FANDOM

Ikonac2.pngIkonacbh.pngIkonacpl.pngIkonacr.pngIkonackr.pngIkonackbh.pngIkonőaej.png

„Meg vagyok győződve róla, hogy azoknak a templomoknak a megtalálásához rá kell tegyük a kezünket az Ezio által használt Éden Almájára. Minerva valahogy megváltoztatta azt, amikor "megfogta".”
Lucy Stillman, 2012[src]

Ezio Almája
Sixth Apple.JPG
Leírás
Típusédeni darab
ErőIllúziókeltés
Emberi elme irányítása
Emberek megölése
Emberek fizikai korlátozása
Történelmi információk
KorszakTörténelem előtti
Reneszánsz
Modernkor
KészítetteElső Civilizáció
Készítésének idejeTörténelem előtti idők
Ismert birtoklóiEzio Auditore da Firenze
Desmond Miles
William Miles

Az Ezio Auditore da Firenze által használt Éden Almája egyike volt az Első Civilizáció által alkotott, magas technológiai szintet elért tárgyaknak.

ErejeSzerkesztés

Mint a többi Alma, ez is illúziókeltésre és az emberek irányítására volt használható. Valamint egyfajta tudástár is volt. Kombinálható az Éden Jogarával

TörténeteSzerkesztés

Oszmán BirodalomSzerkesztés

Az első ismert birtokosa II. Mohamed szultán, aki Konstantinápoly elfoglalására használta az ereklyét. Később fiához Dzsemhez kerül, ám ő nem tudta használni, így Cipruson elrejti az Almát.

ItáliaSzerkesztés

„Ez az amiért Ciprusra küldték a hajót? Hogy megtalálják...az Éden Darabját...és Velencébe hozzák.”
—Ezio rájön Rodrigo tervére.

1000px-He who waits 3.png

Az Alma Itáliába érkezik.

1486-ban Ezio megtudja, hogy a templomosok egy expedíciót szerveznek Ciprus szigetére. Két évvel később a hajó visszatér az ereklyével. Az Almát hordozó őrt követve, végül eljut Rodrigo Borgia templomos nagymesterhez, majd tőle, asszaszin társai segítségével, megszerzi az Almát.

1000px-Leo work 1.png

Leonardo az ereklyét tanulmányozza.

Később elviszik az ereklyét Leonardo da Vincihez. Amikor Ezio hozzáér, az Alma elkezd fényleni és hologramokat megjeleníteni. Mindenki elfordul, csak Leonardo figyeli a jeleket. Miután Ezio elengedi az Almát, Leonardo közli, hogy ez egy veszélyes ereklye, és távol kell tartani az emberektől.

Forlì ostromaSzerkesztés

1000px-Godfather 4.png

Ezio Caterinára bízza az Almát.

Az Asszaszinok úgy határoztak, hogy el kell rejteni az Almát, ehhez pedig remek hely Forlì, ahol Caterina Sforza az úrnő, aki az asszaszinok szövetségese.

Azonban erről a templomosok is tudomást szereztek, és Checco Orsi és Ludovico Orsi elrabolta Caterina gyerekeit, és az Almát követelték cserébe.

Végül Caterina odaadja nekik az Almát, amíg Ezio távol van, ám Ezio visszaszerzi. Azonban súlyos sebet kap, és mielőtt elájulna, egy szerzetes magához veszi az Almát.

Hiúságok máglyájaSzerkesztés

1000px-Power to people 3.png

Savonarola az embereket akarja irányítani az Almával.

A szerzetes Girolamo Savonarola volt, aki Firenze városába vitte, ahol az ereklye segítségével megkezdte a Hiúságok máglyáját.

Ezio hosszas munka után végül Girolamo ellen fordítja a népet, és a Palazzo Pitti előtt kiüti a szerzetes kezéből az Almát. Ezt azonban egy Borgia küldönc szerzi meg, ám Ezio levadássza mielőtt elmenekülhetne vele.

VatikánSzerkesztés

Végül 1499-ben az asszaszinok összegyűltek a Villában, s az Almát használva felfedezték a kódex lapok mögött elrejtett térképet. A térkép alapján rájöttek, hogy a pápai Pásztorbot valószínűleg a Jogar, valamint, hogy a Vatikánban van egy Kamra.

1000px-IBAL 7.png

Ezio az Almával másolatokat csinál magáról.

Végül Ezio beszivárgott a Sixtus kápolnába és szembeszállt Rodrigóval. Végül legyőzte a pápát, és a két ereklye egyesítésével kinyitotta a Kamrát.

Miután meghallgatta Minerva üzenetet, Ezio Mario Auditore segítségével távozik. Mielőtt elhagyják Rómát, Ezio Marióra bízza az ereklyét.

BorgiákSzerkesztés

1000px-Apple.jpg

Cesare megszerzi az Almát.

1500-ban Monteriggioni ostroma során Cesare Borgia megszerzi Mariótól az Almát, és Rómába viszi. Rómában Leonardo da Vincire bízza, hogy tanulmányozza és a segítségével harci gépeket építsen neki.

1502-ben Rodrigo visszaveszi az Almát, és az Angyalvárban tartotta. Azonban megengedte az unokájának, Giovanninak, hogy néha játsszon az Almával, mert felfedezte, hogy a fiúnak van hozzá érzéke.

Comeuppance PL.jpg

Giovanni az Almát használja.

Egyszer amikor Micheletto Corella kivitte az utcára, Giovanni magával vitte az ereklyét is, hisz ő egy játéknak hitte. Michletto megakarta tanítania fiút az élet kegyetlenségeire, ezért a fiú szeme láttára megfojtott egy öregembert, ám Giovanni úgy megijedt, hogy az ereklye segítségével létrehozta Cesare illúzióját, aminek hatására Micheletto elmenekült.

Ezután a fiút megbüntették, és többet nem hagyták, hogy az Almával játsszon.

Idősebb Juan Borgia halála után, Rodrigo elrejti az Almát a Szent Péter-bazilika udvarán.

1503-ban Cesare visszatértekor azt látja, hogy római erőit megsemmisítették, kapitányait megölték, így apjától követelte az Almát, ám az nem adta neki. Végül megölte apját, s Lucreziától megtudta az Alma helyét. Ezt megtudta Ezio is, így egy versenyfutás kezdődött meg az ereklyéért.

AsszaszinokSzerkesztés

1000px-The Apple 4.png

Ezio megszerzi az Almát.

Végül Ezio szerzi meg az Almát, és a segítségével felmorzsolja Cesare utolsó erőit, majd magát Cesarét is börtönbe vetik.

1506-ban Ezio a Colosseumi Kamrába rejti el az ereklyét.

Modern időkSzerkesztés

2012-ben Desmond Miles, Lucy Stillman, Rebecca Crane és Shaun Hastings felfedezik az Alma rejtekhelyét, és meg is szerzik azt.

1000px-Retrieval 18.png

Lucy halála.

Ám ahogy Desmond hozzáér az Almához, Juno átveszi Desmond teste felett az irányítást, és leszúrja Lucyt, majd Desmond kómába esik.

William Miles az Almát és Desmondot New Yorkba viszi ezek után.

KépességeiSzerkesztés

A Rodrigo elleni harcban, Ezio négy holografikus másolatot készít magáról, akik Rodrigóra támadnak. Később kombinálva a Jogarral, a két ereklye egyben lesz a Kamra kulcsa. A Kamrában, Minerva hozzáér az Almához, ezzel "fejlesztve" azt.

1000px-Demilitarization 4.png

Az Alma ereje.

1503-ban Ezio fegyverként használja az ereklyét. Használata során előbb egy arany kör, majd egy kisebb, fehér kör jelenik meg Ezio körül. Akik az arany körben tartózkodnak a fegyver aktiválásakor azok megtámadják a többi őrt, míg akik fehérben, azok azonnal meghalnak.

Az Alma használatának azonban ára van. Használóját nagyban legyengíti az ereklye, mert elszívja az életerejét.

Ismert használóiSzerkesztés

ApróságokSzerkesztés

  • Az AC2 befejezése után, Ezio egy kis piros zsákban, a derekára kötve, mindig magával viszi az Almát, bár használni nem lehet.
  • A Brothehroodban az Alma gyilkoló ereje nem csak az ellenfelekre hat, de Ezión kívül mindenki meghal. Így a hívott szövetségesek is, a civilek is, és az asszaszin tanoncok is.
  • Az Alma által leszívott életere, gyorsabban visszagyógyul, mint az egyéb úton szerzett sérülés.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki