Fandom

Assassin's Creed Wiki

A Könyv

1 323cikk található
ezen a wikin
Add New Page
Vitalap0 Share
Ikonacpl.pngIkonacdyl.png

„Saját figyelmeztetésem ellenére mégis pillantást vetettem az oldalra. Üres. Mind a két oldal az. De hirtelen szimbólumok lepik el az elmémet!”
Giovanni Borgia, amikor belenéz a könyvbe.[src]

Bombastus.png

Bombastus épp a Könyvet olvassa

Ábrahám Könyve, vagy ahogy elnevezték, az Isteni Tudomány, Nicolas Flamel egyik könyve volt a kettő közül, amely Würzburgi Ábrahám tanait tartalmazta. A könyvet kötetekre bontották, és eleinte mindegyik kötet különböző tulajdonos kezében volt, egészen az 1800-as évek végéig.

A Könyv egy dísztelen, ezüst borítású kötet volt, amely úgy tűnt, hogy üres lapokból lett összefűzve. Ám valahogy mégis megtöltötte az emberek elméit képzeletekkel, tudással, ha beleolvastak.

TörténeteSzerkesztés

ÁtalakulásSzerkesztés

Johan.png

Johan, miután elolvasta a Könyvet

1520 körül Bombastus birtokolta a Könyvet, és a baseli laboratóriumában őrizte azt.

Egyszer, miután belenézett a Könyvbe, Bombastus tanonca, Johan látszólag megőrült, és azt hajkurászta, hogy "Az elmém egy kicsi, kicsi csésze. Túltöltve! Szétrobbanva! Meghasadva!". Ez bizonyítja azt, hogy aki túl sokat tanul a Könyvből egyszerre, azt őrültség lepheti el. A probléma elkerülésének érdekében, Bombastus gyakran olvasta úgy a Könyvet, hogy a szemei helyett a kezét használta, mint a vakok.

Amikor 1520-ban Giovanni Borgia elolvasta a Könyv oldalait, akkor felvilágosult egy bizonyos képlet ismeretéről, amelyet azonnal papírra is vettet. Követve az utasításokat, ő és Bombastus kiderítették, hogy a képlet a Bölcsek Kövének elkészítési módszerét tartalmazta.

Kutatás a Második Kötet utánSzerkesztés

Giovanni: „A válaszok, mik után kutatunk a könyvében van!”
Bombastus: „A könyv nem a válasz! A könyv az... az nem... Nem segíthetek többet!”
Giovanni és Bombastus a Könyv megvitatásáról.[src]

1527-ben Giovanni visszatért Bombastushoz, hogy további kérdéseket tegyen fel neki, de Bombastus egyik kérdésre sem tudott felelni. Ezután Giovanni követelte, hogy beleolvasson a Könyvbe, mert az tartalmazza a keresett válaszokat, de Bombastus beismerte, hogy a Könyv nem teljes, és hogy szüksége lesz a "másik felére".

Ezután Giovanni elkezdte a keresés az egyetemi könyvtárban, Bombastus egyik tanoncával, Maria Amiellel együtt. Kiderítették, hogy a Könyv egyike egy ritka könyvpárnak, amelyet egy francia alkimista, Flamel írt, és ez a könyvpár Würzburgi Ábrahám tudását tartalmazza. Az első részt "Igazi Mágia"-nak, míg a másodikat "Isteni Tudomány"-nak nevezték el.

Manuscript.png

A Könyv második felének a lefordított kézirata

A párizsi Louvreba indultak, hogy ott folytassák a kutatást a kézirat után, és kiderítették, hogy Perenelle Flamel unokaöccse örökölte a grimoire-t. Átkutatták a férfi házát, de csak azt tudták meg, hogy a grimoire "emberi kéz által" lett lefordítva, és hogy csak az eredeti elegendő a célhoz.

A fordítás, amelyet találtak, Püthagorasz tanításait és egyéb hermetikai gyakorlatokat tartalmazott, amely erősen felidézte Giovanniban Püthagorasz Templomát, melyet még Ezio Auditore és Leonardo da Vinci robbantottak fel.

Visszatérés BaselbeSzerkesztés

Miután lelepleztek egy kémet, aki tudott a Könyv utáni kutatásukról, Giovanni és Maria visszatértek Baselbe, akik Bombastus életéért aggódtak. Azonban hamarosan rá kellet jönniük, hogy a professzor megörült, ahogy annak idején Johan is, és felégette a könyveket és követelte, hogy a doktorok hagyják abba a "szentségtelen gyakorlataikat".

Miután Bombastust egy barát karjaira bízták, betörtek a laboratóriumába, hogy ellopják a Könyv első felét, és utána a Püthagoraszi Kriptába utaztak.

AlkímiaSzerkesztés

1000px-PL-WRATH.jpg

Kelley lánya megpróbálja megállítani Deet

1587-ben Edward Kelley és John Dee birtokában volt a Könyv. Kelley aranycsinálásra használta a könyvet, ám később Dee felfedezte a könyv negatív hatásait.

Miután Kelley a könyv megszállottja lett, Dee megpróbálta rábeszélni, hogy adja fel, ám Kelley hajthatatlan volt. Ezután elhidegültek egymástól, és csak ritkán beszéltek egymással. Később Dee egyszerűen ellopja a Könyvet.

Ezután Kelley az aranycsinálással próbálkozott sikertelenül. A hiábavaló próbálkozásokba, és a Könyv okozta mentális sérülésekbe végül, beleőrült.

Végül Kelley öngyilkos lett. Utolsó szavai: "Dee... bölcs... volt..."

Kötetek összefűzéseSzerkesztés

1000px-PL-Sapere Aude.png

A teljes Könyv

Sok évvel később, a 19. század vége felé újra felbukkant Ábrahám könyve. William Robert Woodman szerint a teljes kötet, Samuel Liddell Mathers tualjdonába került.

Samuel elkezdte lefordítani a köteteket, de William Wynn Westcott hevesen tiltakozott, hiszen már Giovanni Borgia is rájött, hogy a kötetmásolatai használhatatlanok.

Később William puccsot tervezett Mathers ellen, de Mathers tudott róla, és végül Westcottnak kellett elhagynia a Rendet.

Amint Mathers visszatért volna a Könyveihez, dühösen tapasztalta, hogy azok eltűntek.

ForrásSzerkesztés

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Book_of_Abraham

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki