FANDOM

Ikonac2IkonackrIkontrend
Carlo Grimaldi
Zw-carlogrimaldi
Életrajzi információk
Született1445
Monaco
Elhunyt1485. Szeptember 14.
Velence, Itália
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásTemplomosok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz (könyv)
Hangját kölcsönözteRoc LaFortune

„Azért ölünk, mert úgy gondoljuk így jobb lesz, nem igaz Messer Ezio
—Carlo beismeri tettét Ezio Auditorénak[src]

Carlo Grimaldi (1445 - 1485. Szeptember 14.), Templomos, és tagja a Velencei Tanácsnak vagy más néven a Tízek Tanácsának. Hatalma révén a Dózse Giovanni Mocenigohoz is közel állt.

Élete Szerkesztés

Fiatalkor Szerkesztés

„Carlo Grimaldi. Monacói palotájában feltörekvő politikai befolyás után vágyakozott, ezért Carlo hamar kulcsfontosságú vendége lett a velencei nemességnek, és hírnevével egyre jobban belátást szerzett a politika hátsó szobáiba.”
Shaun Hastings beolvassa az adatbázis bejegyzést Carlo Grimaldiról[src]

Carlo a politika megszállottja volt már gyermekkora óta. Éveken át hatalomra és befolyásos szerepre vágyott. Szerencséjére, megismerte a velencei Dózsét, és, hogy megszilárdítsa vele a kapcsolatát keményen dolgozott.

Monacói palotájából való távozása után, Carlo tudomást szerzett egy velencei politikus Ignazio Contarini lányának titkairól; feleségül akart menni az egyik szolgáló fikához. Természetesen ez a frigy a lány apja akaratával ellentétes volt.

Carlo a megszerzett információk alapján, csapdát állított a párnak. Azon az éjjelen a szerelmesek egy hajóval kíséreltek meg elmenekülni Velencéből. Sajnos a lány és állítólagos szeretője balszerencséjére, Grimaldi, a lány apja Ignazio, és pár felbérelt férfi várta őket a fedélzeten. A fiút megölték a lányt pedig visszavitték apjához. Hálája jeléül Ignazio magas pozícióban a Dózse közelébe állást ajánlott a férfinek, aki szívesen el is fogadta. Később a Dózse is előléptette, így vált a Tízek Tanácsának egyik tagjává.

A Templomosok segítője Szerkesztés

„Carlo: Ne velük törődj! Az Asszaszin miatt kellene aggódnod.

Emilio: Miért? Ő… ő itt van Velencében?

Carlo: Már hetek óta. Hogy lehettél ennyire vak? ”
—Carlo figyelmezteti Emiliot Ezio jelenlétéről[src]

1000px-EMG 4

Carlo találkozik Emilioval.

Carlo 1485-ben találkozott Emilio Barbarigoval a Palazzo della Setán. Grimaldi híreket hozott neki, és megemlítette, hogy a Templomosok legnagyobb ellensége Velencébe jött. Emilio nagyon meglepődött az Asszaszin érkezésén, amitől társa ingerült lett. Továbbá Carlo elmondta, hogy a Templomos találkozó a Campo San Stefanon lesz, majd távozott embereivel a Plazzotol. Nem sokkal később Emiliot meggyilkolták.

Három napra rá Carlo elment a találkozóra, amin jelen volt, Marco Barbarigo, Silvio Barbarigo, Dante Moro és a Templomos Nagymester Rodrigo Borgia. A csoport Velence utcáin vitatták meg következő lépését; miszerint megölik Dózsét Giovanni Mocenigot, és maguk közül léptetnek valakit a megüresedett helyre. Végül Rodrigo megrovása visszább szorított önző kedélyeiket, és maga választotta ki a legalkalmasabb személyt erre a feladatra.

Titkos összejövetelük után, Carlo megpróbálta meggyőzni a Dózsét, hogy álljon a Templomosok ügye mellé, de Giovanni hajthatatlanul visszautasította ajánlatát. Carlo gyilkos szándékát színlelt aggodalom mögé rejtette, amit a Dózse gondatlanul nem vette észre.

Halála Szerkesztés

„Carlo: Későn érkeztél. A Dózse halott…

Doge: Carlo?

Carlo: Elnézést signore, de hallgatnia kellett volna rám, mikor még megvolt rá a lehetősége. ”
—Carlo Grimaldi felfedi magát[src]

1000px-IF 7

Carlo halála.

Miután visszautasította a Dózse, hogy támogassa a Templomosokat, Carlo Grimaldit találkozóra hívta a Palazzo Ducaleba. Vendége borába mérget kevert majd leültek és sakkjátszmával töltötték az idejüket. Ekkor nagy csattanás hallatszott a tetőről, ami majdnem megakadályozta, hogy belekóstoljon a borába Giovanni, de hamar meggyőzte Carlo, hogy amit hallott az csak gyerekek petárdája volt.

Valójában Ezio csapódott az épületnek Leonardo repülőgépével, majd gyorsan befutott a szobába és felfedte Carlo árulását. Sajnos túlkésőn érkezett, a Dózse már ivott a mérgezett borból, és a Cantarella hatása elkezdődött.

Carlo elmenekült a helyszínről, azt kiabálva, hogy az Asszaszin végzett a Dózséval. Ezio könnyen lépést tudott vele, és a Plazzo udvarán megölte.

Jellemzők és a személyisége Szerkesztés

Carlo politikus révén ravasz és kapzsi volt, aki nagyhatalommal bírt a körülötte lévő embereken. Kigondolt teveit gondosan körbejárta, és könnyen meg tudta változtatni a helyzethez függően. Úgy volt érzékelhető mintha gyáva lenne, de a tények ezt megcáfolják mivel tudta, hogy az Asszaszin Velencébe van mégse menekült el vagy zárkózott be. De ezt se lehet igazán bátorának nevezni, mert ez viselkedése inkább a benne lévő malacságát tükrözi. Halála pillanatáig kitartott Templomos elvei mellett.

Carlo nagyon meggyőző és karizmatikus személyisé volt, aki könnyen kötött barátságokat, miközben ellenlábasai mindenhol voltak. A Dózse is érezte látszólagos barátságát, ez mutatja, hogy Carlo és a Giovanni közötti bizalom inkább gyanakvás volt, mintsem szoros kötelék. Bár a Dózse hasonlóan viselkedett a szolgálatában lévő emberekkel is.

Csatáit nem kardal vívta, hanem stratégiai lépéseivel. A Dózse sohasem vált meg tőle, holott mindig gyanakvással viseltetett iránta. Carlo megpróbálta megtőzni a Templomosok érdekeiről, de mikor kudarcot vallott egy pillanatig sem habozott, hogy megölje. Tettei megmutatták kígyószerű természetét, mikor a két szerelmes fiatalt tönkretette, hogy előrébb jusson a ranglétrán.

Grimaldi egy idős embernek tűnt, holott 40-es éveiben járhatott. Sovány testével és az arcán mély barázdáival, egy öregember látszatát keltette. Haja fehéres szürke, mindig kis sapkával mutatkozott, amit lehet, hogy azért hordott, mert el akarta rejteni kopaszodó fejét. Ruhája lila színű enyhén bojtos, és ehhez egy lábáig érő csodálatos köpönyeget viselt. Oldalán mindig kard lógott, akárhova is ment.

Utolsó szavak Szerkesztés

  • Ezio: Úgy tűnik, egy Asszaszin megöli a másikat.
  • Carlo: Azért ölünk, mert úgy gondoljuk így jobb lesz, nem igaz Messer Ezio?
  • Ezio: Nem magam miatt csináltam. Compio questo sacrificio per il bene superiore.(Meghozom ezt az árat egy magasabb jóért) Requiescat a lépést. (Nyugodj békében).

Apróságok Szerkesztés

  • A kitalált Carlo egy valódi Grimaldi-házból jött, akik a mai napig uralkodnak Monacóban.
  • Carlo halála szerepelt E3 demoban, de merénylete merőben különbözött attól, amely végső soron belekerült a játékba. Ott Carlo gyilkossága a Karnevál idején Marco Barbarigo uralma alatt játszódik. Mikor Ezio landolt Leonardo gépével a tetőn egy őr sikoltozva rohant Carlohoz aki ezt mondja: „Gyáva! Nem az ördögtől kellene tartanod! De mond meg neki, hogy üdvözlöm.”, majd hasba szúrja az őrt. Ekkor felkiált: „Tudom, hogy itt vagy Asszaszin! Mutasd magad vagy netán félsz?”
  • Az Animus Adatbázisa szerint Carlo nem volt Templomos (annak ellenére, hogy szövetségre lépett velük). Azonban az Auditore villában, pontosabban Ezio szobájában van róla portré, ami ennek az ellenkezőjéről ad bizonyítékot.
  • Carlo körülbelül 40 éves lett volna (ugyanannyi, mint Ezio a játék végén), mégis sokkal idősebbnek látszik szürke hajával, és szakállával.
  • Mikor kihallgatjuk a beszélgetést Carlo és Emilio között, ha használjuk a saslátást Carlo pirosként jelenik meg, holott Ezio itt még nem tudhatta, hogy ő is Templomos
  • Lehetőség van előbb megölni Emiliot míg Carloval beszélget, ha így döntünk Carlo a merénylet után el fog tűnni.

Galéria Szerkesztés

Forrás Szerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Carlo_Grimaldi

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki