Fandom

Assassin's Creed Wiki

Borgia-ház

1 322cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonac2.pngIkonacbh.pngIkonackr.pngIkonackbh.pngIkonacl.pngIkontrend.png
Borgia-ház
545px-Blason famille it Borgia01.svg.png
A Borgia-ház címere.
Felépítési információk
Az irányító rangjelzéseRodrigo Borgia
FőhadiszállásaiRóma, Itália
VallásaNem vallásosak, de római katolikusnak vallják magukat
Történelmi információk
Összeomlásának időpontja1507
További információk
Nevezetes tagjaiRodrigo Borgia
Juan Borgia, az ifjabb
Cesare Borgia
Lucrezia Borgia

A Borgia-ház, más néven a Borják, egy spanyol-olasz nemesi család, mely a reneszánsz során vált kiemelkedővé. A família legfontosabb tagjai között van Rodrigo, Cesare és Lucrezia Borgia. A ház mára politikai bűncselekményei miatt várt hírhedté, lopásért, gyilkosságért és szentségárulásért (hatalommal járó egyházi és kormányzati posztokat adtak át pénzért). A reneszánsz idején a Borgia család jelentette a Templomosok, valamint a Rend vezetőinek legfontosabb megtestesülését. Miután 1492-ben Rodrigo Borgiát választották pápának, a család vált a Pápai Állam irányító szervévé. Róma városában ezután jellemzővé vállt a korrupció, lopás, gyilkosság és elnyomás.

Ezio Auditore állt a Borgiák ellen szerveződő ellenállás élére a 16. század elején, és polgárokat toborzott az Asszaszinok' ügyéhez. Amikor a Borgiák hatalma lecsökkent, Róma városa változáson ment keresztül, a művészet és a kultúra jótékony hatásai végre elérték ezt a várost is, és lakói felfedezték a reneszánsz által kínált jólétet. 1503-ban Rodrigo Borgia halálával, a fia, Cesare jóvoltából a Borgia-család mélyrepülésbe kezdett, Cesarét, a pápai seregek fővezérét le is tartóztatták és száműzték Spanyolországba 1504-ben. A család minden befolyását elvesztette Rodrigo halálával, miután III. Piust, majd II. Gyulát választották pápává.

Legfontosabb tagjaiSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/House_of_Borgia

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki