Fandom

Assassin's Creed Wiki

A Templomos Rend Nagymestere

1 323cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonac1.pngIkonacbl.pngIkonac2.pngIkonacbh.pngIkonacr.pngIkonac3.pngIkonac4bf.pngIkonacu.pngIkonacksc.pngIkonackr.pngIkonackr.pngIkonackf.pngIkonacl.pngIkontrend.png
Maszjáftól Firenzéig.png
F I G Y E L E M!

A cikk a(z) Maszjáftól Firenzéig projekt része, így speciális védettséget élvez. A cikken jelenleg Erődi Gergely dolgozik. Kérjük, csak akkor szerkeszd, ha nem tartalmi jellegű módosításokat kívánsz a cikken elvégezni, hanem csupán apróbb korrigálásokat (pl. nyelvtani hibák javítása)! Részletesebben erről a projektről ezen a lapon olvashatsz.
Knights.png

A Nagymester cím volt a Templomos Renden belül elérhető legmagasabb rang, viselője rendelkezhetett a szervezet tagjai felett, és irányíthatta annak műveleteit.

Amikor a Rend még nyíltan tevékenykedett, több Nagymester vált ismertebbé, mint asszaszin megfelelőjük. Azonban amikor a Templomosok a háttérbe húzódtak, vezetőik kiléte titkossá vált a nagyközönség számára.

Bár a Keresztes Lovagrendnek, a templomosok fedőszervezetének a középkor alatt betöltött jelentőségteljes szerepe miatt sokan gondolják úgy, hogy a templomos vezetők kizárólag a nyugati nemesség köréből kerültek ki, az igazság az, hogy ahogy a Rend feljődött, változatosabbá vált és új helyekre költözött, a Nagymester köpenyét számos, különböző etnikai és kulturális háttérrel rendelkező személy öltötte magára.

TörténelemSzerkesztés

KözépkorSzerkesztés

Az első ismert Nagymesterek egyike a francia Hugues de Payns volt, az 1128-ban megjelent Latin Szabályzat társírója Bernard de Clairvaux mellett, mely irat a Rend lovagjainak viselkedési formáját írta elő. A Szabályzatot a következő évben tették kötelezővé, és az irat gyorsan elterjedt a Rend körein belül.

Két, Nagymester nélkül töltött év után Robert de Sable lett a Rend vezetője 1191 alatt. Uralma alatt elsősorban az Édeni Részek, elsősorban az Édeni Alma után kutatott. Az ereklye elvesztése után megostromolta az asszaszinok erődjét, Maszjáfot. Később, az Arsufi csata alatt az asszaszin Altaïr Ibn-La'Ahad megölte őt.

Robert halála után Armand Bouchart öltötte magára a Nagymesteri köpenyt, és templomosaival visszavonult Ciprusra. Ennek ellenére Altaïr, a levantei asszaszinok új Mentora követte, és a Templomos Archívumban megölte őt.

A 14-ik század első felében Szép Fülöp francia király, az asszaszinok titkos befolyásának hatására összeesküvést szőtt a templomosok ellen. Ennek eredményeként a Rend tagjait pogányoknak bélyegezték, és több százukat bebörtönözték. Az utolsó hivatalos Nagymester, Jacques de Molay megértette, hogy a Rend többé nem élhet túl mint nyilvános szervezet, és engedte elfogni és máglyán elégetni magát. Ezzel elérte, hogy megmentse számos bújkáló társa életét, valamint elhitette ellenfeleivel, hogy a Templomos Rendnek befelyeztetett - pedig valójában a Rend tovább létezett, mint földalatti szervezet. Halála előtt Molay megbízta kilenc legmegbízhatóbb emberét, hogy a világban szétszóródva folytassák munkáját.

ReneszánszSzerkesztés

1476-ig az európai templomosok feletti uralmat lassan, de biztosan átvette Rodrigo Borgia, egy bíboros IV. Szixtusz pápa alatt. Az eseményeket Rómából irányítva Rodrigo elsődleges célja Itália templomos zászló alatti egyesítése volt - azonban az olasz templomosok eszméi merőben eltértek a fő templomos ideológiától, és arra használták a Rendet, hogy saját maguknak szerezzenek hatalmat. Bár az asszaszinok, főleg Ezio Auditore da Firenze számos bonyodalmat okozott, Rodrigo sikeresen megvesztegette bíboros társait, és 1492-ben, VI. Sándor néven elfoglalta a pápai hivatalt.

Rodrigo ezek után arra használta a templomosokat, hogy megerősítse az egyház erejét, és a Vatikánból irányította az európai templomosokat, például Angliában és Spanyolországban. Mindezek ellenére 1500-ra Rodrigo hatalma megrendült, és a Rend feletti irányítást fia, Cesare Borgia vette át, mint de facto Nagymester.

Miután 1503. augusztusában megölte saját apját, Cesare lett a Templomos Rend hivatalos Nagymestere, de apja egyházon belüli kapcsolatai nélkül nem tudta fenntartani a templomosok európai befolyását. II. Gyula pápa, Rodrigo utódja nem sokkal később bebörtönözte Cesarét, aki azonban megszökött, és apósához, János királyhoz menekült a spanyolországi Navarrába. Végül a Nagymestert 1507-ben, Viana ostroma alatt találta és ölte meg Ezio Auditore, ezzel destabilizálva az európai templomosokat és átmeneti visszavonulásra kényszerítve a Templomos Rendet.

Gyarmatosítás koraSzerkesztés

A 18-ik századra a Nagymester cím kismértékben megváltozott: a rangot ezentúl különálló területi vezetők viselték, többen egy időben.

A britek, franciák, spanyolok és portugálok által vezetett gyarmati terjeszkedések alatt a spanyol kormányzó, Laureano de Torres y Ayala öltötte magára a Nagymesteri köpenyt a kubai Havannából irányítva a Rend Karib-tengeri tevékenységeit. Nagy erőket fektetett a rejtélyes Obszervatórium megtalálásába, melynek segítségével bárkit bármikor kikémlelhetett volna, az állandó felügyeleten keresztül elérve a világbékét. Torrest végül célja elérése előtt meggyilkolta a kalózból lett asszaszin, Edward Kenway.

Az európai Nagymester ebben az időszakban Reginald Birch volt, aki üzletembernek álcázta magát. Neki köszönhető a templomosok befolyásának jelentős megnövekedése a brit gyarmatokon, melyek irányítására Haytham Kenwayt küldte ki. Kenway, miután megérkezett az amerikai gyarmatokra, összegyűjtötte Birch által kijelölt társait, és gyarmati Nagymesterré vált. Haytham később megölte Reginaldot, miután megtudta, hogy ő volt a felelős apja, Edward meggyilkolásáért.

1781-ben Charles Lee vette át a Nagymester címét, miután a George erőd ostroma alatt Haythamet megölte fia, az asszaszin Ratonhnhaké:ton. Charles, mint Haytham utolsó életben maradt társa megpróbált hajóval Angliába menekülni, miután Ratonhnhaké:ton elleni gyilkossági kísérlete kudarcot vallott, azonban az asszaszin megölte őt egy kocsmában.

Európában François de la Serre lett a Templomos Rend párizsi páholyának Nagymestere. Ezt a címet azonban később elcsalta tőle François-Thomas Germain, aki de la Serre halála után átvette a Nagymesteri rangot.

Modern korSzerkesztés

1937-ben az "Alapítóatyák" létrehozták az Abstergo Industries nevű vállalatot, mely ettől a ponttól a Templomos Rend fedőcégeként szolgált. Bár a cég legmagasabb rangú alkalmazottjai mind betöltöttek valamilyen szintű vezető szerepet a Rendben, még mindig a Nagymester irányított mindent az Abstergo vezérigazgatójaként.

Ismert nagymesterekSzerkesztés

ForrásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki