FANDOM

Ikonacktf
Előző eseményAmerikai függetlenségi háború
Következő eseményTunguszkai robbanás
Borki train disaster
#Borki vonatszerencsétlenség
Dátum1888. október 29.
HelyszínKharkov tartomány, Oroszország
Érintett frakciókAsszaszinok
Templomosok
Érintett személyekAsszaszinok:
Nikolai Orelov
Templomosok:
III. Sándor cár

A borki vonatszerencsétlenség egy olyan esemény volt, amelyben az orosz cárt és családját szállító vonat kisiklott, nem messze a borki-i vasútállomástól.

A BejutásSzerkesztés

1888. Október 29-én a cári vonat elhagyva a Krím-félszigetet, Szentpétervár felé haladt. Ekkor egy Nikolai Orelov nevű Asszaszin megkísérelt a mozgó vonatba bejutni, hogy megölhesse az orosz uralkodót, ezzel is szabad utat nyitva magának a cár jogarának meglovasításához. Nikolai, megpróbált a robogó vonat mellé felzárkózni vágtató lovával, s végül sikeresen felugrott a mozgó szerelvényre, melynek nyomban fel is mászott a tetejére. Miután kiiktatta a cár egyik őrét, aki a vagon bejáratát volt hivatott védelmezni, Orelov a vonaton belül folytatta akcióját. Benn a második vele szembe kerülő őrt tőrével semlegesítette, a harmadikból pedig rejtett pengéjét torkának szegezve, kiszedte a szükséges információt, miszerint a cár az étkezőkocsiban tartózkodik.

Orilov

Nikolai a cár vonata után vágtat.

Az étkezőkocsinál vigyázó személyzetet hamar semlegesítette rejtett pengéjének és puskatusának köszönhetően. Mielőtt belépett volna az étkezőkocsiba, lelkileg felkészítette magát, hogy amint beront azonnal lelövi az uralkodót, ám odabenn kellemetlen meglepetés várta. A cár nem volt jelen, helyette családja, ártatlan gyermekei és felesége foglaltak helyet a vagonban. Az ezt követő hirtelen sokk után Nikolai arra eszmélt, hogy valaki áll a háta mögött, nevezetesen maga III. Sándor cár, aki orvul meg is támadta őt. Bár a cár úgy gondolta az Asszaszin nem menekülhet szorításából, Nikolainak valahogyan mégis sikerült kiszabadítania bal kezét és beleszúrnia rejtett pengéjét Sándor oldalába, ám ezzel alig tett kárt a meglehetősen erős testfelépítésű férfiban.

A KüzdelemSzerkesztés

Az ütközet alatt a szerelvény lesiklott a vágányról. A történtek után még mielőtt Sándor végső csapást mért volna Orelovra, Nikolai visszanyerte öntudatát. A cár miközben ütötte-vágta az Asszaszint gúnyosan fenyegette, mondván amint lehetősége nyílik rá, megöli a szeretteit, majd kutatni kezdett a vonat roncsai között. Sándor ezalatt végig apjáról beszélt. Elmondása szerint apja egy jó, nemes ugyanakkor gyenge ember volt, aki álmodni sem mert volna arról a hatalomról, ami majd az ő birtokába fog kerülni.

Alex & Orelov v

Sándor Orelovnak hajítja a Pásztorbotot.

A cár ekkor Nikolainak hajította a Pásztorbotot és megkérte őt arra, hogy ha valóban ezért jött, akkor álljon ki vele egy párbajra. Nikolai még a Pásztorbottal püfölve sem volt képes Sándor fölé kerekedni, aki hatástalanította Orelov minden próbálkozását, s végül le is győzte őt. Mielőtt Sándor megölhette volna a megvert Asszaszint, megjelentek a horizonton cár megtört családtagjai. Az uralkodó nem akarta Nikolait saját gyermekei szeme láttára megölni, ezért elengedte őt. Rövid pihenővel a két fél egymásnak feszülése után, Orelov súlyosan megsérülve ugyan, de még élve elmenekült a helyszínről, hogy bejelenthesse Mentorának az akció teljes kudarcba fulladását.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki