FANDOM

IkonacplIkonacdyl
Ikonlezárt

„Saját figyelmeztetésem ellenére mégis pillantást vetettem az oldalra. Üres. Mind a két oldal az. De hirtelen szimbólumok lepik el az elmémet!”
Giovanni Borgia, amikor belenéz a könyvbe.[src]

Bombastus

Bombastus épp a Könyvet olvassa

Ábrahám Könyve, vagy ahogy elnevezték, az Isteni Tudomány, Nicolas Flamel egyik könyve volt a kettő közül, amely Würzburgi Ábrahám tanait tartalmazta. A könyvet kötetekre bontották, és eleinte mindegyik kötet különböző tulajdonos kezében volt, egészen az 1800-as évek végéig.

A Könyv egy dísztelen, ezüstborítású kötet volt, amely úgy tűnt, hogy üres lapokból lett összefűzve. Ám valahogy mégis megtöltötte az emberek elméit képzeletekkel, tudással, ha beleolvastak.

Története

Átalakulás

Johan

Johan, miután elolvasta a Könyvet

1520 körül Bombastus birtokolta a Könyvet, és a baseli laboratóriumában őrizte azt.

Egyszer, miután belenézett a Könyvbe, Bombastus tanonca, Johan látszólag megőrült, és azt hajkurászta, hogy "Az elmém egy kicsi, kicsi csésze. Túltöltve! Szétrobbanva! Meghasadva!". Ez bizonyítja azt, hogy aki túl sokat tanul a Könyvből egyszerre, azt őrültség lepheti el. A probléma elkerülésének érdekében, Bombastus gyakran olvasta úgy a Könyvet, hogy a szemei helyett a kezét használta, mint a vakok.

Amikor 1520-ban Giovanni Borgia elolvasta a Könyv oldalait, akkor felvilágosult egy bizonyos képlet ismeretéről, amelyet azonnal papírra is vettet. Követve az utasításokat, ő és Bombastus kiderítették, hogy a képlet a Bölcsek Kövének elkészítési módszerét tartalmazta.

Kutatás a Második Kötet után

Giovanni: „A válaszok, mik után kutatunk a könyvében van!”
Bombastus: „A könyv nem a válasz! A könyv az... az nem... Nem segíthetek többet!”
Giovanni és Bombastus a Könyv megvitatásáról.[src]

1527-ben Giovanni visszatért Bombastushoz, hogy további kérdéseket tegyen fel neki, de Bombastus egyik kérdésre sem tudott felelni. Ezután Giovanni követelte, hogy beleolvasson a Könyvbe, mert az tartalmazza a keresett válaszokat, de Bombastus beismerte, hogy a Könyv nem teljes, és hogy szüksége lesz a "másik felére".

Ezután Giovanni elkezdte a keresés az egyetemi könyvtárban, Bombastus egyik tanoncával, Maria Amiellel együtt. Kiderítették, hogy a Könyv egyike egy ritka könyvpárnak, amelyet egy francia alkimista, Flamel írt, és ez a könyvpár Würzburgi Ábrahám tudását tartalmazza. Az első részt "Igazi Mágia"-nak, míg a másodikat "Isteni Tudomány"-nak nevezték el.

Manuscript

A Könyv második felének a lefordított kézirata

A párizsi Louvreba indultak, hogy ott folytassák a kutatást a kézirat után, és kiderítették, hogy Perenelle Flamel unokaöccse örökölte a grimoárt. Átkutatták a férfi házát, de csak azt tudták meg, hogy a grimoire "emberi kéz által" lett lefordítva, és hogy csak az eredeti elegendő a célhoz.

A fordítás, amelyet találtak, Püthagorasz tanításait és egyéb hermetikai gyakorlatokat tartalmazott, amely erősen felidézte Giovanniban Püthagorasz Templomát, melyet még Ezio Auditore és Leonardo da Vinci fedeztek fel.

Visszatérés Bázelbe

Miután lelepleztek egy kémet, aki tudott a Könyv utáni kutatásukról, Giovanni és Maria visszatértek Baselbe, akik Bombastus életéért aggódtak. Azonban hamarosan rá kellet jönniük, hogy a professzor megörült, ahogy annak idején Johan is, és felégette a könyveket és követelte, hogy a doktorok hagyják abba a "szentségtelen gyakorlataikat".

Miután Bombastust egy barát karjaira bízták, betörtek a laboratóriumába, hogy ellopják a Könyv első felét, és utána a Püthagoraszi Kriptába utaztak.

Alkímia

Kelley: „A Könyvben korlátlan potenciál lakozik! Szükségem van a segítségedre, hogy megfejthessem a rejtelmeit.”
Dee: „Nem szabadna babrálnod a Könyvet! Elképzelni sem tudod a gonoszt mi benne lakozik!”
Kelley és Dea vitatkoznak a Könyvön.[src]

1000px-PL-WRATH

Kelley lánya megpróbálja megállítani Deet

1587-ben Edward Kelley és John Dee birtokában volt a Könyv. Kelley aranycsinálásra használta a könyvet, ám később Dee felfedezte a könyv negatív hatásait.

Miután Kelley a könyv megszállottja lett, Dee megpróbálta rábeszélni, hogy adja fel, ám Kelley hajthatatlan volt. Ezután elhidegültek egymástól, és csak ritkán beszéltek egymással. Később Dee egyszerűen ellopja a Könyvet.

Ezután Kelley az aranycsinálással próbálkozott sikertelenül. A hiábavaló próbálkozásokba, és a Könyv okozta mentális sérülésekbe végül, beleőrült.

Végül Kelley öngyilkos lett. Utolsó szavai: "Dee... bölcs... volt..."

Kötetek összefűzése

„Giovanninak csak az egyik része volt meg a ma már igen híres "Ábrahám Könyvéből". Balszerencséjére, nem találta meg az eredeti "Isteni Tudomány" részt. [...] Sok évvel később, a tizenkilencedik század vége felé, ezek az ősi kötetek újra előkerültek.”
V.O.V Testvér a Könyvről[src]

1000px-PL-Sapere Aude

A teljes Könyv

Sok évvel később, a 19. század vége felé újra felbukkant Ábrahám könyve. William Robert Woodman szerint a teljes kötet, az Arany Hajnal Hermetikus Rendjének társalapítójának, Samuel Liddell Mathers tulajdonába került.

E három kötet felhasználásával, Mathers megkezdte fordítói munkálatai, annak ellenére, hogy barátja, William Wynn Westcott hevesen tiltakozott ellene. Mathers megdorgálta, mondván: "Ezek a fordítások számra használatosak. Ezek a titkok, ezek az ősi képletek a miénk marad, és csakis a miénk."

Westcott folytatta munkálatait, mondván ismerte Mathers terveit, hogy a könyv egy fordítása már megjelent. Ahogy a két ember érvelt egymás ellen, Westcott megjegyezte, hogy egy sima másolat vagy fordítás lényegében haszontalan és hozzátette, hogy már Giovanni is rájött erre évekkel ezelőtt.

Nem sokkal később Westcott puccsot tervezett, hogy Mathers-t eltávolítsák a Hermeticista Rendből. Azonban, Mathers egy lépéssel előtte volt és egy Edmund William Berridge nevű férfi segítségét kérte, hogy diszkrét körülmények között adjon át a hatóságoknak egy dokumentumot, melyben feltüntette, hogy Westcott fekete mágiával foglalkozik. Ezzel a lépéssel rákényszerítette Westcott-ra, hogy hagyja el a Rendet.

Visszatérve az alapítók magán szentélyébe, Mathers bosszúsan vette észre, hogy a Könyv mindkét fejezete eltűnt.

Forrás

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Book_of_Abraham