FANDOM

Ikonac1
Maszjáftól Firenzéig
F I G Y E L E M!

Előző eseményVadászat a Kilencekre
Majd Addin temetése
Következő eseményMaszjáf visszafoglalása
BoA 9
#Az arsufi csata
KonfliktusHarmadik keresztes hadjárat
Dátum1191. szeptember 7.
HelyszínArsufi-síkság, Ajjúbida Birodalom
KövetkezményRobert de Sable halála.

Richárd király győzelmet arat Szaladin felett.

Szaladin első nagyobb veresége.
Szemben álló felek

Keresztesek / Templomosok

Szaracénok

Asszaszinok

Parancsnokok

Oroszlánszívű Richárd
Robert de Sable

Szaladin

Altaïr Ibn-La'Ahad

A seregek összetétele

Ismeretlen számú:
Templomos lovag
Keresztes katona
Keresztes íjász
Johannita lovag

Ismeretlen számú:
Szaracén katona
Szaracén íjász
Szaracén emírek

Egy Asszaszin

Katonai veszteségek

700 katona

32 emír
7000 katona

Nincsen

Az arsufi csata egy a Szaladin és az I. angliai Richárd vezette erők közötti összecsapás volt. A konfliktus 1191 szeptemberében zajlott le. Ugyanebben az évben júliusban a keresztesek átvették az irányítást Akko kikötője felett, melynek következtében utánpótlást és erősítést kaphattak a tengeren keresztül.

Richárd Király vezette a támadást a szaracénok ellen Arsufban. Akkot a 3 legmegbízhatóbb embererére hagyta. Közben a déli menetet vezette, azzal a céllal, hogy meglepjék a szaracén harcosokat. A csata volt az első nagy veresége a keresztes hadjáratok idején a szaracénoknak, ami nagyban emelte az európai hadsereg hangulatát is.

A Király LovagolSzerkesztés

„Az okos ember, Richárdra és Szaladinra hivatkozik, hogy egyesülnek azok ellenünk.”
—Robert de Sable Altaïrnak.

BoA 8

Altaïr beszél Richárd királlyal.

Altaïr megérkezett Arszufba, ahol a Keresztesek és a Szaracén erők már megkezdték egymással a csatározást. Altaïr átverekedte magát a csatatéren, megküzdve a Szaracénekkel és a Keresztényekkel egyaránt. Sikeresen elért Richárd király táborába, amellyel azt a hatást keltette, mintha a király életére akart volna törni. Altaïr ezt a gyanút eloszlatta, és informálta a Keresztesek vezérét Robert és követői hűtlenségéről és árulásáról. De Sable fáradhatatlanul tagadott minden vádat a király előtt, noha Richárd már meggyőzöttnek tűnt Altaïr által. Rábízva a bíráskodást Istenre, Richárd megparancsolta, hogy csatában döntsék el, melyikőjük mond igazat. Altaïr megküzdött Roberttel és Templomos katonáival, amely küzdelem végül az Asszaszinnak hozott győzelmet: levágta a katonákat, és pengéjével átszúrta a Templomosok Nagymesterének a torkát.

TitkokSzerkesztés

„Semmit sem tudsz a tervről. Csupán egy bábu vagy. Elárult téged, kölyök, pontosan úgy, ahogy engem is.”
—Robert utolsó mondatai Altaïr felé, 1191[src]

Utolsó leheletével Robert elmondta Altaïrnak, hogy Al Mualim valójában Templomos, és hogy Altaïr csupán egy tudatlan eszköz, amelyet kihasználva megszerezhette magának az Almát. Miután a király elengedte, Altaïr Maszjáfba lovagolt.

KövetkezménySzerkesztés

Al Mualim: „Tehát... a tanítvány visszatért.”
Altaïr: „Én sohasem futottam el.”
Al Mualim: „Mint ahogyan soha nem figyeltél ide.”
Al Mualim és Altaïr a maszjáfi erődben.[src]

AC-Rashidcopies

Altaïr szembeszáll Al Mualim hasonmásaival.

Elérkezvén Maszjáfba, Altaïr hipnotizált állapotban találta a falu lakóit. Tudta, hogy Al Mualim volt, aki "a fénybe vezette őket". Miután felmászott a domboldalon, Altaïr szembetalálta magát egy csapatnyi hipnotizált Asszaszinnal, akik Al Mualim parancsát követve megpróbálták megölni Altaïrt. Más lehetőség híján, Altaïr küzdelmet kezdett velük, és sikerült is legyőznie őket. Mindez nem volt elég. Több hipnózisban levő Asszaszin is csatlakozott még a küzdelemhez. Altaïr csak nehezen bírt a túlerővel. Szerencséjére ott termett Malik és néhány másik Asszaszin, és dobókéseiket használva menekülésre kényszerítették hipnotizált társaikat. Miközben beszéltek, Altaïr megkérte Malikot, hogy társaival vonja el a többi hipnotizált Asszaszin figyelmét, akik az erődön kívül tartózkodnak, hogy akadálymentesen bejuthasson Al Mualimhoz. Malik megfogadta Altaïr kérsét, és otthagyták Altaïrt, aki így beszivároghatott az erődbe.

Miközben Altaïr szemtől-szemben állt mesterével az erőd kertjében (amelyet Al Mualim csak Paradicsomként emlegetett), Altaïr magyarázatot követelt mindenre. Al Mualim lerántotta a leplet. Elárulta, hogy visszaszerezve az Almát Salamon Templomából, irányította az emberek elméjét, biztosítva az engedelmességüket, a teljes és végérvényes békét; ez volt Altaïr küldetése: megölni a Templomos vezetőket, megállítva ezzel a Keresztes Hadjáratokat.

Magyarázata végén, Al Mualim arra használta az Almát, hogy létrehozzon egy illúziót. Létrehozta a kilenc Templomost, akiket Altaïr meggyilkolt. Mindnyájan rátámadtak Altaïrra, aki pedig egytől-egyig végzett is velük. Altaïr ezután újból megtapasztalta az Alma hatalmát: Al Mualim immár személyesen kezdett küzdelmet vele, de az Almával létrehozta saját képmásait. Küzdve mesterével, Altaïr védekezett, és újra egytől-egyig megölte minden támadóját, amint azok rátámadtak.

AC-AltairMalikMap

Altaïr és Malik csodálkoznak az Alma ereje miatt.

Al Mualim továbbra is akadályozta Altaïrt. Magyarázkodott, hogy ő a békére törekedett, akárcsak Robert. Elmondta, hogy ő magának akarta az almát, és hogy a Templomosnak meg kellett halnia. Altaïr rákérdezett, hogy miért nem használta az Almát rajta. Al Mualim azt válaszolta, hogy már próbálkozott vele, de mindig kudarcot vallott, mert Altaïr elméje túl erős volt. Ezután elkezdődött Altaïr és Al Mualim végső küzdelme. Bár a csata hosszadalmas volt, Altaïrnak végül sikerült legyőznie mesterét.

Altaïr hallgatta mestere utolsó szavait. Utolsó leheletével Al Mualim kifejezte reményét, hogy Altaïr elég erős lesz ahhoz, hogy elpusztítsa az Almát. Az Asszaszin figyelte, amint az Alma ezután kigurult mestere élettelen kezéből. Megállva az Alma aktiválódott. Altaïr, Malik és annak emberei együtt álltak a nagy holografikus kép előtt, amely a gömbből kivetülve forgott előttük. A Föld glóbuszát ábrázolta, amelyen különféle jelzések mutatták, hogy hol találhatóak még más darabjai az Édennek.

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki