FANDOM

Ikonac4bf

Csonk warning
A CIKK CSONK.
Kiegészítésre és/vagy javításra szorul.
Kep warning
KEVÉS A KÉP.
Tölts fel néhányat!
Bartholomew Roberts
AC4 Bartholomew Roberts
Életrajzi információk
Született1682. Május 17.
Castell Newydd Bach (Little Newcastle), Wales
Elhunyt1722 Február 10 (39 évesen)
Közel Príncipehez, Afrika
KorszakA Kalózkodás Aranykora
Politikai információk
HovatartozásAsszaszinok
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed IV: Black Flag
Hangját kölcsönözteOliver Milburn

„Miért is mártanátok kezetek sáros vízbe, hisz parancsnoknak lenni jobb mint közönséges embernek!”
—Bartholomew Roberts első útjakor kalózként, legénységének, 1719-ben

Bartholomew Roberts (1682 - 1722) a gyakran "Fekete Bartnak" ismert kalóz, John Robertsként látta meg a napvilágot. Egy walesi születésű, brit kalóz és a Jövendőmondó, akik hajójával a Karib tenger és a nyugat afrikai partok között tevékenykedett 1719 és 1722 között.

Sok történész szerint minden idők legsikeresebb kalóza volt, hajói számából és a meglovasított árukból ítélve.Összesen 470 hajót foglalt el. A "Fekete Bart" becenevet jóval halála után, a 20.században ragasztotta rá "I.D.Hooson" walesi költő egyik versének köszönhetően.

ÉletrajzSzerkesztés

Szabadságvesztve a TemplomosoktólSzerkesztés

A Templomos Rend valamikor 1715-ben talált rá Robertsre, és elszálítatta, Havannára, ahol Laureano de Torres y Ayala fogságába került. Torres és társai: Woodes Rogers, Julien du Casse, és Edward Kenway (aki az áruló Asszaszin Duncan Walpole személyazonosságában mutatkozott) a havannai dokkoknál találkoztak Robertssel, mielőtt börtönbe került.

A szállítása habár sikerült, az Ah Tabai által küldött Asszaszinok Torres birtokáig támadták őket. Később azonban megszökött, és hajóra szált.

Rabszolgaként, Kingstonban és PríncipebenSzerkesztés

1717-ben, a temolomosok tudára jutott, hogy Roberts egy kingstoni rabszolgakereskedő Laurens Prins fogságába került. Prins egy kingstoni jól örözött birtokon tartotta, azt tervezve, hogy eladja a Templomosoknak.

Kenway és kalóz társai kidolgoztak egy tervet Torressel szemben, ami szerint Torres nagymester találkozik Prinssel, és elvezeti Robertshez őket. Azonban Prins észrevette Kenwayt és az asszaszin Mary Readet, és visszamenekült a birtokára.

Amikor Kenway végzett Prinssel, Roberts felfedte magát, és Prinset a volt munkáltatójának nevezte, nem fogva tartójának. Felverve egy vészharangot, figyelmeztette Kenway jelenlétére majd megszökött a "Hercegnő" nevű hajóval ami rendszerint szállította Kingstonba az afrikai Príncipeből kb nyolchetente rabszolgákat. Roberts végül a Princípe dzsungelben bújt meg, mivel a hajót a templomosok elfoglalták szeresen szállít1718 végén.

KalózkodásSzerkesztés

„A becsület szolgálata nem kifizetődő, alacsony haszon, és kemény munka. Mégis, uraim szerencsésnek érezhessük magunkat hisz az elégedettség egy karnyújtásnyira van, szabadság és hatalom... Szóval, melyik értelmes elme válassza korábbi életét, amikor az egyetlen veszély ami kalózokra vár csak savanyú pillantások melynek ereje sincsen?”
—Bartholomew Roberts a legénységének, mielőtt Kalóz karrierje első útjára indulna 1719-ben

Amikor Edward Kenway rátalált a bujkáló Robertsre az afrikai dzsungelben, 1719-ben a "Jövendőmondó" bebörtönzött legénysége kiszabadítását kérte az útmutatásért cserébe, az Obszervatóriumhoz. Kenway végzett a Príncipei templomosokkal és kiszabadította a legénységet majd visszafoglalta a Hercegnő nevű hajót. Roberts beszédet intézett, hogy szándékairól felvilágosítsa a legénységet, miszerint visszatérnek Kalózként Nyugat Indiába az ő kapitánysága alatt.

Az ObeszervatóriumSzerkesztés

„Piszkos és elhagyatott. Nem igazán emlékszem. De ez már több mint 80 évezrede itt van.”
—Bartholomew Roberts, az Obszervatóriumról, 1719-ben.

HalálaSzerkesztés

Az elkövetkező két hétben Roberts több száz hajót foszott ki, kiérdemelve ezzel a brit és spanyol haditengerészet és a templomosok figyelmét. Kénytelen volt visszavonulni Príncipebe ahol nem sokkal később rátalált Kenway. Roberts a Királyi Szerencse nevű hajóval próbált menekülni, miközben a Csóka sakkban tartotta, majd a nyílt vizen a spanyol és brit erők is támadn kezdték. Végül A Királyi Szerencse fedélzetére jutva Edward végzett Robertssel a kötélfullánkkal.

Roberts utolsó szavaiban az adottságáról majd a mottójáról beszélt miszerint "Az élet vidám ám rövid.", majd megjegyezte, hogy rosszul ítélte meg Kenwayt, és talán mindezen idő alatt csak egy nőt keresett. Roberts sajnálkozva nyögte, hogy sajnálja,hogy nem maradt ideje kinyitni a Templom ajtaját, ami Edward számára zavaros volt. Roberts megkérte, hogy pusztítsa el a testét, nehogy a templomosok kezére jusson majd elhunyt. Edward eleget tett utolsó kérésének.

ApróságokSzerkesztés

  • Roberts portréján lévő nyaklánc megegyezik azzal amit John viselt, Aita későbbi inkarnációja.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Bartholomew_Roberts