FANDOM

Ikonac2Ikonackr

„Nem! Ha bejutnak, akkor meg fogják gyilkolni a támogatóink közül mindegyiket és hatalomba fogják tenni a saját ördögeiket!”
—Poliziano, miután meghallotta, hogy a Pazzi a Palazzo della Signoria-nál tartózkodik.

Angelo Ambrogini
Karakterek Angelo Ambrogini IB2
Életrajzi információk
Született1454 Július 14.
Elhunyt1494 Szeptember 24. (40 évesen)
Firenze, Olaszország (Itália)
KorszakReneszánsz
Politikai információk
HovatartozásMedici-ház
Egyéb információk
FeltűnéseAssassin's Creed II
Assassin's Creed: Reneszánsz

Angelo Ambrogini (1454 - 1494) az ő beceneve Poliziano, ő volt egy olasz reneszánsz klasszikai-filozófus és költő.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai életeSzerkesztés

Poliziano született egy kis olasz városban Montepulciano-ban 1454-ben. 10 éves korában, az apja Benedetto, aki egy jogász volt, megölték.

Ugyanebben az évben, Poliziano elköltözött Firenzébe, és ott maradt az egyik unokatestvérénél. Bár Firenzében, megtanult latinul és görögül, valamint a filozófia alapjait is megtanulta. Amint elérte a 13 éves kort, akkor elkezdte tanulmányozni a latin betűket, és három évvel később, 16 évesen írt egy levelet, Lorenzo de' Medicinek.

Polizianót kicsivel később a gyerekeinek a háztartási tanáraként bérelte fel Lorenzo, és Lorenzo egyik legjobb támogatója lett. Lorenzo szintén biztosított Polizianonak egy kiváló pozíciót a Firenzei Egyetemnél, és Poliziano később a tudósok közül az egyik lett a Platonic Akadémiánál.

TanításaiSzerkesztés

Ez volt a módszere a professzoroknak a reneszánsz idején, volt, hogy az osztályukkal olvastatták a görög és latin szerzőket, és filozófiai és kritikus feljegyzéseket diktáljon. Szintén javították ki a megkapott szövegeket miközben csinálták a dolog tiszta magyarázatait, és törvényeket tanítottak vallást és filozófiát is.

A Pazzi összeesküvésSzerkesztés

„Menj! Mielőtt túl késő lenne. Tedd meg, amit csak tudsz.”
—Poliziano mondja Ezionak amikor meg akarják állítani Francesco de' Pazzit.

Poliziano segített a Mediciknek a Pazzi-összeesküvés során. 1478. április 26-án Poliziano a Palazzo Medicibe, menekült és ott vigyázott Lorenzóra.

Lorenzót Ezio Auditore da Firenze mentette meg, egy fiatal firenzei nemes, aki szintén elveszített a családját. Amíg Poliziano kezelte Lorenzo sebeit, addig Lorenzo a Palazzo della Signoriába küldte Eziót, hogy ölje meg Francesco de' Pazzit és a támogatóit. Ezio elment a Palazzóba, és végül megölte a menekülő Francescót a háztetőkön, és a város hősként tisztelték.

Későbbi élete és halálaSzerkesztés

Lorenzo 1492. április 9-én meghalt, de Poliziano nem halt meg, ő átadta Lorenzo fiának, Piero de' Medicinek, a szolgáltatásait. Mindazonáltal Poliziano meghalt arzénmérgezésben 1494. szeptember 24-én, Piero mérgezte meg.

Poliziano halála után, Pierót száműzte a városból Girolamo Savonarola, Firenze új uralkodója. Savonarola érkezése véget vetett Firenze virágzó korszakának, és elkezdődött a hiúságok máglyájának korszaka.

Jellegzetességek és személyiségSzerkesztés

Poliziano óvatos és éber szolgája volt Lorenzónak, miközben nem engedte meg Eziónak, hogy a Pazzi összeesküvés alatt kezeskedjen, Lorenzo sérüléseivel miközben arra ösztönzi magát Lorenzót, hogy nyissa ki az ajtót, Poliziano kinyitotta az ajtót. Ő állandóan arról győződött meg, hogy biztonságban volt és megfelelő orvosi kezelést kapott a súlyos sérüléseire Lorenzo.

Poliziano is támogatta Lorenzo szabályait. Ő parancsolta Eziónak, hogy állítsa le a Pazzi összeesküvőket.

Megjelenés tekintetében Poliziano sötét fegyverzettel hordta a hagyományos Medici védőegyenruhát, és egy olíva színű tunikát. Neki sötét barna haja volt, és könnyen látható ráncai voltak az arcán. Ő szintén fenti átlagú volt magasságban, és átlagos súlyban is.

GalériaSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Angelo_Ambrogini