FANDOM

Ikonac2Ikonackr

Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg NikitaDragovich dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.

„Áldás kísérjen, testvér.”
—Darby, miután Ezio megmentette.[src]

Darby O'Callahan
OcallahanDatabaseRender
Életrajzi információk
Született1452
Írország
Elhunyt1500 (48 évesen)
Romagna, Itália
Politikai információk
HovatartozásSt. Patrick Rend
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz (könyv)

Darby O'Callahan testvér (1452-1500) egy ír szerzetes és az itáliai Szent Patrick Rend kolostorának alapítója volt 1494-ben.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Darby kamaszkorában az ideje nagy részét vadászattal és portyázással töltötte angol településeken. A papírjai alapján kiderült, hogy ez volt élete egyik sötét pontja, de már azért eléggé szórakoztató is volt számára.

Szerzetessé válásSzerkesztés

Amikor Darby kelta származású apja feleségül vett egy katolikus nőt, minden megváltozott az életében. "Ő arra kényszerített, hogy dolgozzak a földeken. Nem volt több portyázás, és lányok sem voltak. Földi pokol volt." - írta Darby 1462-ben. Viszont Darby úgy döntött, hogy szerzetes lesz, annak érdekében, hogy elkerülje apját, sőt ezt a tényt az is alátámasztotta, hogy egykor az anyja mondta neki, hogy: "nem kis munka lesz, de az ünnepeket szezonális ünnepekké fogja varázsolni."

Darby csatlakozott a Abbeylara kolostorhoz 1462-ben, és egy ciszterci lett belőle. Végül azonban úgy gondolta, hogy a Rend nagyon szigorú: "Dolgoztunk a földeken hajnaltól estig, Abbot Shaw pedig nem engedte, hogy igyunk, és ami a legrosszabb, hogy a lányok csak apácák voltak. Ez maga a pokol, mint amit valaha is elképzeltem."

Írország elhagyásaSzerkesztés

Darby meggyőzte a társait, hogy csatlakozzanak a domonkosokhoz. 1463-ban Darby elhagyta Írországot, és elutazott Olaszországba: "ahol a gazdák felbéreltek, hogy náluk dolgozzak a földjeiken. Majd, amikor prédikációt adunk nekik, látni fogjuk a szépséget, a Lordok aranyát és a gazdák feleségeit."

Végül Darbyt kirúgták a Domonkos-rendből 1493-ban, mivel többször is megpróbálta becsapni a városlakókat, míg ő ivászattal töltette az idejét.

Romagnai kolostorSzerkesztés

Darby elköltözött Romagna vidékére 1494-ben, hogy a Szent Patrick Rend tagja legyen egy elhagyatott templomnál. Azonban ő nem járt sok sikerrel.

Valószínűleg ugyanebben az évben, vagy röviddel ezt követően, Darbyt megtámadta egy csoport katona. Szerencsére Ezio Auditore da Firenze a közelben volt, és megmentette őt a támadóktól. Később Ezio megkérdezte tőle, hogy ismer egy szerzetest, akinek hiányzik az ujja, s Darby visszaemlékezett, hogy látott egy embert Forlì apátságánál.

HalálaSzerkesztés

1500-ban Darby meghalt szifiliszben. Testét pedig eltemették egy templom melletti kis temetőben.

ApróságokSzerkesztés

  • "O'Callahan" egy angolos változata az ír "Ó Ceileacháin" névnek, ami azt jelenti: "Ceallacán leszármazottja".

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Darby_O'Callahan