FANDOM

Ikonacksc

„Azt terveztük Kulán Gállal, hogy behatolunk a mongol táborba, hiszen azt beszélték, a kán maga is ott van.”
—Altaïr Dzsingisz kán megöléséről.[src]

Következő eseményA Levantei Asszaszinok hanyatlása
Nincs feltöltve kép
#Dzsingisz kán megölése
IdőszakÉrett középkor
Szemben állókMongolok - Asszaszinok
Dátum1227
HelyszínXia provincia, Xingging közelében
KövetkezményDzsingisz kán halála
Érintett frakciókAsszaszinok
Mongolok
Érintett személyekDzsingisz kán

Kulán Gál
Altaïr Ibn-La'Ahad
Maria Ibn-La'Ahad

Darim Ibn-La'Ahad

Dzsingisz kán megölése egy az érett középkorban történt esemény volt, mely során Darim Ibn-La'Ahad családja, és az Asszaszin Kulán Gál segítségével megölte Dzsingisz kánt.

Utazás MongóliábaSzerkesztés

„Altaïr úgy gondolta, hogy Dzsingisz kánt valami, az Almához hasonló dolog segítette. Talán a Kard. Meg kellett róla bizonyosodnia és persze meg kellett állítania a kán kérlelhetetlen előrenyomulását.”
Niccolò Polo Altaïr indítékai.[src]

Felkészülvén a keleti kalandjára, Altaïr az Asszaszin Rend vezetését Malikra hagyta, Sef támogatásával, hogy intézzék az ügyeket. Azután megkereste Maria Ibn-La'Ahadot és a fiát Darim Ibn-La'Ahadot, és elhagyta Masyafot, keresztülutazott Perzsián, Indián, végül megérkezett a mongol táborba a Xia tartományba. Az út alatt, az Ibn-La'Ahad család felvette a kapcsolatot az Asszaszin Kulán Gállal, akinek a segítségével végül betörtek a táborba, ahol a szóbeszéd szerint a kán tartózkodott.

A merényletSzerkesztés

Amíg Altair és Kulán behatoltak a táborba, Darim talált egy magaslatot nem messze a tábortól, ahonnan láthatta a két asszaszint. Míg a két harcos áthatolt a szigorúan őrzött területeken, Darimra hagyatkoztak, hogy a magaslatról megakadájozza az őröket a riadósztatásban, míg ők ketten el nem érnek a kánhoz biztonságban. Azonban Altair már idős ember volt, így felhívta az őrök figyelmét a jelenlétükre. Kulán Gál mentette meg, mivel Altair öreg és lassú volt, egy mongol katonának siekerült megsebesítenie mielött Kulán végzett volna vele. Ezután Gál kimenekítette és biztonságba vitte a mestert.

Pillanatokkal késöbb Kulán felvázolta a tervet, miszerint Darim megtisztítja a kám sátrát, merénylet lehetőséget biztosítva ezzel neki. Azonban a kán már tudott az asszaszinok jelentette fenyegetésről és lóháton próbált megszökni. Kulán állította meg, majd Darim végzett vele.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki