Fandom

Assassin's Creed Wiki

Assassin's Creed: Testvériség (könyv)

1 323cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonacbh.pngIkonackbh.pngIkonv.png
Csonk warning.png
A CIKK CSONK.
Kiegészítésre és/vagy javításra szorul.
Assassin's Creed: Testvériség (könyv)
Assasins-creed-testveriseg.jpg
KiadóFumax
ÍróOliver Bowden
Megjelenés (USA)2010. november 30.
Megjelenés (EU) 2010. november 25.
Megjelenés (Magyarország)2011
MűfajAkció, történelmi
Formátum(ok)Papírkötéses, ebook
ISBN-szám978-963-9861-35-0
Nyelvangol, francia, cseh, lengyel, magyar

Az Assassin's Creed: Testvériség egy regény, mely az Assassin's Creed: Brotherhood című játékon alapul, és 2010. november 25-én adták ki. Oliver Bowden írta, és az Assassin's Creed: Reneszánsz közvetlen folytatása. A magyar változat Németh Vladimir és Barta Tamás fordításában, a Fumax kiadó gondozásában jelent meg 2011-ben.

FülszövegSzerkesztés

"Alászállok egy romlott birodalom fekete szívébe, hogy eltapossam ellenségeimet. De Rómát nem egy nap alatt építették, és egyetlen magányos Orgyilkos (Asszaszin) nem lesz képes visszaállítani régi fényét. A nevem Ezio Auditore da Firenze. Ez az én testvériségem."

Az egykor oly dicsőséges Róma romokban hever. A városban szenvedés és pusztulás az úr, polgárai a kegyetlen Borgia család tehetetlen bábjai. Csak egyvalaki mentheti meg őket a Borgiák zsarnokságától - Ezio Auditore, az orgyilkos hagyományok mestere.

Küldetése során Eziónak latba kell vetnie minden képességét. Cesare Borgia, aki apjánál, a pápánál is elvetemültebb és veszélyesebb, nem nyugszik, amíg egész Itáliát meg nem hódította. Mivel ez a köpenyegforgatók kora, az összeesküvők mindenhová befészkelik magukat, még a Testvériség soraiba is...

Külömbségek a regénybenSzerkesztés

KarakterekSzerkesztés

  • A regényben Cesare arca eltorzult az "új betegségtől", mely kapcsolódik a közelmúltban kitört szifiliszhez, emiatt a betegség miatt rákényszerült az állandó maszkhordásra. Ám a játékban semmi jele a betegségnek.
  • Cesare bikaviadalon is kitűnt képességeivel. Machiavelli úgy jellemezte, hogy érdeklődése a sport iránt, és agresszív természete, a spanyol vér miatt jellemzi őt, a sport is onnan származik.
  • Machiavelli azt állította Ezio képességeit Paolanak köszönheti amiket Velencében sajátított el, ám a játékban az Assassin's Creed IIben, mindent Firenzében tanult meg tőle.
  • A regényben, Machiavelli nem volt semeddig az olasz Asszaszinok vezetője Mario Auditore halála után, annak ellenére, hogy a játékadatbázisában akként szerepelt. A regényben megválasztották, de Ezioval együtt dolgoztak azonos beosztásban. Amikor Ezio elkezdte az Asszaszinok toborzását. La Volpe javasolta Eziot vezetőjüknek, de hivatalosan Claudia csatlakozásáig nem történt meg Ezio beiktatása vezérnek a játékban.
  • A könyvben Ezio keresztény, ám a játékban ez nem derül ki.
  • A regényben Leonardonak felkínáltak egy helyet a Testvériségben, bár nem fogadta el.
  • Monteriggioni áruló tolvaját megnevezi a regény, Paganino, aki valaha Antoinionak szolgált Velencében, mielőtt a Borgiakhoz pártolt volna.
  • Néhány újonc szerint Ezio visszaakart térni a normális életbe, a Borgiak veresége után.
  • Maria Auditore régóta tartó betegsége miatt 1504 és 1505 között elhunyt.
  • A mérnököt, aki felújította a Caserma d' Alvianot, Michelangelonak nevezték.

KapcsolatokSzerkesztés

  • A regény részletesen belement Ezio és Caterina Sforza kapcsolatába, és Ezio érzéseibe.
  • A regény elején, Mario Auditore utalt Claudia házasságára, majd megözvegyülésére, míg a játékban ez nem került említésre.
  • II. Gyula pápa állítólag szövetkezett az Asszaszinokkal miután Ezio megbuktatta Rómában a Borgiakat. Megemlítették azt is, hogy Ezio a pápa tanácsadója lett.

FelszerelésekSzerkesztés

  • Ezio állítólag elvesztette az összes Kódex lapot, Monteriggioni ostrománál, ám Rómában Leonardo újra elkészítette őket, sőt további találmányokat is készített. A játékban Ezio elvesztette a Kódex által elkészített fegyvereit, ám az elsődleges Rejtett Pengéjét nem vesztette el, így Leonardonak csak egyet kellett pótolnia.
  • A fegyvereket gyakran ellenségek használták a regényben, a játékban a pápai őrség és csak Cesare Borgia alkalmazta ezeket.
  • A méreg lövedékeket amiket Leonardotól kapott, nem a rejtett fegyverből voltak kilőhetőek mint a játékban, Ezio szimplán dobta őket, mint más pengéket a regényben.
  • A regényben Leonardo készített egy számszeríjat Ezionak, amit Ezio egy küldetés során használt: Bartolomeo és a francia sereg konfliktusánál.
  • Leonardonak sikerült használni az Almát, hogy megtalálja Eziot Rómában. Hasonlóan fedezte fel Ezio Cesare szökését a börtönből.
  • Ezio nem használta az Almát, mint fegyvert Cesare ellen.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Assassin's_Creed:_Brotherhood_(novel)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki