FANDOM

Ikonac2.pngIkonarend.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg Csermely Attila dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.
Domenico Auditore
Nincs feltöltve kép
Életrajzi információk
Született1296
Korszakközépkor
Politikai információk
HovatartozásAsszaszinok
Auditore-ház
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II (csak említik)

Domenico Auditore az Auditore család alapítója, és a Monteriggioniban található Auditore-villa tervezője volt és az őse volt Clay Kaczmareknek és Desmond Milesnak.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Domenico Velencében, Itáliában nőtt fel, majd matróz tanonc lett egy adriai-tengeri hajón, amikor "épp elég idős volt, hogy járni tudjon". Később gyakran vitt szállítmányt apja védnökének, Marco Polónak. Egy napon, mikor éppen munkát keresett a kikötőben, beleszeretett egy fiatal nőbe, Akivel bár továbbra is matrózként dolgozott, fenntartotta kapcsolatát. Végül összeházasodtak, és fiuk is született.

Asszaszin kiképzéseSzerkesztés

Egy nyári délutánon védnöke magához hívtam; Domenico megérkeztekor apját és egy idősebb férfit egyaránt "furcsa kapucnis ruhában" látott. Domenico apja elmondta, hogy Asszaszin volt, és ezért Domenico sorsa is az, hogy kövesse őt. A kapucnis férfi, Dante Alighieri vált a mesterévé. Dante kiképzte Domenicót az Asszaszinok harcmodorára, és cserébe Domenico elvitte őt Spanyolországba.

Miközben az utazásra készült, Domenico többször találkozott Dantéval, felszerelést vettek, és olyan dolgokról beszélgettek, mint élet, szerelem, becsület, tisztelet, és igazság. Domenico megtanulta, hogy a társadalmat a vezető erők úgy építették fel, hogy irányíthassák a népet, hogy azok ne gondolkozzanak, és ne lássák az igazságot. Dante megmutatta neki a Kódexet, melyet Altaïr Ibn-La'Ahad írt, és amit Marco Polo szerzett meg Kublaj kán udvarában.

Miután hazatért Ravennába személyes holmijaiért, Dante meghalt. Domenico elment, hogy a hírt megossza apjával és védnökével, de mielőtt egy szót szólhatott volna, két férfi felfedte előtte, hogy Dantét a Templomosok ölték meg. Figyelték Dantét, és a Kódexre fájt a foguk, melyet Danténak kellett Spanyolországba vinnie. Domenico parancsba kapta apjától, hogy rögvest induljon Spanyolországba a Kódexszel és a családjával. Marco Polótól kapott egy papírdarabot Polo bankszámlaszámával, melyet Domenico szükség esetén használhatott.

Utazás SpanyolországbaSzerkesztés

Domenico még aznap este kihajózott egy rakománnyal megrakott hajó fedélzetén, melynek úticélja Barcelona volt. Azonban hamarosan, hogy elkerüljenek egy vihart, kénytelenek voltak Otrantóban kikötni. A hajóra Templomosok által fizetett kalózok lopóztak fel, és Domenico csak túl későn fedezte fel őket. A családjával a raktérben rejtőzött el, a Kódexet oldalakra szedte, és elrejtette különböző ládákban.

Amikor megtalálták Domenicót és a családját, a kalózok felszólították őket, hogy adják át a Kódexet. Domenico látta rajtuk, hogy részegek, és azt mondta, a tengerbe dobta. Két kalóz lefogta a férfit, miközben a többiek megerőszakolták a feleségét, majd lehajították a fedélzetről. Később Domenico és a fia is hasonló sorsra jutott, majd a gazemberek ellopták a rakományt, és elsüllyesztették a hajót. Domenico fiával elérte a partot, másnap pedig megtalálta felesége partra mosott holttestét.

Az Auditore-ház megalapításaSzerkesztés

Ezúttal már szárazföldön utazva, a két férfi Firenze felé indult. Polo bankszámlája segítségével, melyet Domenico megtanult, kibérelt egy kis szobát a fiának, mielőtt Velencébe indult, hogy apjával és védnökével találkozon. Álcázva utazott, de miután megtudta, hogy megölték őket, másnap visszatért Firenzébe. Marco Polo bankszámlája segítségével Domenico énekleckéket vett, klasszikus irodalmat tanult, és építészeti tanulmányokat gyűjtött. Egy nemes szerepét öltötte magára a firenzei udvarban, felvette az Auditore nevet, és befogadást nyert a város nemességébe.

Domenico ezt követően megvette és felújította az épületet, melyből hamarosan az Auditore-villa lett Monteriggioniban. A fiát Asszaszinná képezte ki; a Templomosok gyilkosává, ami ő is volt.

Későbbi életeSzerkesztés

Halála előtt Domenico felépítette az Auditore családi kriptát a városban, és a memoárját a falon lévő kőlapokba gravírozta.

ApróságokSzerkesztés

  • A Domenico nevet a latin Dominícius névből származik, melynek jelentése Lord; miközben Istenből való származás. Az Auditore olasz változata az Auditor névek.
    • A Domenico nevet hagyományosan a katolikus vallásban a vasárnap született gyerekeket keresztelték erre a névre.
  • Míg a játékbeli adatbázis szerint Domenico Ezio dédapja volt, Ezio nagybácsija, Mario, és az építész, aki Monteriggioni újjáépítésében segédkezik azt állítja, Domenico Ezio ükapja volt. Megemlítik, hogy az adatbázis szerzője, Shaun Hastings egy félkész családfát használt forrásaként, ez vezetett a hibához.
  • Monteriggioni valódi községe 1213-ban épült, és Dante Alighieri megemlíti a poklában, méltatva a város karakteres falait. A játékbeli adatbázis ezzel szemben azt írja, hogy az Auditore család, melyet Dante halála után alapítottak 1321-ben építette a falakat.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki