FANDOM

Ikonac3.png

„Hogy kicsoda ő? Ez az Aquila, fiú! Az Északi tengerek Szelleme! ... Ő egy hajó, fiú, és ez ügyben nem tűrök hibát!”
Robert Faulkner bemutatja az Aquilát Connornak[src]

Aq1.jpg

Az Aquila a Davenport Tanya kikötőjében.

Az Aquila hadihajó volt, melyet mind a Hét éves, mind az Amerikai függetlenségi háború alatt használtak. A hajót a misztikus "Az Északi tengerek Szelleme" néven emlegették. Az Amerikai forradalom alatt a hajó kapitánya az asszaszin Connor volt, első tisztje Robert Faulkner. Parancsnokságuk alatt az Aquila segített leleplezni a csaló kontinentális kapitányt és templomost, Nicholas Biddle-t, valamint tevékenyen őrizte a Karib-tenger térségén keresztül húzódó kereskedelmi útvonalakat.

TörténeteSzerkesztés

„Még mindig ő a leggyorsabb az Atlanti-óceánon - bár elkélne neki egy kis odafigyelés... leginkább csak apróságokra van szükség, de egy kis gyengédség, és újra repülni fog.”
—Faulkner megvitatja Conorral az Aquila számára szükséges felújítási munkálatokat[src]

Az Aquila 1749-ben épült a franciaországi Brest városában, és csakhamar az asszaszin flotta zászlóshajójává vált. Bár társaihoz képest kicsinek volt mondható, méretéhez képest rendkívül gyors volt, Faulkner állítása szerint jó szélben akár a 20 csomós sebességet is elérhette, ami a leggyorsabbá tette az erre a célra használt hajók között. Fegyverzete nehéz ágyúkból és nagy pontosságú forgótalpas lövegekből állt, melyek az Aquilát sokoldalú és számottevő ellenféllé tették.

1754-ben, miután súlyos sérüléseket szenvedett a Providence viharban való üldözése során, az asszaszinok azt a hírt terjesztették el, hogy az Aquila megsemmisült. Ezzel ellentétben viszonylag rövid időn belül helyrehozták a károkat, így a hajó újra vitorlát bonthatott.

Aq2.jpg

Az "elpusztult" Aquila.

A következő évtized során az Aquila rendszeresen rajtaütött templomos hajókon, kiérdemelve ezzel az "Északi tengerek Szelleme" elnevezést, melyet erősített, hogy a hajót - kapitánya, Robert Faulkner ügyességének köszönhetően - sosem látták a nagyobb kikötőkben és azok környékén.

Azonban a templomosok idővel rájöttek, hogy az Aquila túlélte a vihart, és 1768-ban három brit fregatt megtámadta, és majdnem elsüllyesztette a hajót. A támadást mind Falkner, mind az Aquila túlélte, és sikeresen eljutottak a Davenport Tanya kikötőjébe, és ott is maradtak, míg az asszaszin Connor el nem jött és fel nem újíttatta a hajót.

A javítási munkálatok befejezése után Connor és Faulkner legénységet toborzott, majd elhajózott Martha's Vineyard szigetére, hogy ágyúkat és tiszteket keressenek. Faulkner felvette két régi hajóstársát, David és Richard Clutterbuckot mint tüzérségi tisztet, és kitanította Connort, hogyan irányítsa az Aquilát mint a hajó kapitánya. Miután tüzérségi gyakorlatot tartottak az új ágyúkkal egy hajóroncson, kénytelenek voltak hosszú évek óta először harcba vezetni az Aquilát a közelben járőröző brit ágyúnaszádok és egy fregatt ellen.

Aq3.jpg

Connor és Faulkner a fedélzeten.

Ezt követően Connor a karibi térségen és a patrióták felségvizein keresztül húzódó kereskedelmi útvonalak biztonságára ügyelt az Aquilával. Több alkalommal kellett áruszállító hajókat megmenteniük, mint például a Henderson és az Independence esetében, és erőfeszítéseiknek hála a kereskedelem sokkal biztonságosabbá vált a térségben. Emellett a brit flotta egy-egy egységével is összetűzésbe kerültek járőrözés közben, és több ízben legyőztek az Aquilánál jelentősen nagyobb hajókat is, például a Dartmoort, a Saint Jamest, vagy a Prospectort.

Bár ilyen "rendfenntartó" összecsapások ritkán fordultak elő, hatásuk mélyreható volt. A kereskedők, mivel kevésbé kellett áruik elvesztésétől tartaniuk, gyakrabban és nagyobb mennyiségben szállítottak, ezzel csökkentve termékeik árát a gyarmatokon. E hatás miatt az Aquila nemcsak katonai, hanem gazdasági jelentőségre is szert tett.

Aq4.jpg

Connor és Haytham a 'Welcome'-ra vadásznak.

A hajó emellett többször szolgált egyszerű közlekedési eszközként kapitánya számára, amikor az William Kidd kapitány titkos kincse után kutatott Tuskólábú térképei alapján.

Az Aquila több ízben is üldözött templomos hajókat. Fontos szerepet kapott Haytham Kenway és Connor közös munkájában, amikor Benjamin Church hajóját üldözték, végül megcsáklyázva azt, és, Church megölése után, visszaszerezve a Valley Forge-ban állomásozó patrióták ellátmányát. Ezen kívül az Aquila segítségével üldözte és végül ölte meg Connor a templomos Nicholas Biddle-t és hajóját, a USS Randolph-ot.

Egy másik kereskedelmi hajó is veszélybe került a Randolph miatt, melyet kalózok támadtak meg, de sikerült megmenekülni a vihar alatt. 1776 és 1778 között, Conor az Aquilaval üldözte Nicholas Biddlet, akit a kalózok felbujtójának tartottak.

Majd a La Belladonnat, mely létfontosságú volt a háborús erőfeszítésekhez is megtámadta a Randolph. 1778-ban Connor az Aquilaval sarokba szorította a Randolphot.

Az Aquila bebizonyította, hogy szívósabb hajó mint a nagyobb Randolph. Connor kiváló tengerészeti ismeretei és az Aquila tűzereje lehetővé tette a hajó elfoglalását és a kapitány megölését, biztosítva a szőlő tovább szállítását a templomosok támadásaitól. Biddlet eltávolították az útból, így a part biztonságossá vállt a gyarmati kereskedők számára.

Aq5.jpg

Az Aquila a Randolph-ra tüzel.

Mikor megkezdődött a Chasepeake-öbölbeli csata, Marquis de Lafayette felkérte Connort, hogy hajójával segítsen a francia flottának. A francia admirális több hajóra számított, és mivel nem bízott Connorban, csak két hajót rendelt parancsnoksága alá. A csata alatt az asszaszin két kísérője elsüllyedt, azonban Connor segítségével a csata a franciák győzelmével zárult.

640px-ACIII-BattleofChesapeake 16.png

Aquila csatája Chesapeake-öbölben.

Az alapkoncepció szerint, Grassenek engedelmeskedve, Conor és két fregatt a Marsellois és Saint Espirit részt vettek az ütközetben. A csata során a trió több hajót elsüllyesztett ágyújával, legalább 4 fregattot, mielőtt a Marsellois elpusztult volna a csata felénél egy angol hajó által.

Miután minden angol fregatt elpusztult, a Man of War behajózott a csatába, és elpusztította a Saint Espiritetm és sikerült megbénítania az Aquila fegyverzetét. Más lehetőség nem volt, így Conor úgy döntött, hogy neki megy a Man of War-nak, és megöli a kapitányát a fedélzetre átjutva. A csata a francia javára dőlt el, ők kerültek ki győztesként.

Conor használta az Aquilat különféle szerződéses missziók alatt. A hajó jelen volt Gloucesternél 1775-ben, és a Frederica haditengerészeti tevékenységénél 1778-ban, segítette Caesar Rodney támaádsánál a Dalaware folyónál.

Alternatív IdővonalSzerkesztés

Egy az Éden Almája által létrehozott alternatív idővonalban, az Aquila és Faulkner Bostonban voltak megtalálhatóak. Amikor George Washington kikiáltotta magát az Egyesült Államok királyának, Benjamin Franklinnel elkobozták a hajót.

Azonban Franklinnek sikerült megszabadulnia Washington befolyása alól Ratonhnhaké:tonnak köszönhetően, és azt javasolta, hogy szerezzék meg az Aquilat, hogy eljussanak vele New Yorkba Washingtonhoz.

640px-Escape to New York 10.png

New York partjai.

Franklin és az Asszasszin alkut kötött Faulknerrel, hogy összegyűjtik a legénységet. Míg hajót bontott, Ratonhnhaké:ton a kikötőben végzett a mesterlövészekkel. Faulkner legénysége megrohamozta a dokkokat, és kiszabadították az Aquilat. Ratonhnhaké:ton számos ellenséggel végzett, majd felmászott a hajóra, Kanen'tó:konhoz, hogy elinduljanak New York felé.

Amint megközelítették a várost, Washington flottájával kellett szembenézniük. Ratonhnhaké:ton a elpusztíotta a támadókat, mielött zászlót bontottak volna az alsó öbölben. Az Aquilat átnavigálta a tengeri aknákon, és a meglepetés szerű támadásokon, amit a fennmaradt hajók indítottak.

640px-Dark Waters 8.png

Frontális ütközés.

Azonban a hajón kevés lőszer volt, és további királyi hajók gyülekeztek. Ratonhnhaké:ton megparancsolta mindenkinek, hogy ugorjon a vízbe, miközben dúlt a háború az öbölben, figyelemelterelésként elpusztította az Aquilat.

FegyverzeteSzerkesztés

„Kezdetnek csak szerény mennyiségű ágyúval láttuk el, de bőven van hely többnek is, ha szükség lesz rá.”
—Faulkner Connor első, az Aquilával megtett útja alatt[src]

Az Aquila felszerelése több ízben ment át fejlesztéseken, melyek egyre ellenállóbbá és ütőképesebbé tették. Fegyverzete kettő kis, állványra rögzített forgóágyúból és kezdetben harminc, később hatvan darab nagy ágyúból állt. Utóbbiakhoz négyféle lőszer állt rendelkezésre:

  • egyszerű ágyúgolyó: a hadihajók alapvető lövedéke. Mind közelre, mind távolra használható, minden hajótípus ellen közepes sebzéssel rendelkezik.
  • láncos golyó: az ellenséges hajó vitorláinak tönkretételére szolgál. Kis távolságban hatásos, sikeres lövés esetén megbénítja az ellenséges hajót. Használható ágyúnaszádok elsüllyesztésére is.
  • kartács: apró lövedékek felhője. Kis és közepes távolságban használható, a kisebb méretű hajók ellen halálos, nagyobbak ellen gyakorlatilag hatástalan.
  • tüzes golyó: felhevített ágyúgolyó, lángra lobbantja a hajótörzset. Közepes távolságban hatásos, ajánlott nagyobb hadihajók ellen bevetni.

A forgóágyúk rendkívül pontosak voltak, kisebb hajókat egy lövésből el lehetett velük süllyeszteni. Emellett ezekkel az ágyúkkal lehetett felrobbantani a fregattok lőporraktárát, amennyiben előzőleg meggyengítették a hajótörzs orri részét.

A fegyverzeten felül Connor fejlesztette a hajótörzs vasalását, ezzel ellenállóbbá téve a hajót, a kormányművet, ezzel javítva a fordulékonyságot, és a hajó orrán elhelyezkedő vágósarkantyút, melynek segítségével lőszerhasználat nélkül süllyeszthette el az ellenséges hajókat.

ApróságokSzerkesztés

  • Az "Aquila" szó latinul azt jelenti: "sas", mely az asszaszinok sas-motívumára utal.
    • Ezt erősíti a hajó orrdísze, mely sast ábrázol.
  • Aquila a latin neve a Sas csillagképnek, melynek legfényesebb csillaga az Altair. Ennek a csillagnak a "névrokona" Altaïr Ibn-La'Ahad.
  • Egy korábbi interjú során Philippe Bergeron, a küldetések rendezője azt állította, Connor szabadon hajózhat majd a küldetések között. Ez azonban nem így volt az Assassin's Creed III-ban.
  • Az Aquila főárbocához felvonók csatlakoztak, melyek kapaszkodói asszaszin-jelképpé voltak formázva.
  • Faulkner azt állította, a hajó átlagsebessége 14 csomó. Ezzel ellentétben a játékban az Aquila általában 60 csomós sebességgel haladt, mely sebességet a valóságban hajó 1911-ben érte el először.
  • Ágyúinak és vitorlázatának köszönhetően az Aquila harmadosztályú sorhajó besorolást kapott volna. Ezek a hajók, bár kisebbek voltak az első- és másodosztályú sorhajóknál, az általános vélekedés szerint az ideális egyensúlyt képviselték a sebesség és tűzerő között. Eszerint a besorolás szerint a hajó legénysége három- és ötszáz fő között mozgott.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Aquila

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki