FANDOM

IkonacrIkonackre

Előző eseményLázadás Theodosius kikötőjénél
Következő eseményHarc a Maszjáf kulcsokért
Destruction of the great chain
#A Nagy Lánc elpusztítása
IdőszakReneszánsz
Dátum1511
HelyszínKonstantinápoly
KövetkezményA konstantinápolyi Nagy Láncot lerombolja Ezio Auditore.
  • Ezio Auditore épségben el tud utazni Derinkuyuba.
  • Érintett frakciókAsszaszin Rend
    Érintett személyekEzio Auditore
    Yusuf Tazim
    Piri Reis

    „A janicsárok láncot feszítettek ki a Haliç (Aranyszarv-öböl) bejáratánál, és teljes blokádot rendeltek el addig, amíg kézre nem kerítettek téged.”
    —Yusuf Tazim tájékoztatja Asszaszin társát, Ezio Auditorét a janicsárok által létrehozott akadályról.[src]

    A Nagy Lánc elpusztítása egy a reneszánsz idején, 1511-ben történt esemény volt, mely során az asszaszin Ezio Auditore elpusztította a konstantinápolyi Aranyszarv-öbölben kifeszített Nagy Láncot, lehetővé téve ezzel kihajózását a városból a bizánci templomosok kappadókiai főhadiszállása felé.

    Megsemmisítés és elmenekülésSzerkesztés

    „Itt van hát. A szörny, akit megölni jöttem.”
    —Ezio Manuellel szemben[src]

    A négy, Konstantinápolyban elrejtett Kulcsot megszerezve Ezio Kappadókiába utazott, mely helyet Tarik nevezte meg számára. Elutazása előtt azonban Yusuf elmondta neki, hogy a janicsárok kifeszítették a Nagy láncot az Aranyszarvon keresztbe, hogy megakadályozzák elmenekülését. A török asszaszin ezután átadott neki egy, az átlagosnál többszörösen nagyobb erővel rendelkező bombát, mellyel sikeresen kirobbantotta a lánc egyik rögzítését, majd egy görögtűz-ágyúval felgyújtotta az öbölben álló hajók nagy részét, ezzel meggátolva azt, hogy üldözőbe vegyék.

    KövetkezménySzerkesztés

    Kappadókiába érkezve Piri Reis hajóján Ezio megkezdte Tarik kémjeinek felkutatását együttműködés céljából. Azonban nemsokára rájött, hogy Tarik embereinek többségét leleplezték, elfogták és kivégezték a bizánciak. Az asszaszin épp időben érkezett, hogy megmentsen egy kémet, párbajban legyőzve Shahkulut.

    GalériaSzerkesztés

    ForrásSzerkesztés

    http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Destruction_of_the_Great_Chain