Fandom

Assassin's Creed Wiki

Arsuf

1 323cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonac1.pngIkonacksc.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

Arsuf
Arsuf.jpg
Politikai információk
IrányítóiSzaracénok,
később keresztesek
Történelmi információk
Kiegészítő információk
Zászlók(Nincsenek)
Gyilkossági célpontokRobert de Sable

Arsuf (más néven: Arsur vagy Apollonia) egy ősi erőd és város volt a Királyságban. Az arsufi síkságon, mely részben körülveszi a várost, tartották az arsufi csatát 1191-ben. A város egy Adriai-tenger felé nyúló sziklán épült fel.

TörténetSzerkesztés

Korai történet és fejlődéseSzerkesztés

Arsufot a föníciaiak alapították a i.e. 5-6. században, és eredetileg a Perzsa Birodalom része volt. A hellenisztikus korban kikötőváros lett belőle, melyet a szelucidák uraltak, és Apolloniának nevezetek el. Később, a római uralom alatt a város mérete megnőtt, és fontos településsé vált a Via Maris, a part menti út mellett.

I. sz. 113-ban a várost részben elpusztította egy földrengés, de sikerült hamar talpra állnia, és szoros kereskedelmi kapcsolatba lépnie Itáliával és Észak-Afrikával. Miután 640-ben muszlim kézre jutott, visszakapta szemita nevét, az Arsufot, és megerősített városfallal vették körbe, hogy a bizánci flották tenger felőli támadásait.

1101-ben Arsuf az I. Balduin jeruzsálemi király vezette keresztesek kezére került. Új vezetői Arsurnak nevezték el, újjáépítették a város falait, és létrehozták az Arsuri lordságot a Jeruzsálemi Királyságban. 1187-ban ismét a muszlimok lettek a város urai.

A Harmadik Keresztes HadjáratSzerkesztés

1191-ben, egy nagy csata zajlott itt, Oroszlánszívű Richárd és Szaladin erői között.

Altaïr Ibn-La'Ahad belépett a területre, hogy megtalálja Robert de Sablet, aki Richard seregeit egyesítette, és eligazítást adott a következő csatáról. A keresztesek és szaracénok szétszórva vannak a síkságokon, melynek legnagyobb része a parti utakról áramlik be. Altaïr végzett a síkságon több emberrel, mind Szaracén és és mind Keresztes oldalról.

Elérve a tábort, az Assassint templomosok vették körül, na meg de Sable. A párbajt sikerült megnyernie, annak ellenére, hogy elég kedvezőtlenek voltak esélyei. Robert utolsó lélegzetével még közölte Altairral, hogy Al Mualim, a levantei Assassin, mind végig Templomos volt. Ezt követően Richárd hozzájárulásával az Asszaszin visszatért Maszjáfba, hogy szembe nézzen mesterével.

Modern IdőkSzerkesztés

A konfliktusból a keresztesek jöttek ki győztesen, és átvették Arsuf irányítását 1261-ben. A város az Ispotálysok uralták, bár 1265 a szltán elfogta Baibart, és 40 napos ostrom alá vették Arsufot.

A romos vár ás az ősi város maradványait a modern időkben az Apollónia Helyrajzi Nemzeti Park, védelme alatt áll. 1995-ben új község jön létre Arsuf északi váránál.

ApróságokSzerkesztés

  • Arsufban csak rövid ideig játszhatunk. Úgy tűnik, hogy csak az állítólagos Robert de Sable merényletei (és távozása Jeruzsálemből) után látszódik a térképen.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Arsuf

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki