antonio berontott a házba, ámde a szoba üres volt, így az emberei társaságával eltávozott.

Árulás és halálaSzerkesztés

„Elértem, hogy lássam, ahogy a babatestvérem végül megtudta, hogy hogyan lehet harcolni.”
—Federico a verekedés közben a Ponte Vecchiónál.[src]

1476-ban Ezio összetűzésbe keveredett Vieri de' Pazzival, egy rivális nemesi család tagjával. Kicsit később Federico is feltűnt, aki segített a testvérének. Ezio bebizonyította, hogy kiváló harcos, és miután győztesen jöttek ki a verekedésből, Federico utasította öccsét, hogy fossza ki a legyőzött ellenfelek pénzét, annak érdekében, hogy kezeltetni tudják a sérüléseket.

Miután Ezio végrehajtotta a parancsot, Federicóval meglátogatták a helyi orvost, aki ellátta a fiú sebeit. Ezután pedig Federico kihívta testvérét egy versenyre, mely során felmásztak egy közeli templom tetejére, ahol megtekintették Firenze nevezetességeit.

LMS 1 v.png

Federico a testvérével és az apjával a kivégzésen.

Másnap reggel Federico az otthona előtt ácsorgott, míg Ezióval össze nem futott volna, ki épp a családja megbízásait teljesítette, s Eziót bosszantotta a bátyja tehetetlensége. Viszont e nap folyamán Federicót megverték és elfogták a városi őrök az apjával és az öccsével, Petruccióval együtt.

Federicót fogva tartották egyik napról a másikra, míg Ezio kétségbeesetten megpróbálta megmenteni őket. Csakhogy reggelre felakasztatták Federicót az apjával és a testvérével egyetemben. A templomos összeesküvést a Pazzi család vezényelte.

Évekkel később Rodrigo Borgia tájékoztatta Eziót arról, hogy nem volt szükséges megölnie Federicót vagy Petrucciót, de mégis kivégeztette őket, hogy létrehozzon egy pontot.

Jellegzetességek és személyiségSzerkesztés

Federico: „Kéne segítened neki! Ez a csinos arc az egyetlen eszköze!”
Ezio: „Fottiti! (Menj a picsába!)”
Federico egy orvosnál, piszkálja Eziót a sebei miatt.[src]

Second Chance 1.png

Federico beszél az öccsével.

Federico szellemes, éles eszű, és tréfálkozó egyéniség volt, aki szerette ugratni Eziót, de nem volt hajlandó eltűrni, hogyha valaki másnak ártottak volna. Emellett belekezdett egy képzésbe asszaszinként az apjával, mielőtt Ezio megszületett volna, s így átadta a tanulságait a harcban és a szabadfutás képességet az öccsének.

Valószínűleg Ezio is örökölte Federico nőcsábász szokásait, aki egyszer arra biztatta öccsét, hogy beszéljen egy épp előttük elhaladó vonzó lánnyal, Cristina Vespuccival. Ezt követően felajánlott egy tanácsot a testvérének, hogy hogyan varázsolja el a lányt, ámde Eziónak sikerült zavarba hoznia magát, ennek fényében Federico kinevette, s megnyugtatta, hogy mivel Ezio mosolyt csalt ki belőle, a leány emlékezni fog még rá.

ApróságokSzerkesztés

  • Federico megjelenik az Assassin's Creed: Brotherhoodban az egyik Cristina memória során.
  • A játékban, az Auditore kivégzés alatt Federico a bal oldalon látható és a szokásos ruháját viseli. Azonban Uberto Alberti adatbázisi videójában Federico közepén áll, és különböző színű ruhát hord.
  • A Federico név germán szavakból származik frid, "béke" és ric, "uralkodó", a jelentése pedig "békés uralkodó."

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Federico_Auditore_da_Firenze

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki